| Problem z obrotami po czyszczeniu przepustnicy | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Rafalsonn   Nowy Forumowicz
 Świeży Mitsumaniak
 
 Auto: Mitsubishi Carisma
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 02 Lis 2015
 Posty: 20
 Skąd: Legionowo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-11-2015, 12:07   Problem z obrotami po czyszczeniu przepustnicy |   
 |  
               | 
 |  
               | Witajcie Mitsumaniaki, jestem świezym posiadaczem swojej Carismy, jest to mój pierwszy samochód, mam ją od maja tego roku. Mam problem, ponieważ po rozmontowaniu, zdjęciu przepustnicy, wyczyszczeniu jej specjalnym płynem do czyszczenia przepustnic, wyczyszczeniu silniczka krokowego, niestety jedna ze śrubek poszła i trzyma się na dwóch śrubkach, lecz jest przyciśnięty uszczelniaczem, ma obecnie obroty odrobinkę nad kreską 0, tj.
 
   i ma takie obroty jedynie jak się nagrzeje, kiedy nie jest nagrzany muszę gazować żeby nie zgasł, inaczej zgaśnie. Po zdjęciu klemy z akumulatora ssanie działa, lecz do momentu kiedy się już nagrzeje.
 
 Co mogę zrobić w takiej sytuacji?
 Serdecznie Pozdrawiam, Rafał
 
 EDIT: Dodam jeszcze że to carisma po lifcie 1.6 2000r. 103 KM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bizi78   Mitsumaniak
 Reklamożerca.
 
  
 Auto: MSS 1.3 family 01r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 824 razy
 Dołączył: 01 Sty 2010
 Posty: 21075
 Skąd: Częstochowa
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Rafalsonn   Nowy Forumowicz
 Świeży Mitsumaniak
 
 Auto: Mitsubishi Carisma
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 02 Lis 2015
 Posty: 20
 Skąd: Legionowo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-11-2015, 17:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dziękuję za odpowiedź, ten temat mnie zastanawia, naukę obrotów starałem się przeprowadzić, niestety nie udało się, na pewno jeszcze spróbuję, obecnie zamówiłem uszczelkę między przepustnicą a kolektorem, i będę skręcał wszystko ponownie nie używając uszczelniacza, oraz spróbuję przeprowadzić ponownie naukę obrotów i dam znać o wynikach. 
 Pozdrawiam, Rafał
 
 EDIT: Jeżeli ponowne czyszczenie oraz programowanie obrotów nie pomogą, to czy będzie konieczność oddania go do serwisu w celu podłączenia komputera?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bizi78   Mitsumaniak
 Reklamożerca.
 
  
 Auto: MSS 1.3 family 01r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 824 razy
 Dołączył: 01 Sty 2010
 Posty: 21075
 Skąd: Częstochowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-11-2015, 20:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jeśli nie pomoże to poszukaj namiarów w google na serwis mitsumaniaków na Oliwskiej w stolicy, pewnie pomogą  . |  
				| _________________ Gość zobacz moją   zieloną żabę
  . 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Rafalsonn   Nowy Forumowicz
 Świeży Mitsumaniak
 
 Auto: Mitsubishi Carisma
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 02 Lis 2015
 Posty: 20
 Skąd: Legionowo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-11-2015, 21:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nawet bliżej od Legionowa niz myślałem, dam znać co i jak. 
 [ Dodano: 04-11-2015, 12:43 ]
 Nowa uszczelka między przepustnicą, przepustnica wyczyszczona ponownie, niestety nadal te same objawy, jakoś przy wypłacie podjadę do serwisu, podbiłem obroty ręcznie, i kiedy jest już nagrzany na odpowiednią temperaturę jest dobrze, lecz jak jest zimny nie ma ssania i jak się puści gaz oraz naciśnie sprzęgło niestety gaśnie, nie wiem, czy robię dobrze tą regulację obrotów, po odpięciu klemy i podpięciu ponownie ssanie się załącza i wtedy dopiero jak obroty spadną wyłączam i wlączam żeby chodził na obrotach itd.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Rafalsonn   Nowy Forumowicz
 Świeży Mitsumaniak
 
 Auto: Mitsubishi Carisma
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 02 Lis 2015
 Posty: 20
 Skąd: Legionowo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-11-2015, 16:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ekstra, z tego co zauważyłem mają identyczne problemy i widzę że u jednego pomogło wyczyszczenie i nasmarowanie silniczka krokowego, zrobię tak w weekend i zobaczymy wyniki  mam jeszcze pytanko, a jeśli chodzi o samą regulację obrotów to na przepustnicy mam tylko jedną śrubkę do regulacji, jak ona się nazywa? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Rafalsonn   Nowy Forumowicz
 Świeży Mitsumaniak
 
 Auto: Mitsubishi Carisma
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 02 Lis 2015
 Posty: 20
 Skąd: Legionowo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-11-2015, 19:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witajcie ponownie, jak dotąd nic nie robiłem z samochodzikiem, zrobiłem w evoscan krótki test z przejażdżki po warszawie https://dl.dropboxusercontent.com/u/69111201/EvoScanDataLog_2015.11.25_19.08.12.csv Co mogę z tego wywnioskować? Jak sprawdzic błędy?
 Pozdrawiam, Rafał
 
 [ Dodano: 02-12-2015, 12:34 ]
 Zrobiłem również sprawdzenie błędów poprzez evoscan i wyskoczyło mi dużo rzeczy:
 
  	  | Cytat: |  	  | Reading MUTII DTCs for EcuID:00FF Updated: 17:36:15
 Diagnostic Codes:Oxygen Sensor
 Intake temperature sensor
 Throttle position sensor
 ISC motor position sensor
 Engine coolant temperature sensor
 Crankshaft position sensor
 Camshaft position sensor
 Knock sensor
 Injector circuit
 Fuel pump relay
 EGR sensor
 
 | 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MichciuGT   Mitsumaniak
 
 Auto: Galant Kombi 6A13
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 22 razy
 Dołączył: 15 Kwi 2014
 Posty: 1012
 Skąd: Marki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-12-2015, 12:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | skasuj błędy, odpal na chwile i zobacz wtedy czy jakieś błędy będą. |  
				| _________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
   2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
   Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
   Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
 Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |