Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Złota Mitsubishi Carisma - naprawy
Autor Wiadomość
MManiak 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.9 DID 102KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 350
Skąd: Łódź
  Wysłany: 05-06-2015, 18:06   Złota Mitsubishi Carisma - naprawy

Witam, niedawno zająłem się reanimacją miśka i chciałbym Wam go tu przedstawić. Reanimacja polega na doprowadzeniu go do stanu, jak najbardziej zbliżonego do oryginału. Zależy mi na tym, bo choć nie uważam siebie za pedanta, to nie lubię, jak mi odpada uszczelka, czy lata tylny zderzak przy 90km/h (efekt pracy mechaników).

Specyfikacja:
- Mitsubishi Carisma 1.6 16v 2000r.
- wersja: "Comfort"
- kod lakieru: K80
- silnik: 1.6 16v SOHC 99KM 73 kW (w fabryce NedCar w Holandii), teraz gdzieś z 85KM ma. :mrgreen:
- benzyna/gaz: benzyna
- skrzynia: manualna
- przebieg: 163 tys. km (ok. 35-40 tys. w dniu zakupu jako 3-latek)
- wyposażenie: 2x airbag, szyby elektryczne przód, tapicerka welurowa, radio OEM mz312719 (kaseciak), klimatyzacja manualna
- koła: felgi stalowe 14' + kołpaki OEM

Samochód został zakupiony w 2003r. w Polsce w salonie Mitpol w Łodzi, który już nie istnieje, ale na tylnej szybie jest jeszcze naklejka Mitpolu i Castrol. :lol:


Zdjęcie wykonane po "pracach blacharskich" w dniu 05.06.2015.
Jak widać błotnik trochę nie domaga i trzeba go będzie poprawić, ale sił już nie starczyło. :doubt:


Zdjęcie wykonane na początku w dniu 24.05.2015


Zdjęcie wykonane na początku w dniu 24.05.2015


Tak to wygląda pod maską z dnia 24.05.2015

Wszystkie prace, które będą opisane w przyszłości, zostały dokonane na parkingu w warunkach odbiegających od normalnych w warsztacie, ale zależało mi na tym, aby właśnie żaden mechanik nie podjął się jakiejkolwiek naprawy, którą mogłem wykonać własnoręcznie. Mechanik może wymienić amortyzatory, czy sprzęgło, bo tego nie potrafię/nie mam warunków, ale naprawy będące niewielkimi, staram się robić samodzielnie. Po to jest to forum, aby z niego korzystać i motywuje mnie to do dalszej pracy. :)
Niedługo zamieszczę fotki z reanimacji (podtrzymania przy życiu) błotników, przy czym pomagał mi tata. :badgrin: Najpierw jednak pójdą reflektory i oświetlenie tablicy.
Ostatnio zmieniony przez MManiak 07-10-2016, 20:10, w całości zmieniany 11 razy  
 
 
MManiak 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.9 DID 102KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 350
Skąd: Łódź
Wysłany: 05-06-2015, 21:30   

Dnia 22.05.2015 zostały ręcznie wypolerowane reflektory pastą tempo, ale prawie rok temu przeszły szlif papierami ściernymi. Efekt przed i po widać na tym zdjęciu:



Tutaj ujęcia z bliska:




Następne w kolejce było oświetlenie tablicy rejestracyjnej, a raczej jego brak, bo przepaliła się prawa żarówka. Teraz uwaga, wpadły LEDy! Jest to jedno z większych odchyleń tego samochodu od oryginału, powinny być zwykłe żarówki W5W, a są LEDy W5W. Cóż, trzeba iść z postępem. :mrgreen: A dlaczego w ogóle LEDy? Bo mi się podoba jak tablica jest podświetlona ostrym, białym, ale nie intensywnym światłem. Z resztą według przepisów takie właśnie powinno być. Czas na porównanie oprawek:



A tak się prezentują na klapie, niestety nie mam zdjęcia z nocy. :roll: Może jutro mi się uda zrobić, to wrzucę.

