| 
            
               |  | Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki 
 
 
 |  |  
      
         
         | Ogłoszenie |  
         |   
 W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
 Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
 |  
 
	
			| Mój pierwszy Misiek :) |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | Szczypek_WRC   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Galant 1998 2.0
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 19 Maj 2015
 Posty: 16
 Skąd: Jelenia Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-07-2015, 08:49   Mój pierwszy Misiek :) |   
 |  
               | 
 |  
               | witam wszystkich, od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Galanta 2.0 1998r. Nie uznaję aut innych niż japońskie, ale jest to mój pierwszy nabytek spod znaku trzech diamentów (i raczej nie ostatni!). 
 auto kupiłem dość tanio, ale licząc się z tym że będę musiał trochę włożyć żeby doprowadzić go do porządku. silnik ma przejechane 200 000 (prawdopodobnie oryginalny, serwisowany był przez Niemca w ASO do 2005 a potem miał długo tylko jedną właścicielkę, ale nawet jeśli więcej to przecież to nie jest duży fiat
  ) i jest w dobrym stanie, z zawieszenia musiałem ogarnąć tylko banany bo stukały. 
 z wyposażenia ma:
 - pełna elektryka szyb i lusterek
 - szyberdach
 - webasto
 
 niestety brakuje klimatyzacji.
 
 z modów zrobionych przez poprzednich właścicieli:
 - pełny wydech Remusa (jest faktura)
 - skórzane boczki (nie OEM, prawdopodobnie u jakiegoś tapicera
 - maska zmieniona na poliftową (z nietrafionym odcieniem srebrnego, ale to się ogarnie)
 - zderzak zmieniony na jakąś inną wersję, nie siedzę w tym jeszcze tak żeby rozpoznawać
   - konsola i nawiewy chyba przerobione, całkiem ciekawie to wygląda. jak mi się znudzi to okleję folią albo coś
   
 z rzeczy do zrobienia:
 - felunek 16" albo 17" i opony, na tych 15tkach co są auto dużo traci na wyglądzie. zostawię je jako zestaw zimowy
   - poprawki blacharskie (reperaturki tylnych nadkoli, poprawka tylnej klapy, maska i zderzak)
 - LPG
 - zegary High Contrast
 - taki spoiler
 http://cdn3.bigcommerce.c...500.750.jpg?c=2
 - może jakieś zawieszenie ciut niższe
 
 reszta wyjdzie w praniu.
 
 z rzeczy zrobionych przeze mnie na dzień dobry:
 - wymiana rozrządu
 - wymiana oleju
 - wymiana obu bananów
 
 parę fotek zaraz po zakupie:
 
   
   
   stoi na górce, dlatego na tej fotce od przodu jest taka japa pomiędzy kołem a nadkolem
   
 jak ktoś ma profil na autowcentrum to zapraszam TUTAJ
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Szczypek_WRC   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Galant 1998 2.0
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 19 Maj 2015
 Posty: 16
 Skąd: Jelenia Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-07-2015, 15:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | wziąłem się za ogniska rdzy, zaczynając od komory silnika. w ruch poszła szczotka druciana (a w zasadzie to trzy sztuki), papiery ścierne, odrdzewiacz z castoramy i farba podkładowa. na pierwszy ogień wziąłem się za brzydkie ogniska rdzy przy kielichach i na pasie przednim, wytarłem do gołej blachy, oczyściłem i zamalowałem podkładem. niestety od wewnętrznej strony jednego z kielichów jest spore ognisko rdzy, które już przebiło blachę, więc będzie wymagane rozebranie kilku części w okolicy i pospawanie tego na świeżo. To właśnie będzie drugą częścią walki z rudą, który będzie też zawierał rozebranie całego przodu (zderzak, światła i grill) i ogarnięcie tego co tam znajdę, a potem maska przednia i podwozie (podwozie oczywiście na koniec zakonserwuję). 
 jeszcze masa roboty przede mną, ale myślę że to auto zasługuje na lepszy los niż rozpadnięcie się z powodu rdzy
   
 parę fotek sprzed walki, w trakcie i po:
 
