 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Mój pierwszy Misiek :) |
Autor |
Wiadomość |
Szczypek_WRC
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 1998 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2015 Posty: 16 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 07-07-2015, 09:49 Mój pierwszy Misiek :)
|
|
|
witam wszystkich, od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Galanta 2.0 1998r. Nie uznaję aut innych niż japońskie, ale jest to mój pierwszy nabytek spod znaku trzech diamentów (i raczej nie ostatni!).
auto kupiłem dość tanio, ale licząc się z tym że będę musiał trochę włożyć żeby doprowadzić go do porządku. silnik ma przejechane 200 000 (prawdopodobnie oryginalny, serwisowany był przez Niemca w ASO do 2005 a potem miał długo tylko jedną właścicielkę, ale nawet jeśli więcej to przecież to nie jest duży fiat ) i jest w dobrym stanie, z zawieszenia musiałem ogarnąć tylko banany bo stukały.
z wyposażenia ma:
- pełna elektryka szyb i lusterek
- szyberdach
- webasto
niestety brakuje klimatyzacji.
z modów zrobionych przez poprzednich właścicieli:
- pełny wydech Remusa (jest faktura)
- skórzane boczki (nie OEM, prawdopodobnie u jakiegoś tapicera
- maska zmieniona na poliftową (z nietrafionym odcieniem srebrnego, ale to się ogarnie)
- zderzak zmieniony na jakąś inną wersję, nie siedzę w tym jeszcze tak żeby rozpoznawać
- konsola i nawiewy chyba przerobione, całkiem ciekawie to wygląda. jak mi się znudzi to okleję folią albo coś
z rzeczy do zrobienia:
- felunek 16" albo 17" i opony, na tych 15tkach co są auto dużo traci na wyglądzie. zostawię je jako zestaw zimowy
- poprawki blacharskie (reperaturki tylnych nadkoli, poprawka tylnej klapy, maska i zderzak)
- LPG
- zegary High Contrast
- taki spoiler
http://cdn3.bigcommerce.c...500.750.jpg?c=2
- może jakieś zawieszenie ciut niższe
reszta wyjdzie w praniu.
z rzeczy zrobionych przeze mnie na dzień dobry:
- wymiana rozrządu
- wymiana oleju
- wymiana obu bananów
parę fotek zaraz po zakupie:
stoi na górce, dlatego na tej fotce od przodu jest taka japa pomiędzy kołem a nadkolem
jak ktoś ma profil na autowcentrum to zapraszam TUTAJ |
|
|
|
 |
Szczypek_WRC
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 1998 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2015 Posty: 16 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 13-07-2015, 16:33
|
|
|
wziąłem się za ogniska rdzy, zaczynając od komory silnika. w ruch poszła szczotka druciana (a w zasadzie to trzy sztuki), papiery ścierne, odrdzewiacz z castoramy i farba podkładowa. na pierwszy ogień wziąłem się za brzydkie ogniska rdzy przy kielichach i na pasie przednim, wytarłem do gołej blachy, oczyściłem i zamalowałem podkładem. niestety od wewnętrznej strony jednego z kielichów jest spore ognisko rdzy, które już przebiło blachę, więc będzie wymagane rozebranie kilku części w okolicy i pospawanie tego na świeżo. To właśnie będzie drugą częścią walki z rudą, który będzie też zawierał rozebranie całego przodu (zderzak, światła i grill) i ogarnięcie tego co tam znajdę, a potem maska przednia i podwozie (podwozie oczywiście na koniec zakonserwuję).
