Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9TD] Wymiana świec
Autor Wiadomość
kielurkk 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 1050
Skąd: Mielec
Wysłany: 04-01-2009, 12:00   

A ja wymontowałem sobie dwie rurki od pompy i wtrysków 1 i 2-go i bez większego problemu dało się to zrobić :)
1grzecho napisał/a:
Jk dotąd udało mi się wymienić samodzielnie świece nr 4, do niej miałem najlepszy dostęp :lol:

z trzeciego cylindra też świecę wymienisz bez problemu, dopiero na 1 i 2 zaczyna się akrobatyka :D
_________________
Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik

TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION

SHEAKESBEER

Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu :D

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
GCT 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 22
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 28-01-2009, 17:19   Ja wymienialem sam pod blokiem 1.9 TD 98 r

zajelo mi to 2 godz . Odbrecalem kluczami nasadowymi i normalnymi. 2 swiece mi sie rozwalily ale jakos udalo sie wykrecic. Jeden klucz nasadowy musialem boshem zeszlofowac bo nie dalo sie podejsc pod ta przy pompie wtryskowej. Odradzam odkrecanie pompy.
_________________
GCT
 
 
 
1grzecho 
Mitsumaniak

Auto: carisma 1.9td 99r EXE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 160
Skąd: sochaczew
Wysłany: 28-01-2009, 20:22   

sprubuje też pokombinować z tymi kluczami ale dopiero jak wiosna przyjdzie :mrgreen: bo silniczek chodzi jak marzenie po wymianie tej jednej świecy. no ale wymienić trzeba bo kupiłem i tak 4 sztuki
 
 
 
grzesiopol 
Mitsumaniak
prowadzący ;-)


Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 9239
Skąd: Lublin
Wysłany: 28-01-2009, 22:26   

1grzecho napisał/a:

jak go powyginać?
no i czy ta wymiana jest mozliwa bez specjalistycznych narzędzi?
a właśnie.. są typowe klucze do wymianyswiec żarowych w carismie?
Jk dotąd udało mi się wymienić samodzielnie świece nr 4, do niej miałem najlepszy dostęp :lol: , pozostałe czekają na wymiane :cry:


Trzeba trochę pokombinować i za każdym podgięciem przypasować do świec. Ja robiłem to w ten sposób, aby wyszło takie rozciągnięte "S". Zaraz za oczkiem wygiąłem raz, kawałek prosty i wygięcie w drugim kierunku. Nie wiem, czy są jakieś specjalistyczne narzędzia, ale to moje pomogło jeszcze raz. Jeszcze w grudniu wymieniałem świece po raz kolejny. No i tulejki przy dźwigni biegów (wybieraku) też po raz kolejny.
Rozmawiałem z klientem ze sklepu z częściami do Mitsu i on potwierdził to co ja już doznałem na własnej skórze, silnik F8QT - ten typ tak ma, i to w Carismie i chyba Space Star (ale tam jest chyba inny typ silnika). Te dwie rzeczy czyli świece i tulejki trzeba często wymieniać.
_________________
Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 
 
 
GCT 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 22
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 29-01-2009, 09:57   

potwiedzam , ja swiece wymienialem 18 tys km temu i juz tak za bardzo nie grzeja , kupilem swiece bosha 40 zl / szt, tylejki wybieraka po 10 tys km sie zuzyly. Kiedys na alegro widzialem metalowe tulejki ale teraz jak chcialem kupic to juz nie ma :D Ale metalowa napewno dluzej wytrzyma niz plastikowa rzepa
_________________
GCT
 
 
 
pan_michal 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma, 1.9 TD sedan, 99/00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2008
Posty: 14
Skąd: Lublin
Wysłany: 14-10-2015, 21:28   

Temat już dawno był, ale WRACAM Z NIM bo dalej mam temat świec.. :)
Panowie, jaki może być powód palenia się świec (przeważnie dwóch sądząc po tym jak zapala przy aktualnych temperaturach) praktycznie co sezon?
Praktycznie co roku muszę zmieniać świece. Problem z zasilaniem? kablem? Świece to skomplikowane się nie wydają...

Będę wdzięczny za odpowiedź.

Michał
 
 
1grzecho 
Mitsumaniak

Auto: carisma 1.9td 99r EXE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 160
Skąd: sochaczew
Wysłany: 15-10-2015, 19:20   

ja również swieczki wymieniam praktycznie co roku.
nie wiem gdzie lezy przyczyna
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.