 
   
   
   
   
   
   
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | komarsnk   Mitsumaniak
 mocno uzależniony
 
 Auto: Galant '02 Avance A/T
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 13 razy
 Dołączył: 08 Maj 2009
 Posty: 1908
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-07-2015, 16:04 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Szczypek_WRC napisał/a: |  	  | jeszcze masa roboty przede mną | 
 Niestety tak
   Walcz walcz - warto
   |  
				| _________________ Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
 Był: Galant EA5W '97 M/T
 Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
 Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
 Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta
   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | staszq2   Mitsumaniak
 Cichociemny
 
  
 Auto: Jedyne słuszne
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 20 razy
 Dołączył: 24 Sty 2015
 Posty: 624
 Skąd: Zasiedmiogórogrodzie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-07-2015, 17:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | No to wytrwałości i powodzenia w pracach i modach   Życzę bezawaryjności
   |  
				| _________________ 1% na leczenie i rehabilitację mojego Kubusia http://fundacja-sloneczko...s.php?ida=138/M
 
 Mam japońskie TURBO
  do tego AWD Moja historia motoryzacji:
 1. Fiat 125p 1.5, 2. Fiat 126p 0.65, 3. Peugeot 106 '92 1.1, 4. Daewoo Leganza '99 2.2 CDX, 5. Ford Fiesta '95 1.3, 6. Nissan Primera '00 1.8 CH
 7. Citroen Xsara '98 1.4, 8. Renault Scenic '98 2.0, 9. Renault Grand Scenic II '09 2.0, 10. Ford Mondeo MK II '00 1.8
 11. Ford Focus MK2 '07 1.6 TDCi pierwszy w życiu diesel - http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=95295
 12. Mitsubishi Outlander TURBO "Byczek" - ach... no szkoda i szkoda
 13. Audi A6 C5 '03 Avant 3.0 quattro + tiptronic - było jeździło służyło ale nie było tanie
 14. 'OBRUT" - nie wyszło a miał być come back
 15. Ford Mondeo MK4 2.0 HDI pod kryptonimem TDCI 130/320==>185/413 - przerzucam się na ropniaka
 16. Coltolot CJO "Black Sabaton" 1.6
 17. OBRUT nr 3 - seria seria seria ... czarna seria
 18. Saabik 9-5 '06 Aero 2.3T
 [size=i10]19.[/size] https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=108143 Batmobil - O1T 800+HP/1200+NM
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Szczypek_WRC   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Galant 1998 2.0
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 19 Maj 2015
 Posty: 16
 Skąd: Jelenia Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-07-2015, 13:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | dzięki   
 zabrałem się za dalszą pracę nad przywróceniem świetności Gala.
 - filtr powietrza (na razie Clean Filters, zamierzam potem wrzucić sportowy wkład)
 - filtr kabinowy (Filtron)
 - nowe świece NGK V-Line
 - nowe złącze elastyczne przy wydechu
 - wymiana tylnej prawej lampy (w starej musiała się zbierać kiedyś woda, bo szybka od migacza była prawie że żółta i nie szło tego doczyścić)
 - przerejestrowanie i wrzucenie kwadratowej tablicy na przód
 - płukanka układu chłodzenia, zalanie płynem chłodniczym K2
 
 dalsza część walki z rdzą pod maską znacznie przyśpieszyła po tym jak kupiłem szczotki druciane w formie nakładek na wiertarkę
  parę fotek z prac: 
   
   
   
   
   
   
   
   
   
 
 jeśli chodzi o komorę silnika to do zrobienia została już tylko ta rdza na kielichu, potem wezmę się za to co zastanę pod przednim zderzakiem.
 