jeszcze masa roboty przede mną, ale myślę że to auto zasługuje na lepszy los niż rozpadnięcie się z powodu rdzy
parę fotek sprzed walki, w trakcie i po:
 |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13-07-2015, 17:04
|
|
|
Szczypek_WRC napisał/a: | jeszcze masa roboty przede mną |
Niestety tak
Walcz walcz - warto |
_________________ Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta |
|
|
|
 |
staszq2
Mitsumaniak Cichociemny

Auto: Jedyne słuszne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 24 Sty 2015 Posty: 624 Skąd: Zasiedmiogórogrodzie
|
Wysłany: 13-07-2015, 18:42
|
|
|
No to wytrwałości i powodzenia w pracach i modach
Życzę bezawaryjności |
_________________ 1% na leczenie i rehabilitację mojego Kubusia http://fundacja-sloneczko...s.php?ida=138/M
Mam japońskie TURBO do tego AWD
Moja historia motoryzacji:
1. Fiat 125p 1.5, 2. Fiat 126p 0.65, 3. Peugeot 106 '92 1.1, 4. Daewoo Leganza '99 2.2 CDX, 5. Ford Fiesta '95 1.3, 6. Nissan Primera '00 1.8 CH
7. Citroen Xsara '98 1.4, 8. Renault Scenic '98 2.0, 9. Renault Grand Scenic II '09 2.0, 10. Ford Mondeo MK II '00 1.8
11. Ford Focus MK2 '07 1.6 TDCi pierwszy w życiu diesel - http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=95295
12. Mitsubishi Outlander TURBO "Byczek" - ach... no szkoda i szkoda
13. Audi A6 C5 '03 Avant 3.0 quattro + tiptronic - było jeździło służyło ale nie było tanie
14. 'OBRUT" - nie wyszło a miał być come back
15. Ford Mondeo MK4 2.0 HDI pod kryptonimem TDCI 130/320==>185/413 - przerzucam się na ropniaka
16. Coltolot CJO "Black Sabaton" 1.6
17. OBRUT nr 3 - seria seria seria ... czarna seria
18. Saabik 9-5 '06 Aero 2.3T
[size=i10]19.[/size] https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=108143 Batmobil - O1T 800+HP/1200+NM |
|
|
|
 |
Szczypek_WRC
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 1998 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2015 Posty: 16 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 23-07-2015, 14:09
|
|
|
dzięki
zabrałem się za dalszą pracę nad przywróceniem świetności Gala.
- filtr powietrza (na razie Clean Filters, zamierzam potem wrzucić sportowy wkład)
- filtr kabinowy (Filtron)
- nowe świece NGK V-Line
- nowe złącze elastyczne przy wydechu
- wymiana tylnej prawej lampy (w starej musiała się zbierać kiedyś woda, bo szybka od migacza była prawie że żółta i nie szło tego doczyścić)
- przerejestrowanie i wrzucenie kwadratowej tablicy na przód
- płukanka układu chłodzenia, zalanie płynem chłodniczym K2
dalsza część walki z rdzą pod maską znacznie przyśpieszyła po tym jak kupiłem szczotki druciane w formie nakładek na wiertarkę parę fotek z prac:
jeśli chodzi o komorę silnika to do zrobienia została już tylko ta rdza na kielichu, potem wezmę się za to co zastanę pod przednim zderzakiem.
z nadchodzących modów:
- pasek alternatora
- filtr paliwa
- nowe tarcze i klocki z przodu
- przesmarowanie szyberdachu smarem grafitowym
- uszczelka pod pokrywą zaworów (uszczelniacz przy dwóch świecach zaczyna popuszczać)
- wymiana oleju w skrzyni (Valvoline 75W90)
- wymiana głośników w drzwiach i z tyłu
- reperaturki tylnych nadkoli, poprawki tylnej klapy i maski
- ogarnięcie podwozia i konserwacja
a dzisiaj oddaję auto do zagazowania |
|
|
|
 |
eremita
Mitsumaniak
Auto: Outlander III DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 25 Paź 2007 Posty: 2505 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 23-07-2015, 14:59
|
|
|
Gratulacje będzie kolejny zadbany miś:)
Szczypek_WRC napisał/a: | niestety brakuje klimatyzacji. |
Myślałem że gale wszystkie miały?
Szczypek_WRC napisał/a: | taki spoiler |
Ciężka taki trafić |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 23-07-2015, 15:30
|
|
|
Szczypek_WRC, poproszę Cię o zdjęcia tych miejsc pod koniec jesieni - niestety pudrujesz parcha .
Jak malujesz sprayem to minimum 5-6 warst i zamknięcie choćby akrylem.
Obowiązkowo odrdzewienie "drugiej strony"
W przeciwnym razie efekt na kilka tygodni (przy założeniu, że nie pada) |
|
|
|
 |
Szczypek_WRC
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 1998 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2015 Posty: 16 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 23-07-2015, 15:35
|
|
|
eremita napisał/a: | Myślałem że gale wszystkie miały? |
też tak myślałem, ale wygląda na to że jednak nie. zastanawiam się nad poszukaniem jakiegoś rozbitka żeby przełożyć całą klimę, chociaż to pewnie sporo roboty.
eremita napisał/a: | Ciężka taki trafić |
na razie to dalszy plan, ale ja mam farta do takich rzeczy
Cytat: | poproszę Cię o zdjęcia tych miejsc pod koniec jesieni - niestety pudrujesz parcha .
|
sam nie wiem, w toyocie kiedyś tak zrobiłem i przez półtora roku nic nie wyszło, ale nie wykluczam ale zdaję sobie sprawę że musiałbym piaskować całą budę a potem porządnie to lakierować żeby nie wróciło przez następne 15 lat |
|
|
|
 |
staszq2
Mitsumaniak Cichociemny

Auto: Jedyne słuszne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 24 Sty 2015 Posty: 624 Skąd: Zasiedmiogórogrodzie
|
Wysłany: 23-07-2015, 15:47
|
|
|
mkm napisał/a: | Jak malujesz sprayem to minimum 5-6 warst i zamknięcie choćby akrylem.