_________________
Mój poprzedni Misiek
 
 
darowu 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Cze 2015
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Wysłany: 06-06-2015, 19:11   

Super auto. Podrzuć jeszcze zdjęcia wnętrza Mitsu.

:D
_________________

 
 
MManiak 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.9 DID 102KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 350
Skąd: Łódź
Wysłany: 06-06-2015, 22:13   

A dziękuję. :D Zdjęcia wnętrza będą w niedalekiej przyszłości, może nawet jutro wrzucę. Ale teraz obiecane zdjęcia LEDów wieczorem. Zdjęcia trochę kiepsko oddają intensywność światła i przepraszam za szumy, ale mniej więcej widać. W rzeczywistości misiek od tyłu wygląda, jak ta emotikonka -> 8) , czyli elegancko i trochę szpanersko, ale nie to było celem. :lol:



A teraz wspomniana wcześniej naklejka na szybie i mała sesja po myciu (06.06.2015):







Widać miejsce wgniotki na parkingu :evil:



Teraz zdjęcie kolektora. Ogólnie nie ma tragedii, ale na płycie czołowej (miejscu łączenia z blokiem) widać luźny nalot niestety.

_________________
Mój poprzedni Misiek
 
 
piorunGSR 
Forumowicz


Auto: Lancer GSR
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Sty 2014
Posty: 234
Skąd: Ełk/Dublin
Wysłany: 07-06-2015, 17:05   

Spokojnie te śróby odkręcisz bo są miedziane.
 
 
MManiak 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.9 DID 102KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 350
Skąd: Łódź
Wysłany: 07-06-2015, 17:43   

Dzięki, jak się zdecyduję to pomaluję kolektor przy wymianie wieszaków wydechu, bo jeden jest urwany, a reszta jest w nagannym stanie niestety. A farby nie czuć na rozgrzanym silniku?
_________________
Mój poprzedni Misiek
Ostatnio zmieniony przez MManiak 07-07-2015, 21:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MManiak 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.9 DID 102KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 350
Skąd: Łódź
Wysłany: 07-06-2015, 20:20   

Teraz czas na przełącznik szyb. Chyba każda Carisma na to choruje, bo gdy kupowałem włącznik na szrocie, to sprzedawca powiedział, że schodzą one jak ciepłe bułeczki. Element pochodzi ze Space Stara od strony pasażera i dlatego nie ma podświetlenia, ale innego gościu nie miał, a nie uśmiechało mi się kupować to przez Internet płacąc za przesyłkę.

Przed operacją wyglądało to tak:



Podczas operacji, zdjęcie uszkodzonych bebechów:



I po operacji, wszystko cacy. Złożyłem bez problemu, natomiast cały zakupiony panel musiałem niestety rozwalić, by dostać się do samego włącznika i go wyjąć:



Jeszcze syf jaki się przy tym wytworzył w aucie:



Tego dnia uzupełniłem również zaślepkę od śruby w klamce w tylnych prawych drzwiach. Zapytacie dlaczego? Bo zapomniał o niej blacharz naprawiający wgniecenie po otarciu się busa (Ford Transit) o te właśnie drzwi.
_________________
Mój poprzedni Misiek
 
 
MManiak 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.9 DID 102KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 350
Skąd: Łódź
Wysłany: 08-06-2015, 17:42   

"Prace blacharskie" rozpoczęliśmy 03.06.2015 od wyjęcia reflektora. Chcieliśmy zobaczyć co się kryje za nim. A kryło się nie mało.



Następnego dnia od samego rana wzięliśmy się ostro do roboty.



Po wyjęciu błotnika zobaczyliśmy przykrą niespodziankę.