 z nadchodzących modów:
 - pasek alternatora
 - filtr paliwa
 - nowe tarcze i klocki z przodu
 - przesmarowanie szyberdachu smarem grafitowym
 - uszczelka pod pokrywą zaworów (uszczelniacz przy dwóch świecach zaczyna popuszczać)
 - wymiana oleju w skrzyni (Valvoline 75W90)
 - wymiana głośników w drzwiach i z tyłu
 - reperaturki tylnych nadkoli, poprawki tylnej klapy i maski
 - ogarnięcie podwozia i konserwacja
 
 
 a dzisiaj oddaję auto do zagazowania
   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | eremita   Mitsumaniak
 
 Auto: Outlander III DID
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 17 razy
 Dołączył: 25 Paź 2007
 Posty: 2507
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-07-2015, 13:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | Gratulacje będzie kolejny zadbany miś:) 
 
  	  | Szczypek_WRC napisał/a: |  	  | niestety brakuje klimatyzacji. | 
 
 Myślałem że gale wszystkie miały?
 
 
  	  | Szczypek_WRC napisał/a: |  	  | taki spoiler | 
 
 Ciężka taki trafić
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | mkm   Forumowicz
 
 Auto: Colty
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 187 razy
 Dołączył: 26 Lut 2008
 Posty: 14126
 Skąd: Krakow
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-07-2015, 14:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | Szczypek_WRC, poproszę Cię o zdjęcia tych miejsc pod koniec jesieni - niestety pudrujesz parcha  . Jak malujesz sprayem to minimum 5-6 warst i zamknięcie choćby akrylem.
 Obowiązkowo odrdzewienie "drugiej strony"
   W przeciwnym razie efekt na kilka tygodni (przy założeniu, że nie pada)
   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Szczypek_WRC   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Galant 1998 2.0
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 19 Maj 2015
 Posty: 16
 Skąd: Jelenia Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-07-2015, 14:35 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | eremita napisał/a: |  	  | Myślałem że gale wszystkie miały? | 
 też tak myślałem, ale wygląda na to że jednak nie. zastanawiam się nad poszukaniem jakiegoś rozbitka żeby przełożyć całą klimę, chociaż to pewnie sporo roboty.
 
 
  	  | eremita napisał/a: |  	  | Ciężka taki trafić | 
 na razie to dalszy plan, ale ja mam farta do takich rzeczy
   
 
  	  | Cytat: |  	  | poproszę Cię o zdjęcia tych miejsc pod koniec jesieni - niestety pudrujesz parcha  . 
 | 
 
 sam nie wiem, w toyocie kiedyś tak zrobiłem i przez półtora roku nic nie wyszło, ale nie wykluczam
  ale zdaję sobie sprawę że musiałbym piaskować całą budę a potem porządnie to lakierować żeby nie wróciło przez następne 15 lat   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | staszq2   Mitsumaniak
 Cichociemny
 
  
 Auto: Jedyne słuszne
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 20 razy
 Dołączył: 24 Sty 2015
 Posty: 624
 Skąd: Zasiedmiogórogrodzie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-07-2015, 14:47 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | mkm napisał/a: |  	  | Jak malujesz sprayem to minimum 5-6 warst i zamknięcie choćby akrylem. Obowiązkowo odrdzewienie "drugiej strony"
 | 
 Słuchaj mkm'a, ja coś takiego przerabiałem w Primerze, nie odrdzewianie czegokolwiek mocnym środkiem to syzyfowa praca, robisz, robisz, robisz a na końcu i tak ruda Cię załatwi
   |  
				| _________________ 1% na leczenie i rehabilitację mojego Kubusia http://fundacja-sloneczko...s.php?ida=138/M
 