Obowiązkowo odrdzewienie "drugiej strony" |
Słuchaj mkm'a, ja coś takiego przerabiałem w Primerze, nie odrdzewianie czegokolwiek mocnym środkiem to syzyfowa praca, robisz, robisz, robisz a na końcu i tak ruda Cię załatwi |
_________________ 1% na leczenie i rehabilitację mojego Kubusia http://fundacja-sloneczko...s.php?ida=138/M
Mam japońskie TURBO do tego AWD
Moja historia motoryzacji:
1. Fiat 125p 1.5, 2. Fiat 126p 0.65, 3. Peugeot 106 '92 1.1, 4. Daewoo Leganza '99 2.2 CDX, 5. Ford Fiesta '95 1.3, 6. Nissan Primera '00 1.8 CH
7. Citroen Xsara '98 1.4, 8. Renault Scenic '98 2.0, 9. Renault Grand Scenic II '09 2.0, 10. Ford Mondeo MK II '00 1.8
11. Ford Focus MK2 '07 1.6 TDCi pierwszy w życiu diesel - http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=95295
12. Mitsubishi Outlander TURBO "Byczek" - ach... no szkoda i szkoda
13. Audi A6 C5 '03 Avant 3.0 quattro + tiptronic - było jeździło służyło ale nie było tanie
14. 'OBRUT" - nie wyszło a miał być come back
15. Ford Mondeo MK4 2.0 HDI pod kryptonimem TDCI 130/320==>185/413 - przerzucam się na ropniaka
16. Coltolot CJO "Black Sabaton" 1.6
17. OBRUT nr 3 - seria seria seria ... czarna seria
18. Saabik 9-5 '06 Aero 2.3T
[size=i10]19.[/size] https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=108143 Batmobil - O1T 800+HP/1200+NM |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 23-07-2015, 16:01
|
|
|
Ogólnie ciężko z tą rudą
Ja mam teraz wycięty pas przedni ze zbliżonym rudzielcem i trudny wybór technologii - tak, "żeby było na lata"
Każda lakiernia ma swoje metody, ale żadna nie chce dać gwarancji dłuższej niż 2lata ( w porywach do 3-ech)
Powyżej tego okresu wchodzimy w sferę cynkowań, proszków, "pińcuset" warstw itp. itd., a i tak ruda wyskoczy tam gdzie pas będzie trzeba przyspawać...
Więc nie wiem czy też nie będę "pudrował".
Podkład w sprayu jest "zły", bo nanosi bardzo cienką warstwę (ponoć 3 warstwy ze "spreja" to dopiero jedno "maźnięcie" pędzlem), a cienka warstwa to idealna droga do kontrofensywy rudzielca |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 23-07-2015, 22:51
|
|
|
Cytat: | W przeciwnym razie efekt na kilka tygodni (przy założeniu, że nie pada) |
mkm napisał/a: | Szczypek_WRC, poproszę Cię o zdjęcia tych miejsc pod koniec jesieni - niestety pudrujesz parcha | Baaardzo optymistyczne Widziałem podobnie przypudrowane kielichy (pęcherze i naloty korozji oczyszczone jak się dało szczotką na wiertarce i polakierowane podkładem) i następnie lakierowanie całego Gala. Pierwsze cętki korozji na kielichach wyszły jeszcze zanim wyjechał z suchej lakierni Teraz po 0,5 roku kielichy wyglądają tak jak przed "pudrowaniem".
Żeby to było na dłużej to przede wszystkim słoneczna pogoda i co najmniej kilka dni upalnych pod chmurką i bez kropli deszczu (są miejsca w aucie gdzie wilgoć jest przez 365 dni w roku). Następnie jakiś odrdzewiacz (świetny jest FOSOL), zmywamy wodą, odtłuszczamy i podkład, kilka warstw. Reszta to już wiadomo. Jak to jest podwozie czy miejsca niewidoczne to po podkładzie daję Noxudol 750, bo odcina od wilgoci i na niego Noxudol 900 lub 1600. W każdym z miejsc gdzie tak zabezpieczyłem podwozie po ponad 2 latach nie ma grama rdzy. Nie ma też opcji, że gnije pod konserwacją, bo Noxudol 750 wręcz pochłania Noxudola 900 lub 1600 (jakby reagowały ze sobą) i te miejsca nigdy nie wysychają (nadal się lekko lepią). |
|
|
|
 |
|
|