Sprawdzenie i regulacja luzu zaworowego - Lancer CYxA |
Autor |
Wiadomość |
Grommit
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi lancer sportback1,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Kwi 2015 Posty: 6 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 19-05-2015, 11:53
|
|
|
Witajcie
Jestem właśnie po sprawdzeniu luzów po przejechaniu na gazie troszkę ponad 40 tyś. Diagnoza - wszystkie w tolerancjach. W jednym cylindrze wylotowy miał najmniejszy luz ale jeszcze w normie. Kolejna wizyta ustalona za 25 tyś.
Poniesione koszty sprawdzenia luzów 90zł |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 19-05-2015, 14:24
|
|
|
Jeśli na jednym luz był mniejszy, to proponuję przyjrzeć się wtryskiwaczowi gazowemu obsługującemu ten cylinder. Być może ma trochę mniejszą wydajność względem reszty przez co ten cylinder dostaje mniejszą dawkę gazu co może powodować ubogą mieszankę i wyższą temperaturę spalania. |
|
|
|
 |
Grommit
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi lancer sportback1,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Kwi 2015 Posty: 6 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 19-05-2015, 14:27
|
|
|
W przyszłym tyg wypada mi przegląd instalacji gazowej, podrzucę więc temat.
Bałem się tych luzów po przeczytaniu wszystkich postów
A i że głośniejsze auto się stało więc postanowiłem sprawdzić. Teraz wiem że zawory ok, a poszukiwanie większe głośności twrają |
|
|
|
 |
maciekkepa
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer GTS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Maj 2014 Posty: 5 Skąd: Z kraju
|
Wysłany: 08-06-2015, 13:04
|
|
|
Czy ktoś jest w stanie podać jakie powinny być zakresy na poszczególnych zaworach. Mivec 2.4. Przede mną 1 sprawdzenie po 60kk na gazie.
Z góry dziękuję.
[ Dodano: 16-06-2015, 14:34 ]
Sprawdzone. po 60k km na LPG należy zrobić regulacje - szczelina robi się ciasna.. będzie szlifowanie szklanek czy jakoś tak. To będzie z 2-3 razy taniej.. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-06-2015, 09:52
|
|
|
Obstawiam, że był to pierwszy cylinder - ten z najmniejszym luzem A jeżeli tak to silnik bez LPG miał tak samo - 3 szklanki z luzem o 0,02 mm poza tolerancją fabryczną |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
intruder9
Forumowicz
Auto: Lancer X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2015 Posty: 60 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-07-2015, 20:56 Lancer 1.8 jest słaby, muli, nie przyspiesza!!!
|
|
|
Mam problem z moim Lancerem 1.8 benzyna 2009 r.
Oczywiście przeczytałem wszystkie tematy i nie znalazłam pasującego do mojego problemu.
Otóż samochód ogólnie jest słaby ale najbardziej na mniejszych obrotach, np. po wciśnięciu gazu do dechy przy obrotach 2-2,5 tys. muli i nie przyspiesza. Przy ruszaniu trzeba sporo obrotów lub ruszać bardzo delikatnie inaczej przydusi go i rusza bardzo wolno.
Podczas przyspieszania czuć delikatne szarpnięcia.
Może ktoś miała podobne problemy ?
Samochód ma przejechane 70 tys.
Komputer oczywiście nie wykazuje żadnych błędów.
[ Dodano: 17-07-2015, 21:01 ]
Dodam że jest instalacja gazowa i samochód na gazie działa tak samo jak na benzynie co wyklucza chyba kilka spraw np. filtr paliwa itp. |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 17-07-2015, 23:15 Re: Lancer 1.8 jest słaby, muli, nie przyspiesza!!!
|
|
|
intruder9 napisał/a: |
Oczywiście przeczytałem wszystkie tematy i nie znalazłam pasującego do mojego problemu.
|
Witaj - oczywiście nie przeczytałeś.
Przepustnica do czyszczenia? Przerabiane parę razy na Forum.
Może też luzy zaworowe do regulacji? |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 18-07-2015, 10:25
|
|
|
maciekkepa napisał/a: | Sprawdzone. po 60k km na LPG należy zrobić regulacje | Co 20-30 tysięcy, nie rzadziej.
