[2.8 TD] Jakie macie obroty po odpaleniu silnika ?? |
Autor |
Wiadomość |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 04-10-2013, 09:38
|
|
|
diWhizZ napisał/a: | sprawdź przekaźnik dogrzewania świec ... | nie ma to jak manualny przycisk w kabinie kierowcy. W moim Miśku zaciął się i świece grzały cały czas aż do upalenia co skutkowało szlifowaniem głowicy i regeneracją turbiny Heilsberg napisał/a: | W starszych Pajero był ręczny gaz. | gorzej jak skubaniutka linka zacięła się . Heilsberg napisał/a: | Robił nawet za pseudotempomat jak było trzeba. | Prawda, szczególnie na długich odcinkach z monotonną jazdą autostradową tylko działa w jedną stronę W 2,8 nie mam czegoś takiego, jest w 2,5 ale On z roku 92 |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
Piotrek_81
Nowy Forumowicz Piter
Auto: pajero 2.8 td 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2013 Posty: 2 Skąd: lomza
|
Wysłany: 15-12-2013, 21:26 wysokie obroty po odpaleniu 2.8 td
|
|
|
Witam w moim misku 2.8 td ostatnio pojawily sie wysokie obroty po odpaleniu tak 1800 nawet czasem pod 2000 obr kojarzycie co sie moze dziac bo normalne to to nie jesst . Prosze o porady z gory dziekuje. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 16-12-2013, 12:19
|
|
|
Albo linka gazu "stoi" w pancerzu albo najnormalniej w świecie trzeba umyć wszystko co jest przy tejże tzn wszystkie ciegiełka może sprężyna odbijająca już siadła. Sorki prozaiczna sprawa dywanik pod nogami się zawinął i blokuje pedał gazu |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
Piotrek_81
Nowy Forumowicz Piter
Auto: pajero 2.8 td 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2013 Posty: 2 Skąd: lomza
|
Wysłany: 16-12-2013, 22:22
|
|
|
Dzieki za odpowiedz. Dywanik nie wchodzi w gre he he a sprezynka odbijajaca gas jest peknieta ale to tez nie to bo nawet po odbiciu pedalu gazu nic sie nie zmienia. Dalem auto do sprawdzenia moze faktycznie trzeba tam poczyscic to wszystko. Jeszcze raz dzieki pozdrawiam. |
|
|
|
 |
muzzy
Nowy Forumowicz
Auto: Feroza Daihatsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2015 Posty: 14 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21-10-2015, 05:42
|
|
|
Podłączam się pod temat 2.8 td tez mi na zimnym chodzu na 600 obrotach a pozniej na 900 idzie po 3-4 minutach, ten przyspiesznik się jakoś reguluje? naprawia? On bierze temp z płynu chłodzącego? |
_________________ Docelowo Pajero II |
|
|
|
 |
Lotnik1414
Forumowicz
Auto: Pajero II long 2.8 superselect
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Lis 2018 Posty: 204 Skąd: Strzebiń / Gdańsk
|
Wysłany: 22-11-2018, 23:51
|
|
|
Hej podłącze się pod temat mi trzyma 2.8 1000/1050rpm jak to zrobić aby było mniej? Gdzie jest ten woskowy "dynks" |
|
|
|
 |
robal87
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Mar 2018 Posty: 17 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 10-01-2019, 17:59
|
|
|
I ja się podpinam. Po dłuższym postoju po odpaleniu mam obroty na poziomie 600, również wpada w drgania. Kilka razy zdarzyło się, że auto zgasło i dopiero po pewnym czasie udało się odpalić (chyba pompowanie ręczne pompką na filtrze paliwa pomogło). Mam lekko spocony jeden wtryskiwacz.. Pytanie, czy obstawiać wtryskiwacz (2 miesiące temu regenerowany i znów się poci), czy raczej to będzie owy simmering na pompie? Podeśle ktoś też link do niego i jaki kłopot jest z jego wymianą? |
|
|
|
 |
szofer33
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.8 3D SuperSelect
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Wrz 2017 Posty: 118 Skąd: Bieszczady
|
|
|
|
 |
robal87
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Mar 2018 Posty: 17 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 04-02-2019, 18:06
|
|
|
Oddałem auto do dieselarza, pompa ponoć jest szczelna, podłączył przezroczyste wężyki i problem zapowietrzania jest wcześniej. Obstawia na tą chwilę elektrozawór pompy...
