[EAxx] Olej |
Autor |
Wiadomość |
Zolar
Forumowicz
Auto: EA5A 2,5 V6 Elegance sedan A/T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2010 Posty: 483 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-05-2015, 17:43
|
|
|
Ode mnie masz błogosławieństwo na Valvoline 5w40 MaxLife Jeśli chodzi o płukankę to najlepiej byłoby wziąć tę Liqui Moly, ale jak znajdziesz np. też tańszą Valvoline to nie będzie tragedii. Filtr Mann W610/3 lub jego odpowiednik Knecht. Nie bierz Filtrona.
Oczywiście żaden olej nie da Ci gwarancji że klekotanie ustąpi bo nie wiadomo czym jest spowodowane |
|
|
|
 |
FuRiOn
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 LPG
Kraj/Country: Holland
Dołączył: 02 Maj 2015 Posty: 15 Skąd: NL
|
Wysłany: 02-05-2015, 10:10
|
|
|
Witam, jestem swiezo upieczonym wlascicielem Galanta 2.5 V6 na gazie. Kupilem ten egzemplarz troche zaniedbany po poprzednim wlascicielu i powoli doprowadzam go do normalnego stanu.
Na dzien dobry musialem uszczelnic na nowo silikonem klawiature z przedniej pokrywy silnika bo cieklo i sie smazyl olej. Dodam ze lany byl 15W40, nie mam pojecia jakiej marki.
Po wymianie oleju na 10W40 po jakichs paru tygodniach zaczal sie lac olej z tylniej czesci pokrywy silnika. I dymilo jak jasna cholera. Wlalem jakis specyfik w malej buteleczce i przestalo dymic ale bede uszczelnial w przyszlym tygodniu.
Wczoraj mi sie zapalila lampka od oleju... bierze.. nie wiem ile ale bierze sporo. I tak, mam jeszcze resztki (2 l) oleju kupione w Action w Holandi 10W40. I nie wiem czy go dolewac czy zmienic na cos innego. Kolega pojechal do Polski i w przyszla sobote moze mi przywiezc z urlopu cos porzadniejszego jak ten Valvoline Maxlife 5W40. W temacie samochodow jestem jeszcze bardzo zielony wiec prosilbym o wyrozumialosc |
|
|
|
 |
dmi
Mitsumaniak

Auto: Avance 2.5 V6 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Posty: 475 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 02-05-2015, 11:23
|
|
|
Tak jak wielu pisało: najpierw porządnie uszczelnić tam gdzie się da, przetestować, później był zastosował płukankę Liqui Moly i wtedy stopniowo schodził do odpowiedniego oleju po uprzednim testowaniu. |
|
|
|
 |
FuRiOn
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 LPG
Kraj/Country: Holland
Dołączył: 02 Maj 2015 Posty: 15 Skąd: NL
|
Wysłany: 02-05-2015, 17:42
|
|
|
dmi napisał/a: | Tak jak wielu pisało: najpierw porządnie uszczelnić tam gdzie się da, przetestować, później był zastosował płukankę Liqui Moly i wtedy stopniowo schodził do odpowiedniego oleju po uprzednim testowaniu. |
Dzieki za rade, bo juz mialem lac 5W40 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10742 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 04-05-2015, 08:16
|
|
|
U mnie przejechane 10kkm na Mobil 1 5W30 i znowu zaczyna klepać popychacz. Olej o tyle dobry że zdarzyło się to przy 10 zamiast 8tyś od wymiany. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Tomii
Mitsumaniak
Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 1889 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 04-05-2015, 10:49
|
|
|
Marcino napisał/a: | U mnie przejechane 10kkm na Mobil 1 5W30 i znowu zaczyna klepać popychacz. Olej o tyle dobry że zdarzyło się to przy 10 zamiast 8tyś od wymiany. |
czyli nie tak dobry |
|
|
|
 |
booohal
Forumowicz ale o co chodzi?

Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1186 Skąd: ELW / ESI
|
Wysłany: 04-05-2015, 12:37
|
|
|
Marcino napisał/a: | U mnie przejechane 10kkm na Mobil 1 5W30 i znowu zaczyna klepać popychacz. Olej o tyle dobry że zdarzyło się to przy 10 zamiast 8tyś od wymiany. |
HC ze średniej półki. Wytrzymał tyle ile powinien |
_________________ Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 |
|
|
|
 |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8679 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
Wysłany: 06-05-2015, 08:51
|
|
|
U mnie jest zalany Elf Evolution Full-tech FE 5W-30 i cisza |
_________________ Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)
***********************************
Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
KsiadzRobak
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 1029 Skąd: ecki
|
Wysłany: 06-05-2015, 09:14
|
|
|
Jeździłem na Mobil 5W30 ESP i cicho było do końca - czyli przez 15000 km. Potem wymiana. Obecnie na Motul 5W30 ecoclean+ i czasem kliknie po długim (kilkudniowym postoju) |
|
|
|
 |
michal098_1992
Forumowicz
Auto: galant 2.5 2001r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2015 Posty: 42 Skąd: Niegowa
|
|
|
|
 |
bialyjayz
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lip 2013 Posty: 1376 Skąd: Ścinawa
|
|
|
|
 |
michal098_1992
Forumowicz
Auto: galant 2.5 2001r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2015 Posty: 42 Skąd: Niegowa
|
Wysłany: 06-05-2015, 18:29
|
|
|
bo niedawno kupiłem i na karteczce napisane jest że niby lany był motul 10w40, a słyszałem że w v6 nie powinno zmieniać sie z pół syntetyka(10w40) na syntetyk(5w40) bo będzie się silnik rozstrzelniał i nie wiem czy to prawda |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 06-05-2015, 18:34
|
|
|
michal098_1992 napisał/a: | a słyszałem że w v6 nie powinno zmieniać sie z pół syntetyka(10w40) na syntetyk(5w40) bo będzie się silnik rozstrzelniał i nie wiem czy to prawda |
Bajki z krainy deszczowców i latających żab |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
michal098_1992
Forumowicz
Auto: galant 2.5 2001r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2015 Posty: 42 Skąd: Niegowa
|
Wysłany: 06-05-2015, 18:37
|
|
|
to mogę spokojnie lać 5w40?? bo nie chciał bym sie narażać na niepotrzebne koszty i problemy
[ Dodano: 06-05-2015, 19:36 ]
dodam że na zimnym silniku klepia i popychacze |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 06-05-2015, 22:26
|
|
|
Przez kilka sekund po rozruchu silnika popychacze mogą klepać, zanim olej zostanie podpompowany na górę silnika. Ale jeśli klepią dalej, to albo się je reguluje, albo (hydropopychacze) wymienia. Tyle w tej sprawie.
5W40, 0W30 czy tym podobne to oznaczenie klasyfikacji lepkościowej oleju wg SAE
http://www.adwa.pl/index....pkociowa-wg-sae
i nie ma to zasadniczo nic wspólnego z tym, czy dany olej to olej mineralny, półsyntetyczny, w technologii syntetycznej (HC) czy pełny syntetyk
Tutaj możesz więcej na ten temat poczytać :
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=72313
Moim (i nie tylko moim) skromnym zdaniem - jeśli silnik masz w dobrym stanie technicznym, to lejesz najlepszy olej, na jaki Cię stać.
Zrób taki myk - przy następnej wymianie oleju zastosuj płukankę do silnika Liqui Moly Engine Flush 2640
http://liquimoly.pl/produ...ush-2640-detail
i wlej jakiś porządny syntetyk - ja osobiście polecam Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40 1307
http://liquimoly.pl/produ...-40-1307-detail
dodatkowo można zastosować Liqui Moly Cera Tec 7181
http://liquimoly.pl/produ...tec-3721-detail
ale możesz oczywiście wlać olej takiej firmy, którą uznajesz za sprawdzoną i dobrą. Ja jednak polecam wyroby LM |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
|