Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS] Naprawa wycieraczki tylnej szyby.
Autor Wiadomość
darcun4 
Forumowicz

Auto: MSS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 216
Skąd: Toruń
Wysłany: 11-04-2014, 19:25   [MSS] Naprawa wycieraczki tylnej szyby.

Działała coraz wolniej, aż wczoraj ruszyła tylko ok. 5-10 cm i .....się zatrzymała.
Dzisiaj się naprawiło.
1. Odkręcamy dwie śrubki w uchwycie zamykania tylnej klapy.
2. Następnie "wyrywamy" osłonę tapicerską z klapy. Do tej operacji najlepiej użyć kawałek płaskownika. Tapicerka trzyma na kilku uchwytach (u mnie dość mocno). Uważać na ostatnią, okrągłą spinkę przy samym silniczku.

forum image hosting

upload an image
3. Po zdjęciu tapicerki widzimy silnik. Śruby do odkręcenia też widoczne.

photo hosting
4. W zasadzie przed punktem nr 3 powinniśmy zdjąć ramię z piórem odkręcając je od napędu, następnie odkręcić mocowanie napędu do szyby.

how to take a screen shot
5. Po wyjęciu silnika, na fotce zaznaczyłem gdzie musimy się dostać. Najlepiej robić to na czymś płaskim (stół, warsztat itp). Praktycznie należy cały napęd rozbebeszyć i umyć.

upload gifs
6. Teraz widzimy wnętrze przekładni, na czerwono zaznaczona oś, która się zapieka. Nakręcając nakrętkę na gwint, musimy ją wybić (czerwona). (Jak zapieczona, że silnik nie ma siły obrócić, to mooocno trzyma). Na zielono zaznaczona oś mimośrodu, która wyskoczy jak podważymy śrubokrętem.

photo storage
7. Kolejne dwie fotki pokazują co czyścimy. Tu trochę się spóźniłem ze zdjęciem ośki, bo już w sumie prawie czysta ale jak wybiłem, to była ....czarna. Zresztą na kolejnym zdjęciu widać kolor szmatki w trakcie czyszczenia gniazda osi.

photo uploading

imgur
8. Po zakończeniu czynności czyszczących, smarujemy oś napędu gęstym smarem i składamy wsio do kupy.
9. Wycieraczka ponownie odżyła.
Ostatnio zmieniony przez darcun4 11-04-2014, 22:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 11-04-2014, 19:54   

darcun4, najlepiej jakbyś zamiast bezpośredniego odnośnika do zdjęcia wstawił hotlink na forum :D .
Lepiej się to ogarnia jak zdjęcia są widoczne między tekstem :wink: .
Jeśli się na tej stronce z hostingiem nie logowałeś to pewnie za jakiś czas fotki znikną :? .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
darcun4 
Forumowicz

Auto: MSS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 216
Skąd: Toruń
Wysłany: 11-04-2014, 22:10   

Poprawiłem
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 11-04-2014, 23:00   

Teraz jest ok :D .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Bagiusz 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2011
Posty: 26
Skąd: Niemce
Wysłany: 16-04-2014, 06:23   

Robiłem to jakiś czas temu ... Po około roku wycieraczka staje ponownie.
 
 
 
krzywin 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi space star 1,3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 7
Skąd: sucha zyrardowska
Wysłany: 31-12-2015, 17:00   

Czy ramię z piórem się odkreca, czy się jakoś ściąga , bo u mnie mimo użycia sporej ilości WD 40 nie mogę jej zdjąć, a boje się uszkodzić szybę , temat stary ale może ktoś pomoże . Dzięki
 
 
_Mani_ 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Cze 2012
Posty: 29
Skąd: Kraków
Wysłany: 31-12-2015, 18:50   

Ramię jest przykręcone tylko nakrętką. Najlepiej do ściągnięcia użyć ściągacza żeby nie pękła szyba.
 
 
darcun4 
Forumowicz

Auto: MSS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 216
Skąd: Toruń
Wysłany: 01-01-2016, 12:11   ,

krzywin napisał/a:
Czy ramię z piórem się odkreca, czy się jakoś ściąga

W zasadzie powinno zejść po kilkukrotnym poruszaniu ale u kolegi w Peugeocie zejść nie chciało. Na szybko w garażu musiałem mu zrobić taki ściągacz:

print screen windows xp
P.S.
Teraz widzę, że w kwietniu miną 2 lata od momentu mojej regeneracji. Ciągle działa bez problemów.
 
 
krzywin 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi space star 1,3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 7
Skąd: sucha zyrardowska
Wysłany: 01-01-2016, 16:10   

Dzięki wielkie za informacje , chyba u mnie bez dorobienia jakiegoś ściągacza się nie obejdzie , tak jest za pieczone , jutro podejde do tematu . Spawarka jest trochę żelastwa tez się znajdzie coś się uspawa. Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku.

[ Dodano: 03-01-2016, 19:21 ]
Wycieraczka naprawiona. Ramię z piórem ściągnięte do robionym ściągaczem, mechanizm rozebrany , wyczyszczony i złożony . Nakrętka pod piórem cala zgnila, a czpien trza było dobrze nawalac mlotkiem od strony nakrętki by zeszło.
 
 
cakp 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 347
Skąd: Mazury
Wysłany: 18-08-2016, 08:17   

U mnie nakrętka trzymajaca trzpień w szybie leżała luzem tak ją rdza zeżarła, więc z wyjęciem wycieraczki z szyby nie było problemu gdyż nie było co odkręcać.
Przy wybijaniu trzpienia pękła obudowa aluminiowa a trzpień ani drgnął. Dodatkowo zgodnie z instrukcją nakręciłem nakrętkę na trzpień i w nią waliłem młotkiem. Nakrętka od uderzania młotkiem zjechała cały gwint na trzpieniu. Mi się nie udało. Muszę szukać całego silnika wraz z trzpieniem. Czy pasuje od Carisma?
 
 
darcun4 
Forumowicz

Auto: MSS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 216
Skąd: Toruń
Wysłany: 18-08-2016, 20:39   

cakp napisał/a:
Czy pasuje od Carisma?

Nie wiem :(
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 18-08-2016, 20:48   

Silniki powinny być takie same.
 
 
garu47 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1.6 2001, Mazda RX8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Cze 2018
Posty: 1
Skąd: Legnica /Torrevieja
Wysłany: 28-06-2018, 19:06   

Witam.
Aby nie tworzyć nowego posta odgrzewam ten.

Mam problem z odkręceniem tej nakrętki trzymającej silniczek przy szybie. Jest ostro zasyfiona. Po oczyszczeniu i wlaniu kilkakrotnie wd40 ani drgnie. Boję się przyłożyć większą siłą żeby mi szyba nie pękła. Czy mam się bać, czy cisnąć ostro? Pozdrawiam
 
 
darcun4 
Forumowicz

Auto: MSS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 216
Skąd: Toruń
Wysłany: 29-06-2018, 17:11   

Oprócz WD40 z ogólnodostępnych środków dobre efekty daje Coca Cola. Polewać i kilka(naście) minut odczekać.
Nakrętka puści na pewno, inna sprawa, że prędzej może puścić gwint na silniczku (ukruszy się), który jest zrobiony chyba z duraluminium. Stąd taki problem z odkręceniem tej nakrętki ponieważ pomiędzy nią (stal) a tym amelinium tworzy się nalot.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.