 Mam japońskie TURBO
  do tego AWD Moja historia motoryzacji:
 1. Fiat 125p 1.5, 2. Fiat 126p 0.65, 3. Peugeot 106 '92 1.1, 4. Daewoo Leganza '99 2.2 CDX, 5. Ford Fiesta '95 1.3, 6. Nissan Primera '00 1.8 CH
 7. Citroen Xsara '98 1.4, 8. Renault Scenic '98 2.0, 9. Renault Grand Scenic II '09 2.0, 10. Ford Mondeo MK II '00 1.8
 11. Ford Focus MK2 '07 1.6 TDCi pierwszy w życiu diesel - http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=95295
 12. Mitsubishi Outlander TURBO "Byczek" - ach... no szkoda i szkoda
 13. Audi A6 C5 '03 Avant 3.0 quattro + tiptronic - było jeździło służyło ale nie było tanie
 14. 'OBRUT" - nie wyszło a miał być come back
 15. Ford Mondeo MK4 2.0 HDI pod kryptonimem TDCI 130/320==>185/413 - przerzucam się na ropniaka
 16. Coltolot CJO "Black Sabaton" 1.6
 17. OBRUT nr 3 - seria seria seria ... czarna seria
 18. Saabik 9-5 '06 Aero 2.3T
 [size=i10]19.[/size] https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=108143 Batmobil - O1T 800+HP/1200+NM
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | mkm   Forumowicz
 
 Auto: Colty
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 187 razy
 Dołączył: 26 Lut 2008
 Posty: 14126
 Skąd: Krakow
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-07-2015, 15:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ogólnie ciężko z tą rudą   Ja mam teraz wycięty pas przedni ze zbliżonym rudzielcem i  trudny wybór technologii - tak, "żeby było na lata"
   Każda lakiernia ma swoje metody, ale żadna nie chce dać gwarancji dłuższej niż 2lata ( w porywach do 3-ech)
 
 Powyżej tego okresu wchodzimy w sferę cynkowań, proszków, "pińcuset" warstw itp. itd., a i tak ruda wyskoczy tam gdzie pas będzie trzeba przyspawać...
   
 Więc nie wiem czy też nie będę "pudrował".
 Podkład w sprayu jest "zły", bo nanosi bardzo cienką warstwę (ponoć 3 warstwy ze "spreja" to dopiero jedno "maźnięcie" pędzlem), a cienka warstwa to idealna droga do kontrofensywy rudzielca
   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Hugo   Mitsumaniak
 srebrny szatan
 
  
 Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 522 razy
 Dołączył: 06 Sie 2006
 Posty: 21970
 Skąd: Wolsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-07-2015, 21:51 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Cytat: |  	  | W przeciwnym razie efekt na kilka tygodni (przy założeniu, że nie pada) | 
 Baaardzo optymistyczne 	  | mkm napisał/a: |  	  | Szczypek_WRC, poproszę Cię o zdjęcia tych miejsc pod koniec jesieni - niestety pudrujesz parcha | 
  Widziałem podobnie przypudrowane kielichy (pęcherze i naloty korozji oczyszczone jak się dało szczotką na wiertarce i polakierowane podkładem) i następnie lakierowanie całego Gala. Pierwsze cętki korozji na kielichach wyszły jeszcze zanim wyjechał z suchej lakierni  Teraz po 0,5 roku kielichy wyglądają tak jak przed "pudrowaniem". Żeby to było na dłużej to przede wszystkim słoneczna pogoda i co najmniej kilka dni upalnych pod chmurką i bez kropli deszczu (są miejsca w aucie gdzie wilgoć jest przez 365 dni w roku). Następnie jakiś odrdzewiacz (świetny jest FOSOL), zmywamy wodą, odtłuszczamy i podkład, kilka warstw. Reszta to już wiadomo. Jak to jest podwozie czy miejsca niewidoczne to po podkładzie daję Noxudol 750, bo odcina od wilgoci i na niego Noxudol 900 lub 1600. W każdym z miejsc gdzie tak zabezpieczyłem podwozie po ponad 2 latach nie ma grama rdzy. Nie ma też opcji, że gnije pod konserwacją, bo Noxudol 750 wręcz pochłania Noxudola 900 lub 1600 (jakby reagowały ze sobą) i te miejsca nigdy nie wysychają (nadal się lekko lepią).
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  |