Zamknięty przez: mkm 26-03-2017, 00:42 |
Mitsubishi Galant 2,5 V6 '01 by Gaijin |
Autor |
Wiadomość |
Gaijin
Mitsumaniak
Auto: BG GTX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Kwi 2015 Posty: 51 Skąd: Krk
|
Wysłany: 17-06-2015, 21:26
|
|
|
Górne gumki na wtryskach wymienione. A auto stoi i czeka na części. Przy odpaleniu po naprawie przeskoczył rozrząd... Planowałem wymianę w lipcu i peszek. Wymiana rozrosła się o kilka dodatkowych gratów Teoretycznie dostał tylko 1'szy cylinder, praktycznie zobaczymy co powiedzą specjaliści od głowic.
Chyba w tym roku zabraknie budżetu na reaktywacje GTX'a |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 17-06-2015, 21:37
|
|
|
W normalnym stanie z powodu wymiany uszczelnień od wtrysków pasek nie przeskoczył musial byc rozciągnięty albo napinacz hydrauliczny wyzionął ducha |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Gaijin
Mitsumaniak
Auto: BG GTX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Kwi 2015 Posty: 51 Skąd: Krk
|
Wysłany: 17-06-2015, 21:46
|
|
|
Zawinił napinacz. Wygląda na to, że poprzedni właściciel wymienił rozrząd z pominięciem napinacza. Paski ładniutkie, nawet napisy nie starte. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 18-06-2015, 08:57
|
|
|
Gaijin napisał/a: | Zawinił napinacz. Wygląda na to, że poprzedni właściciel wymienił rozrząd z pominięciem napinacza. |
Chyba jesteś jednym z pierwszych na forum któemu się to stało. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 18-06-2015, 09:04
|
|
|
cuuube miał podobnie ale nie odpalił silnika |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
KsiadzRobak
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 1029 Skąd: ecki
|
Wysłany: 18-06-2015, 12:27
|
|
|
Może niepotrzebnie się czepiam, ale skoro dostał 1-y cylinder, to dlaczego ściągnąłeś nie tą głowicę co trzeba? Druga kwestia to przy prawidłowo założonym napinaczu, jeśli on padnie (wsunie się maksymalnie), to pasek nie przeskoczy. Wnioskuję, że to był błąd montażu napinacza. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 18-06-2015, 13:10
|
|
|
KsiadzRobak napisał/a: | Druga kwestia to przy prawidłowo założonym napinaczu, jeśli on padnie (wsunie się maksymalnie), to pasek nie przeskoczy | Dokłądnie, to nie jest napinacz tylko tłumik drgań paska. Pasek napina się rolką. |
|
|
|
 |
Gaijin
Mitsumaniak
Auto: BG GTX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Kwi 2015 Posty: 51 Skąd: Krk
|
Wysłany: 21-06-2015, 14:03
|
|
|
KsiadzRobak napisał/a: | Może niepotrzebnie się czepiam |
Dobra, może źle opisałem. Sami lepiej widzicie co dostało po zdjęciach
KsiadzRobak napisał/a: | Wnioskuję, że to był błąd montażu napinacza |
Szczerze przyznam, że nie zamierzam robić dochodzenia co zawiniło. Stało się i trzeba zrobić, co poradzić |
|
|
|
 |
Gaijin
Mitsumaniak
Auto: BG GTX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Kwi 2015 Posty: 51 Skąd: Krk
|
Wysłany: 23-06-2015, 14:25
|
|
|
Misiek powoli wraca do życia.
 |
|
|
|
 |
Gaijin
Mitsumaniak
Auto: BG GTX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Kwi 2015 Posty: 51 Skąd: Krk
|
Wysłany: 07-07-2015, 02:33
|
|
|
W końcu, po prawie miesiącu Misiek powrócił. Z poprawioną głowicą, nowym rozrządem, świeżym olejem i płynem w chłodnicy. Przejechał kilka km... i padł akumulator.
Oprócz tego do poprawki falujące obroty i gaśniecie przy schodzeniu z obrotów, ale to już jutro Akumulator już siedzi pod prostownikiem więc może dotoczę się na warsztat
 |
|
|
|
 |
inq
Mitsumaniak

Auto: Focus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 2776 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 07-07-2015, 16:26
|
|
|
Gaijin napisał/a: | falujące obroty i gaśniecie przy schodzeniu z obrotów |
Jak stał bez aku trochę to pewnie trzeba go nauczyć obrotów, albo przeczekać i sam się nauczy. |
_________________ "Never drive faster than your angel can fly"
Historia zatacza kółko
Renault 19 ('91)-> Ford Probe GT ('92)-> Laguna ('95)-> Peugeot 307 ('04)-> EA5W ('02)-> Renault 19 ('95)-> EA3W ('01)-> Focus ('14)
 |
|
|
|
 |
Gaijin
Mitsumaniak
Auto: BG GTX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Kwi 2015 Posty: 51 Skąd: Krk
|
Wysłany: 07-07-2015, 20:11
|
|
|
Teoretycznie stał z aku, ale po całej nocy ładowania ledwo starczyło na odpalenie. Także kolejny nieplanowany wydatek. Linka gazu delikatnie wyregulowana, ale obroty jeszcze szaleją. Nie wiedziałem, że sam może się tego "nauczyć". Zobaczymy czy coś się zmieni na dniach.
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 07-07-2015, 20:13
|
|
|
MaxGear - oby posłużył, chociaż produkt mało zachęcający |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Gaijin
Mitsumaniak
Auto: BG GTX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Kwi 2015 Posty: 51 Skąd: Krk
|
Wysłany: 07-07-2015, 20:16
|
|
|
Zakup zasugerowany tylko i wyłącznie ceną, choć podobno bosh to produkuje. Jak wytrzyma rok to będę zadowolony. |
|
|
|
 |
Gaijin
Mitsumaniak
Auto: BG GTX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Kwi 2015 Posty: 51 Skąd: Krk
|
Wysłany: 24-07-2015, 00:27
|
|
|
Minęło już trochę czasu od ostatniej naprawy, ciągle walczę z obrotami...
Do tego dorzucić trzeba chłodnice która w czasie ostatnich upałów po prostu zaczęła sikać na zbiorniczek oleju od skrzyni
Jako, że musiałem dotrzeć jeszcze w kila miejsce tego dnia na szybko załatana jakimś magicznym uszczelniaczem polecanym przez "Kajto". Nawet dwa dni potrzymało, starczyło na zamówienie chłodnicy. Dzisiaj miałem jechać po pracy załozyć i niestety nie udało się... Pojawił się wyciek w nowym miejscu, także teraz już nawet nie warto uzupełniać braków, za szybko ucieka
Jeśli wymiana obędzie się bez zbędnych problemów to pozostanie mi do zrobienia tylko cześć przedniego zawieszenia. I tu powoli rodzi się jedno ważne pytanie. Czy ten typ tak ma, czy po prostu trafiłem na ładnego złoma i jak zrobię to pojeżdżę chwile bez wnerwiania się
Przez 7 lat z 323f BA nie miałem tyle problemów co z ea5w w ciągu niecałych 3 miesięcy i przyznam szczerze, zaczynam wymiękać psychicznie. |
|
|
|
 |
|