[ Dodano: 18-07-2015, 10:26 ]
intruder9 napisał/a: | Oczywiście przeczytałem wszystkie tematy i nie znalazłam pasującego do mojego problemu. | Juz znalazłeś |
|
|
|
 |
lurek
Mitsumaniak
Auto: Lancer Sedan'08 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lip 2013 Posty: 422 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 17-08-2015, 11:05
|
|
|
Czy przy sprawdzaniu luzów zaworowych ZAWSZE należny wymienić uszczelkę (chyba od pokrywy)? |
|
|
|
 |
Arczi89
Mitsumaniak 03057/KMM

Auto: Lancer X 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Wrz 2013 Posty: 387 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 17-08-2015, 11:09
|
|
|
powinno się. Uszczelka może się odkształcić i będzie kapał olej (nie jest to reguła ale zdarza się często). Nic groźnego ale uszczelka droga nie jest więc po co ryzykować |
|
|
|
 |
Yorii
Forumowicz Metalurg
Auto: LancerX sedan 1.6 117KM invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2013 Posty: 53 Skąd: Skopanie/Kraków
|
Wysłany: 18-08-2015, 08:35
|
|
|
Witam dodam swoje 5 groszy ASX 1.6 SIlnik po 38tyś km ASO zaleciło robienie luzów zaworowych. (Warszawa Marki) Lancer 60 tyś jak zadzwoniłem się umawiać zdziwieni byli że w Rzeszowie nie sprawdzili mi luzów po 40 tyś (oba auta zagazowane). Po szlifowaniu (stwierdzili ze mogą szlifować) auto lepiej sie zbiera żywsze i spokojniej pracuje. Znikły objawy braku mocy na świeżo odpalonym silniku. Spadło nieznacznie spalanie. Poinformowano mnie także ze na tych samych szklankach się 2 szlifowania nie wykonuje. Więc pewnie gdy pojawią się objawy luzów to już tylko wymiana. To tak tylko z mojej strony jak u mnie było z luzami
Druga sprawa czasem zdarzało sie ze na ciepłym/zimnym silniku trzeba było długo kręcić. Zauważyłem ze jak sie tak dzieje trzeba sobie odpuścić kręcenie poczekać 2 sekundy i próbować 2 raz i w 98 % palił za 2 razem na dotyk. W serwisie wymienili koło rozrządu , pomimo ze mojego numery vin nie było wyznaczonego na taka akcje serwisową. problem znikł za wymianę nic nie zapłaciłem. nie wiem czy od luzów znikł czy od tego koła ale jest gicik. te same objawy miałem i w ASX z 2013r i lancerze z połowy 2012 oba auta na gwarancji z instalacja LPG STAG w ASX ustawienie benz lub gaz w lancerze ustawiony benz lub gaz + do 15% benz. |
|
|
|
 |
intruder9
Forumowicz
Auto: Lancer X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2015 Posty: 60 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26-08-2015, 21:20
|
|
|
Więc tak:
luzy zaworowe sprawdzone - są ok,
rozrząd sprawdzony - jest ok,
przepływka sprawdzona - jest ok,
czujnik spalania stukowego sprawdzony - jest ok,
świece wymienione - ok.
Samochód nadal szarpie na niskich obrotach i brakuje mu mocy !!!
Ktoś ma jakieś sugestie co mu dolega ? |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 26-08-2015, 21:24
|
|
|
intruder9 napisał/a: | Ktoś ma jakieś sugestie co mu dolega ? | Kable, świece? |
|
|
|
 |
intruder9
Forumowicz
Auto: Lancer X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2015 Posty: 60 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26-08-2015, 22:01
|
|
|
Świece jak pisałem są nowe.
Jutro ma być podmieniona cewka zapłonowa.
Ale to już ostatni pomysł.
Jak to nie pomoże to już nie wiem co.
Oczywiście komputer nic nie pokazuje. |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 26-08-2015, 22:13
|
|
|
intruder9 napisał/a: | Świece jak pisałem są nowe. | Świece i kable potrafią być felerne. Coś musi być przyczyną. Co spowodowało takie zachowanie? Kiedy to się stało? |
|
|
|
 |
|