Instalacja gazowa - LPG - Lancer CYxA |
Autor |
Wiadomość |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 21-09-2015, 11:10
|
|
|
RalfPi, sprawdzałeś wtryskiwacze gazu? Jak Ci puszcza, to masz po prostu nieszczelność w obie strony. Albo puszcza gaz alo benzynę, zależy, gdzie się zablokuje, czy w górnym czy w dolnym położeniu. . |
|
|
|
 |
Golotheman
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 143KM Sportback+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2015 Posty: 448 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21-09-2015, 11:11
|
|
|
Co do benzyny - na pewno nie mam syfu w baku (patrz wiek) poza tym mam system dolewania benki do połowy (10 litrów) i wypalania do 1/4 i tak co miesiąc - dwa, w zależności od pory roku. Benzyna jest świeża, a z faktu mniejszej ilości w baku- każdy zakręt itp powoduje wymieszanie, więc nic się nie powinno osadzać. Kiedys tankowałem cały bak i stwierdziłem, że po co wozić starą benzynę.
Co do zapachu, owszem, bardzo czuję jak cofam, ale to normalne, bo na początku masz bardziej bogatą mieszankę na ssaniu. Ale na postoju nic nie wyczuję, bo auto stoi w parkingu podziemnym pod blokiem. Więc nic nie czuję. Ale zauważyłem, że jak jest bardzo ciepło (a w podziemnym mam powyżej 20 stopni), to auto lepiej odpalało. Moze wina castrola 5w40, to żelazo mnie zastanawia- olej który zlałem miał też taki delikatnie brunatny odcień :[ a gaz tankuje na jednej stacji od początku - pod blokiem - na BP. I gaz jest dobrej jakości, bo w filtrach czyściutko aż gaziarz był zaskoczony. |
_________________ Obecnie pomykam:
2012 - do dziś / Seat Ibiza 6J Reference COPA '2012 1.4 86KM + BRC Sequent 24.11
2015- do dziś / Lancer Sportback INTENSE '2009 1.8 143KM 4B10 + Stag 4Qbox Plus
 |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 21-09-2015, 11:59
|
|
|
mjsystem napisał/a: | RalfPi, sprawdzałeś wtryskiwacze gazu? Jak Ci puszcza, to masz po prostu nieszczelność w obie strony. Albo puszcza gaz alo benzynę, zależy, gdzie się zablokuje, czy w górnym czy w dolnym położeniu. . |
Jutro jadę do gazownika - jak dobrze pójdzie, to jeszcze dzisiaj. Dzięki Sławek.
[ Dodano: 21-09-2015, 12:01 ]
Golotheman napisał/a: | Co do benzyny - na pewno nie mam syfu w baku (patrz wiek) poza tym mam system dolewania benki do połowy (10 litrów) i wypalania do 1/4 i tak co miesiąc - dwa, w zależności od pory roku. |
Ten sam system co u mnie - no chyba, że waha po taniości, to leję więcej
Może z tą benzyną to przesadzam, ale podjadę do gazownika i pomyślim. |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 21-09-2015, 13:49
|
|
|
Golotheman napisał/a: | Moze wina castrola 5w40, | Przy nastepniej wymianie zmień lepiej producenta.