Jest to błotnik zabezpieczony antykorozyjnie dwa lata temu przez blacharza co widać na poniższym zdjęciu. :shock:



Cały ten syf zeskrobaliśmy, oczyściliśmy benzyną ekstrakcyjną i położyliśmy baranka. Niestety nie mam zdjęć, ale w między czasie poprawiłem osłonę przewodów w drzwiach, którą blacharz zrobił na "odwal się" przy którejś okazji, już nawet nie pamiętam jakiej. W każdym razie guma odpadała, a do środka dostawała się wilgoć.

_________________
Mój poprzedni Misiek
 
 
Torp12 
Mitsumaniak


Auto: Galant Elegance 2.0 Sedan 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 2448
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-06-2015, 09:07   

MManiak napisał/a:

Cały ten syf zeskrobaliśmy, oczyściliśmy benzyną ekstrakcyjną i położyliśmy baranka.


Baranek na gołą blachę?
_________________
Mój Rekin

Escort 1.6 1987r 07.2013 -
Galant 2.0 2001r 12.2010 -
Daewoo Espero 1.5 1996r 07.2005-12.2010 sprzedany
 
 
 
MManiak 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.9 DID 102KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 350
Skąd: Łódź
Wysłany: 09-06-2015, 12:13   

Nie nie, mój błąd. Najpierw poszedł Hammerite i to stanowiło podkład. Dopiero na to poszedł baranek. Błotnik i tak jest już nie do uratowania, bo są dwie dziury na wylot i zrobiliśmy to tylko po to, aby zahamować rozwój rdzy.
_________________
Mój poprzedni Misiek
 
 
MManiak 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.9 DID 102KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 350
Skąd: Łódź
Wysłany: 11-06-2015, 16:34   

Tego samego dnia zabraliśmy się też za drugą stronę (lewą), ale ta nie była ruszana przez mechaników i nie mieliśmy tam co robić. Jedynie na dole błotnika zrobił się nalot, więc na to po oczyszczeniu też poszedł Hammerite. Ale to wszystko co trzeba było po tej stronie zrobić. Napotkaliśmy tylko jeden problem, mianowicie śruby trzymające błotnik przy zderzaku, były tak przerdzewiałe, że nie chciały się odkręcić i zostawiliśmy je w spokoju. Zatem całe malowanie musieliśmy robić na samochodzie, odchylając nieco błotnik od spodu.



Uzupełniliśmy też brakujące śruby zderzaka przedniego i osłony pod silnikiem. Zderzak również był zdejmowany przez mechaników.
_________________
Mój poprzedni Misiek
 
 
scoratir 
Forumowicz


Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 328
Skąd: RLA
Wysłany: 13-06-2015, 11:52   

MManiak, tak pozwoliłem sobie zaglądnąć do tematu i mam kilka uwag :) .

- reflektory polecam wyczyścić papierem ściernym (na końcu 2000), odtłuścić a potem psiknąć jakimś lakierem akrylowym bezbarwnym nawet w sprayu - cieniutka warstewka wystarczy. Efekt podobny jak przy polerowaniu pastą tempo ale zachowany na wieeeele dłużej. Polecam :) .

- kolektora wydechowego nie waż się nawet malować. Raz że tam jest taka temperatura że żadna farba nie wytrzyma, a dwa że to jest kolektor z nierdzewki (specjalny stop do wydechów). Jak już chcesz coś przy nim robić to ściągnij go i wyczyść papierem ściernym a później polerka - będzie się błyszczał bo to nierdzewka. Raz testowałem i udało mi się zagrzać wydech do czerwoności (duże obciążenie i but w podłogę, potem szybki postój i otwarcie maski w nocy. Ciekawy efekt :) ).

- co do cytatu: "silnik: 1.6 16v SOHC 103KM 76 kW (w fabryce NedCar w Holandii), teraz gdzieś z 85KM ma"
Jesteś w błędzie, chyba że silnik mocno katowany, i z tego co widzę to jest to pancerna konstrukcja (nie na darmo produkowana bodaj 16 lat). Mój miał niby 99KM, ale w tych silnikach moc podobno często była zaniżona. Jakiś czas temu na hamowni silnik wykazał 107KM na benzynie i 101 na gazie... przy przebiegu ~420 tys km. :)
_________________
Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575
 
 
MManiak 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.9 DID 102KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 350
Skąd: Łódź
Wysłany: 13-06-2015, 14:26   

scoratir, nie ma problemu. Lubię, jak ktoś mądry mi coś podpowiada. :P

Ad.1: W zeszłym roku przed wakacjami był robiony kompleksowy szlif papierami do 2000 włącznie. Nawet 2500. Problem polega na tym, że nie mam gdzie psiknąć i czym. Dlatego w ruch poszła pasta polerska. Ale wiem dobrze, że lakier daje lepszy efekt, bo widziałem właśnie u Ciebie.

Ad.2: Przekonałeś mnie. Zostawiam, jak jest. Ale z wieszakami wydechu będę musiał zawalczyć.

Ad.3: Silnik katowany nie jest. Kierowca (mój tata, a za 2 miesiące także ja), zdaje sobie sprawę z tego, że ten silnik to nie 4g63. :mrgreen: Zresztą w mieście on i tak nie jest wykorzystywany w 100%, krótko jedynka, od razu dwójka do 2500 RPM i jak najszybciej piątka. Silnik ma autentyczny przebieg 164000km. Co oznacza autentyczny? To, że przez 3 lata, pierwsza właścicielka nie mogła przejechać więcej niż te 35-40 tys. km., a od 12 lat to my dobrze wiemy co się z tym autem działo. :lol:

scoratir napisał/a:
Jakiś czas temu na hamowni silnik wykazał 107KM na benzynie i 101 na gazie... przy przebiegu ~420 tys km. :)

:shock: Japońska motoryzacja z lat 90, jakby się kto pytał.

Dzisiaj wieczorem, wrzucę kolejną dawkę zdjęć z reanimacji. Muszę tylko skończyć, to co zacząłem robić w bagażniku. A zrobię to dopiero, kiedy temperatura trochę spadnie.

Dzięki scoratir, za wskazówki i odpowiedź.
_________________
Mój poprzedni Misiek
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2309
Skąd: Chorzów
Wysłany: 13-06-2015, 17:37   

scoratir napisał/a:
psiknąć jakimś lakierem akrylowym bezbarwnym nawet w sprayu - cieniutka warstewka wystarczy

Tyle, że lakier musi być dwuskładnikowy, z utwardzaczem. Coś w tym typie :
http://www.pielegnowacaut...otip-500ml.html
Jednoskładnikowe lakiery bezbarwne typu :
http://www.boll.pl/lakier...barwny-rally-45
nieszczególnie się nadają do reflektorów.
A najlepiej reflektory zdemontować, wypolerować i natrysnąć klar pistoletem. Można wtedy lekko go przyciemnić ;)
https://www.youtube.com/watch?v=03y0GGTdLw4
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 
 
 
MManiak 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.9 DID 102KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 350
Skąd: Łódź
Wysłany: 13-06-2015, 22:26   

Okej, lecimy z następną sprawą. Na tylnych błotnikach w miejscu łączenia się ze zderzakiem, na krawędzi nadkola, powychodziły niewielkie bąble. Postanowiliśmy zatem zajrzeć w te miejsca od środka. W tym celu, wyjęliśmy plastikowe boczki w bagażniku i oto co tam zobaczyliśmy:


Wlew paliwa od środka.


I również małe co nieco pod wlewem.

A tak wyglądały wnętrze i okolice samochodu podczas pracy:






Tyle syfu się nazbierało przez lata. :roll:

Teraz czyszczenie wnęk od tylnych lamp:



Tak to wygląda po pryśnięciu specyfikiem, do zabezpieczenia takich zakamarków przed wilgocią:



_________________
Mój poprzedni Misiek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.