Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Olej
Autor Wiadomość
Zolar 
Forumowicz

Auto: EA5A 2,5 V6 Elegance sedan A/T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 483
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-05-2015, 17:43   

Ode mnie masz błogosławieństwo na Valvoline 5w40 MaxLife ;) Jeśli chodzi o płukankę to najlepiej byłoby wziąć tę Liqui Moly, ale jak znajdziesz np. też tańszą Valvoline to nie będzie tragedii. Filtr Mann W610/3 lub jego odpowiednik Knecht. Nie bierz Filtrona.

Oczywiście żaden olej nie da Ci gwarancji że klekotanie ustąpi bo nie wiadomo czym jest spowodowane :P
 
 
FuRiOn 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 LPG
Kraj/Country: Holland
Dołączył: 02 Maj 2015
Posty: 15
Skąd: NL
Wysłany: 02-05-2015, 10:10   

Witam, jestem swiezo upieczonym wlascicielem Galanta 2.5 V6 na gazie. Kupilem ten egzemplarz troche zaniedbany po poprzednim wlascicielu i powoli doprowadzam go do normalnego stanu.

Na dzien dobry musialem uszczelnic na nowo silikonem klawiature z przedniej pokrywy silnika bo cieklo i sie smazyl olej. Dodam ze lany byl 15W40, nie mam pojecia jakiej marki.
Po wymianie oleju na 10W40 po jakichs paru tygodniach zaczal sie lac olej z tylniej czesci pokrywy silnika. I dymilo jak jasna cholera. Wlalem jakis specyfik w malej buteleczce i przestalo dymic ale bede uszczelnial w przyszlym tygodniu.
Wczoraj mi sie zapalila lampka od oleju... bierze.. nie wiem ile ale bierze sporo. I tak, mam jeszcze resztki (2 l) oleju kupione w Action w Holandi 10W40. I nie wiem czy go dolewac czy zmienic na cos innego. Kolega pojechal do Polski i w przyszla sobote moze mi przywiezc z urlopu cos porzadniejszego jak ten Valvoline Maxlife 5W40. W temacie samochodow jestem jeszcze bardzo zielony wiec prosilbym o wyrozumialosc :D
 
 
dmi 
Mitsumaniak


Auto: Avance 2.5 V6 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Posty: 475
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 02-05-2015, 11:23   

Tak jak wielu pisało: najpierw porządnie uszczelnić tam gdzie się da, przetestować, później był zastosował płukankę Liqui Moly i wtedy stopniowo schodził do odpowiedniego oleju po uprzednim testowaniu.
 
 
FuRiOn 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 LPG
Kraj/Country: Holland
Dołączył: 02 Maj 2015
Posty: 15
Skąd: NL
Wysłany: 02-05-2015, 17:42   

dmi napisał/a:
Tak jak wielu pisało: najpierw porządnie uszczelnić tam gdzie się da, przetestować, później był zastosował płukankę Liqui Moly i wtedy stopniowo schodził do odpowiedniego oleju po uprzednim testowaniu.


Dzieki za rade, bo juz mialem lac 5W40 :twisted:
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10742
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 04-05-2015, 08:16   

U mnie przejechane 10kkm na Mobil 1 5W30 i znowu zaczyna klepać popychacz. Olej o tyle dobry że zdarzyło się to przy 10 zamiast 8tyś od wymiany.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Tomii 
Mitsumaniak

Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 1889
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 04-05-2015, 10:49   

Marcino napisał/a:
U mnie przejechane 10kkm na Mobil 1 5W30 i znowu zaczyna klepać popychacz. Olej o tyle dobry że zdarzyło się to przy 10 zamiast 8tyś od wymiany.


czyli nie tak dobry ;)
 
 
booohal 
Forumowicz
ale o co chodzi?


Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1186
Skąd: ELW / ESI
Wysłany: 04-05-2015, 12:37   

Marcino napisał/a:
U mnie przejechane 10kkm na Mobil 1 5W30 i znowu zaczyna klepać popychacz. Olej o tyle dobry że zdarzyło się to przy 10 zamiast 8tyś od wymiany.

