uszczelniacze czy pierścienie? |
Autor |
Wiadomość |
dluugi14
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer SB 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Maj 2013 Posty: 24 Skąd: Nisko
|
Wysłany: 13-03-2015, 11:18 uszczelniacze czy pierścienie?
|
|
|
Panowie mam problem z olejem... mozna powiedziec ze idzie okolo 1l/1000 km. Przymierzam sie do wymiany uszczelniaczy zaworów. Problem w sumie zaczął sie od momentu gdy na autostradzie zawiesił sie termostat i silnik "mocno" sie zagrzał. Obawiam sie ze mogą to byc równiez pierścienie ale silnik ma przebieg około 130 tyś dokładnie 77 720 mil czego jestem pewnien na 100 %. Pytanie do Was jest wiec takie czy przy tym przebiegu mogły pojść pierścienie?Dodam ze na sekwencji jeździ 4 lata. Z góry dzieki za pomoc |
|
|
|
 |
KsiadzRobak
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 1029 Skąd: ecki
|
Wysłany: 13-03-2015, 11:42
|
|
|
Nikt nie odpowie jednoznacznie - wszystko zależy jak długo to trwało, jaka była temperatura silnika. Jedynie rozebranie silnika da odpowiedź.
Uszczelniacze w głowicy możesz zmienić bez jej demontażu - są specjalne narzędzia do ściskania sprężyn i demontażu zamków. Więc jeśli zużycie oleju nie spadnie, to będziesz miał odpowiedź na pytanie. |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 13-03-2015, 12:07
|
|
|
Auto na warsztat, i trzeba by przeprowadzić pomiar ciśnienia sprężania i próbę olejową. To na 99% powie, co jest przyczyną brania oleju.
Tu masz opis, jak i po co się to robi :
http://www.ceramizer.pl/content/view/37/74/ |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
dluugi14
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer SB 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Maj 2013 Posty: 24 Skąd: Nisko
|
Wysłany: 13-03-2015, 12:28
|
|
|
Jak tylko zobaczyłem wzkażnik temperatury praktycznie za poza wykresem odrazu na pobocze, płyn w zbiorniczku wyrównawczym jeszcze sie gotował kilka minut... A co do głowicy to i tak musze ja dac do planowania wiec myśle zobaczyc luzy na tłokach.Wiem ze to troche "metoda na oko" ale tak dokładnie to wogóle ma nie byc luzu? A drugie pytanie.. lepiej zrobic pomiar czy sprawdzic luzy? |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 13-03-2015, 15:22
|
|
|
dluugi14 napisał/a: | ale tak dokładnie to wogóle ma nie byc luzu? A drugie pytanie.. lepiej zrobic pomiar czy sprawdzic luzy? |
Luz zawsze będzie.... montażowy mierzone w setnych milimetra , głównie chodzi o szczelność czyli stan pierścieni i gładzi cylindrów , nieszczelne uszczelniacze zaworowe
apg2312 napisał/a: | trzeba by przeprowadzić pomiar ciśnienia sprężania i próbę olejową. |
To od razu i jaka jest różnica ciśnień na cylindrach
Na jakim oleju jezdzisz |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 13-03-2015, 18:32
|
|
|
Jak głowica zleci to jaki problem zrzucić miske i sprawdzić reszte bebechów Jest to naprawde niewiele więcej roboty w porownaniu do ponownej zabawy gdy się okaże że wina leży po stronie pierścieni a jeszcze bardziej prozaiczna przyczyna to problemy z odpowietrzeniem silnika. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
kaczka81s
Forumowicz

Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lut 2012 Posty: 651 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 13-03-2015, 22:39
|
|
|
Moja była Toyota papała ok.1,5 litra na tydzień, a w tygodniu robiłem ok 600 km. Po remoncie głowicy (dołu nie ruszałem) czyli planowanie szlif zaworów i gniazd, nowe uszczelniacze problem znikł. Choć w twoim przypadku jak silnik przegrzałeś (nie wiadomo jak długo) mogłeś przytrzeć i pierścienie, bo uszczelniacze raczej odporne są na wysokie temperatury.
Jak napisał robertdg, jak zwalisz głowice to nie wielki problem zwalić miskę, tłoki na wierzch i wszystko będzie widać. A luz na pierścieniach sprawdzasz tak: ściągasz go z tłoka (delikatnie) wsadzasz samego do cylindra i szczelinomierzem mierzysz luz na zamku, sprawdzasz w manualu jaki jest dopuszczalny i porównujesz. I tak z każdym z trzech pierścieni.
Pociesze cie mój V6 miał przejechane ok 260 tys i prawie brak śladów zużycia pierścieni i gładzi cylindra (miejscami choinka od honowania była jeszcze widoczna) no i przy okazji sprawdź panewki, w moim musiałem dać nowe oczywiście nadwymiar, ale to przypadłość 6G73 |
_________________ Toyota odeszła
Jest Imprezka
Galant zgnił
Przygarnąłem BMW
 |
|
|
|
 |
dluugi14
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer SB 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Maj 2013 Posty: 24 Skąd: Nisko
|
Wysłany: 14-03-2015, 10:10
|
|
|
Przede wszystkim dzięki za pomoc
milo napisał/a: |
Na jakim oleju jezdzisz |
10w40 mobil półsyntetyk
W tym tygodniu postaram sie zrobic pomiar ciśnienia i od razu dam znac jak wyniki wyszły
kaczka81s napisał/a: |
Choć w twoim przypadku jak silnik przegrzałeś (nie wiadomo jak długo) |
Mam nawyk częstego patrzenia na deske wiec jestem pewien ze było to góra 10 minut jazdy z wysoką tak temperatura
robertdg napisał/a: |
Jak głowica zleci to jaki problem zrzucić miske i sprawdzić reszte bebechów |
Faktycznie chyba tak zrobie... A co chodzi dokładnie z tym problemem odpowietrzenia silnika? |
|
|
|
 |
tpodsiadlo
Forumowicz

Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2010 Posty: 430 Skąd: sokolow mlp
|
Wysłany: 14-03-2015, 11:08
|
|
|
Jesli po tym glowica jest szczelna to po co ja zrzucac? No chyba ze wypalilo uszczelke...
A ktoredy bierze olej latwo sprawdzisz bez cudowania.
Wyjm bagnet od oleju, zdejm odme i zatkaj palcem. Jesli bedzie ci dmuchac ze stalki to pierscienie, jesli z glowicy to uszczelniacze. |
_________________ To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych
========================= |
|
|
|
 |
dluugi14
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer SB 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Maj 2013 Posty: 24 Skąd: Nisko
|
Wysłany: 14-03-2015, 14:31
|
|
|
tpodsiadlo napisał/a: | Jesli po tym glowica jest szczelna to po co ja zrzucac? No chyba ze wypalilo uszczelke... |
Mam wyciek płynu chłodzącego od strony kolektora wydechowego na rogu, dlatego musze ją zrzucic
tpodsiadlo napisał/a: |
A ktoredy bierze olej latwo sprawdzisz bez cudowania.
Wyjm bagnet od oleju, zdejm odme i zatkaj palcem. Jesli bedzie ci dmuchac ze stalki to pierscienie, jesli z glowicy to uszczelniacze. |
Zrobiłem tą próbe, ze stalki nic nie dmucha tylko z głowicy i wydmuch zwieksza sie wraz ze wzrostem obrotów. Czyli rozumiem ze uszczelniacze? |
|
|
|
 |
tpodsiadlo
Forumowicz

Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2010 Posty: 430 Skąd: sokolow mlp
|
Wysłany: 14-03-2015, 20:07
|
|
|
Tak to uszczelniacze. Swoja droga te silniki sa dosc wytrzymale na temperature |
_________________ To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych
========================= |
|
|
|
 |
dluugi14
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer SB 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Maj 2013 Posty: 24 Skąd: Nisko
|
Wysłany: 14-03-2015, 22:08
|
|
|
Jak tylko przeprowadze remont dam znac co i jak:) Dzieki wszystkim za wskazówki
[ Dodano: 05-07-2015, 13:57 ]
Orientuję się ktoś może jakie ciśnienie sprężania powinno być w moim silniku? 2.4l 4G64 sohc 92-96. Szukałem na forum ale nie znalazlem |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
dluugi14
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer SB 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Maj 2013 Posty: 24 Skąd: Nisko
|
Wysłany: 07-07-2015, 17:21
|
|
|
Dzięki Bizi78 tyle ze w manualu jest podany stopień spręzania a mi chodzi o ciśnienie:) chyba że jestem slepy:) |
|
|
|
 |
tpodsiadlo
Forumowicz

Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2010 Posty: 430 Skąd: sokolow mlp
|
Wysłany: 22-07-2015, 05:29
|
|
|
Przeczytalem jeszcze raz temat i tak mysle, jakim cudem zagotowales plyn w wyrownawczym? |
_________________ To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych
========================= |
|
|
|
 |
|