http://forum.mitsumaniaki...1396081#1396081
Golotheman napisał/a: | gaz tankuje na jednej stacji od początku - pod blokiem - na BP. I gaz jest dobrej jakości, bo w filtrach czyściutko aż gaziarz był zaskoczony. | Kiedyś BP miało najgorszy gaz, ale z czasem chyba poszli po rozum do głowy i mają chyba najlepszy
RalfPi napisał/a: | Może z tą benzyną to przesadzam, ale podjadę do gazownika i pomyślim. | Być może czujesz zapach benzyny z układu wydechowego. Jak napisał kolega Golotheman, zawsze przy cofaniu jest czuć jej zapach. |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 22-09-2015, 09:08
|
|
|
Diagnoza gazownika - reduktor przepuszcza gaz do kolektora (ssącego?) i silnik jest "zalany" - dlatego słabiej odpadal z rana. Wymiana jutro. |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 22-09-2015, 09:16
|
|
|
RalfPi napisał/a: | reduktor przepuszcza gaz do kolektora (ssącego?) i silnik jest "zalany" - dlatego słabiej odpadal z rana. Wymiana jutro. | Jakie koszty takiej operacji |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 22-09-2015, 09:23
|
|
|
RalfPi napisał/a: | Diagnoza gazownika - reduktor przepuszcza gaz do kolektora (ssącego?) i silnik jest "zalany" - dlatego słabiej odpadal z rana. Wymiana jutro. | Pomiędzy reduktorem a kolektorem ssącym są właśnie wtryskiwacze. Jakoś Ten Twój mechanik pominął fakt? |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 22-09-2015, 09:41
|
|
|
Coś mówił o podciśnieniu- może ja pomyliłem kolektor.. koszt 500zł z diagnozą, robocizną i częściami - roboty około 1h-2h. Jest tam taki mały wężyk i kruciec u góry i to faktycznie idzie do silnika. |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 22-09-2015, 10:32
|
|
|
RalfPi, wypytaj go dobrze o to, co wymienił. Wtryskiwacze nie są takie drogie |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 22-09-2015, 10:48
|
|
|
mjsystem napisał/a: | RalfPi, wypytaj go dobrze o to, co wymienił. Wtryskiwacze nie są takie drogie |
Mówił o redukotrze:
https://www.youtube.com/watch?v=fO-4Ys6UN2k
Na powyższym filmie 6:00.
"króciec podciśnienia reduktora" - i to mi się tam gaz ulatnia. |
_________________ - Lancer 1.8 SB (2010) 143PS LPG, Giulietta 1.4 (2012) 120PS LPG, BMW 528i (2016) 245PS |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 22-09-2015, 11:57
|
|
|
RalfPi napisał/a: | Na powyższym filmie 6:00.
"króciec podciśnienia reduktora" - i to mi się tam gaz ulatnia. | Aaaaaaaaa, no to OK. I stąd szalały kontroli ciśnienia/stanu pojemności gazu |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 22-09-2015, 12:04
|
|
|
mjsystem napisał/a: | RalfPi napisał/a: | Na powyższym filmie 6:00.
"króciec podciśnienia reduktora" - i to mi się tam gaz ulatnia. | Aaaaaaaaa, no to OK. I stąd szalały kontroli ciśnienia/stanu pojemności gazu |
Dzięki Sławek za wszelką pomoc i podpowiedź - dam znać po wymianie.
Pozdrowienia. |
|
|
|
 |
brylekVFR
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 SB 09r,VFR800FI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 817 Skąd: WBR/ TSA Białobrzegi/Sandomierz
|
Wysłany: 23-09-2015, 00:05
|
|
|
Mocno zastanawiam się nad zagazowaniem Lancelota. Czy możecie polecić jakiś warsztat w Warszawie ewentualnie w Rodomiu? |
_________________
 |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 23-09-2015, 14:44
|
|
|
RalfPi napisał/a: | Diagnoza gazownika - reduktor przepuszcza gaz do kolektora (ssącego?) i silnik jest "zalany" - dlatego słabiej odpadal z rana. Wymiana jutro. |
I po wymianie - robota trwała 10min - chłodzenie silnika małą godzinkę. Za wszystko 500zł.
Wydaje mi się, że lepiej pracuje przy puszczaniu sprzęgła (nie przygasa), no ale to się zobaczy z czasem. |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 23-09-2015, 16:25
|
|
|
RalfPi napisał/a: | I po wymianie - robota trwała 10min - chłodzenie silnika małą godzinkę. Za wszystko 500zł.
Wydaje mi się, że lepiej pracuje przy puszczaniu sprzęgła (nie przygasa), no ale to się zobaczy z czasem. | Oby było dobrze. Jaki masz reduktor? |
|
|
|
 |
|