Niestety są 2 problemy:
1. W większości przypadków odpala bez problemu, jakieś 30% przypadków kończą się gaśnięciem i dławieniem.
2. Nigdzie nie można dostać tego elektrozaworu - w InterCars dopiero dostępny jest na lipiec. Szukając używek wszyscy chcą mi sprzedać całą pompę. Kojarzycie może czy można z czegoś innego taki zawór założyć? |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
|
|
|
 |
szofer33
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.8 3D SuperSelect
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Wrz 2017 Posty: 118 Skąd: Bieszczady
|
Wysłany: 04-02-2019, 21:05
|
|
|
Nie bardzo wiem o jaki zawór kolego chodzi? Chyba że coś montowane na samej pompie ale nie słyszałem o tym jeszcze. Podłączył wężyki przeźroczyste twój mechanik i co stwierdził że nie lecą bąbelki powietrza?
Mogą nie lecieć ale zobacz po nocy czy w przewodach jest nadal paliwo. |
|
|
|
 |
robal87
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Mar 2018 Posty: 17 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 05-02-2019, 17:42
|
|
|
Tak, elektrozawór montowany na pompie bezpośrednio.
A co do mechanika, to podłączył wężyki - najpierw było powietrze, więc wymienił na nowe, jednak nic nie pomogło. Wg niego nic nie wskazuje na to, żeby pompa zapowietrzała, więc wyklucza simmering. Po podłączeniu nowych wężyków niby nie widać powietrza. Problem w tym, że zdarza się to (gaśnie po odpaleniu i pracy kilkudziesięciu sekund) może 1-2 razy w tygodniu (choć czasem 2 dni pod rząd), stąd ciężko to zdiagnozować.
Dlatego też przypuszcza, że może to być elektrozawór, który raz na jakiś czas się zacina. Macie jakieś inne pomysły? |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 05-02-2019, 18:05
|
|
|
robal87 napisał/a: | Po podłączeniu nowych wężyków niby nie widać powietrza. |
robal87 napisał/a: | A co do mechanika | zmień mechanika Też przerabiałem temat Zaworki zwrotne,wężyki itp. itd. Wymiana simeringa za 20zł i problem w 100% zniknął. Masz jeszcze jedną próbę ->> paliwo bezpośrednio z baniaka/kanistra przed 1) filtrem 2) za filtrem. Ale obstawiam że to simering w pompie. |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
robal87
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Mar 2018 Posty: 17 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 05-02-2019, 20:04
|
|
|
No trochę naczytałem się forum i sam od początku na to stawiałem, jednak mechanik zapewnia mnie w 100%, że pompa jest dobra.
Obstawia elektrozawór, ponieważ dzieje się to losowo (że niby elektryka płata figle), a raczej rzadziej niż częściej. Czy miałeś też takie objawy, że w większości przypadków było ok, a tylko wtedy kiedy potrzebowałeś auto właśnie wtedy miał kaprys?
Druga sprawa, czy simmering rownież może być przyczyną braku ssania i obrotów na poziomie 600 po odpaleniu? |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 06-02-2019, 08:53
|
|
|
robal87 napisał/a: | Czy miałeś też takie objawy, że w większości przypadków było ok, a tylko wtedy kiedy potrzebowałeś auto właśnie wtedy miał kaprys? | oj tak robal87 napisał/a: | Druga sprawa, czy simmering rownież może być przyczyną braku ssania i obrotów na poziomie 600 po odpaleniu? | Może tak być ->> ??? Jak pojechałem do warsztatu na wymianę simeringu,polecił bym Ci go ale jest w okolicach Tarnowa,po wyjęciu pompy było tyle syfu w pompie że cud że działała. W trakcie prób ogarnięcia tematu miałem założoną na zasileniu przy baku pompkę elektryczną->> wtedy było OK. Nie pytaj jaka pompka bo to już prehistoria robal87 napisał/a: | jednak mechanik zapewnia mnie w 100%, że pompa jest dobra. | pompa tak a jednak ->>> ?????. Sama wymiana,simering, jest prosta ale wyjęcie i montaż,pompy, dość kłopotliwy i może mechanik tego sie obawia ???? |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
|