HC ze średniej półki. Wytrzymał tyle ile powinien ;)
_________________
Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 06-05-2015, 08:51   

U mnie jest zalany Elf Evolution Full-tech FE 5W-30 i cisza ;-)
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
KsiadzRobak 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 1029
Skąd: ecki
Wysłany: 06-05-2015, 09:14   

Jeździłem na Mobil 5W30 ESP i cicho było do końca - czyli przez 15000 km. Potem wymiana. Obecnie na Motul 5W30 ecoclean+ i czasem kliknie po długim (kilkudniowym postoju)
 
 
michal098_1992 
Forumowicz

Auto: galant 2.5 2001r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 42
Skąd: Niegowa
Wysłany: 06-05-2015, 18:04   

galant 2.5 118kw. silnik ten jest::wolnossący wielozaworowy, z wtryskiem paliwa czy z bezpośrednim wtryskiem??

który olej lepiej:??
https://www.motul.com/pl/...-synergie-10w40

https://www.motul.com/pl/...urbolight-10w40
 
 
bialyjayz 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Lip 2013
Posty: 1376
Skąd: Ścinawa
Wysłany: 06-05-2015, 18:19   

michal098_1992 napisał/a:
galant 2.5 118kw. silnik ten jest::wolnossący wielozaworowy, z wtryskiem paliwa czy z bezpośrednim wtryskiem??
wtryski paliwa
michal098_1992 napisał/a:
który olej lepiej:??
https://www.motul.com/pl/...-synergie-10w40

https://www.motul.com/pl/...urbolight-10w40

żaden-V6 w Galu kochają się w olejach wysoko jakościowych z Motula poleciłbym Ci raczej coś z tego:
https://www.motul.com/pl/...f%5Brange%5D=25
https://www.motul.com/pl/...f%5Brange%5D=25
_________________
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84457
 
 
michal098_1992 
Forumowicz

Auto: galant 2.5 2001r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 42
Skąd: Niegowa
Wysłany: 06-05-2015, 18:29   

bo niedawno kupiłem i na karteczce napisane jest że niby lany był motul 10w40, a słyszałem że w v6 nie powinno zmieniać sie z pół syntetyka(10w40) na syntetyk(5w40) bo będzie się silnik rozstrzelniał i nie wiem czy to prawda
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 06-05-2015, 18:34   

michal098_1992 napisał/a:
a słyszałem że w v6 nie powinno zmieniać sie z pół syntetyka(10w40) na syntetyk(5w40) bo będzie się silnik rozstrzelniał i nie wiem czy to prawda

Bajki z krainy deszczowców i latających żab :P
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
michal098_1992 
Forumowicz

Auto: galant 2.5 2001r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 42
Skąd: Niegowa
Wysłany: 06-05-2015, 18:37   

to mogę spokojnie lać 5w40?? bo nie chciał bym sie narażać na niepotrzebne koszty i problemy

[ Dodano: 06-05-2015, 19:36 ]
dodam że na zimnym silniku klepia i popychacze
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 06-05-2015, 22:26   

Przez kilka sekund po rozruchu silnika popychacze mogą klepać, zanim olej zostanie podpompowany na górę silnika. Ale jeśli klepią dalej, to albo się je reguluje, albo (hydropopychacze) wymienia. Tyle w tej sprawie.
5W40, 0W30 czy tym podobne to oznaczenie klasyfikacji lepkościowej oleju wg SAE
http://www.adwa.pl/index....pkociowa-wg-sae
i nie ma to zasadniczo nic wspólnego z tym, czy dany olej to olej mineralny, półsyntetyczny, w technologii syntetycznej (HC) czy pełny syntetyk ;)
Tutaj możesz więcej na ten temat poczytać :
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=72313

Moim (i nie tylko moim) skromnym zdaniem - jeśli silnik masz w dobrym stanie technicznym, to lejesz najlepszy olej, na jaki Cię stać.
Zrób taki myk - przy następnej wymianie oleju zastosuj płukankę do silnika Liqui Moly Engine Flush 2640
http://liquimoly.pl/produ...ush-2640-detail
i wlej jakiś porządny syntetyk - ja osobiście polecam Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40 1307
http://liquimoly.pl/produ...-40-1307-detail
dodatkowo można zastosować Liqui Moly Cera Tec 7181
http://liquimoly.pl/produ...tec-3721-detail
ale możesz oczywiście wlać olej takiej firmy, którą uznajesz za sprawdzoną i dobrą. Ja jednak polecam wyroby LM :)
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.