Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E33A 2.0] Brak iskry 4g63
Autor Wiadomość
JaneczekJ
[Usunięty]

Wysłany: 09-04-2007, 15:04   [E33A 2.0] Brak iskry 4g63

Podczas jazdy silnik nagle przestał pracować a obrotomierz wskazał 0 mimo że silnik kręcił się na biegu i był włączony zapłon.Iskra zaginęła.Po przyciągnięciu do domu sprawdziłem cewkę -dobra,zdemontowałem aparat zapł.i pokręcałem go ręcznie,odzywały się wtryski i pompa -iskry brak.Rozebrałem ECU miejsce wlutowania jednego z kondensatorów jest przegrzane-okopcone.Jutro zlecę wymianę kondensatorów i sprawdzenie ścieżek.
Czy zaznaczony kond.mógł mieć wpływ na zapłon?
Jak sprawdzić sprawność aparatu zapłonowego w domowych warunkach?
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 29-05-2007, 20:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 10-04-2007, 00:43   

Kondensatory wymien i bedziesz mial spokój.Pokręć waleczkiem aparatu i zobacz czy sie przerywacz otwiera i zamyka,jak masz miernik to tez ustaw go na 200Ohm i jedną koncówke podlacz do jednej platynki z druga do drugiej i zobaczy czy podczas otwierania i zamykania nastepuja otwierania obwodu i zwarcia.Sprawdziles palec? Sprawdz tez czy kondensator przy aparacie jest ok.Jak sprawdzales cewke??
 
 
JaneczekJ
[Usunięty]

Wysłany: 10-04-2007, 09:29   

Gdybym miał w aparacie przerywacz to dałbym rade, u mnie jest wirująca tarcza z pięcioma otworami i jakiś czujnik, kostka na wyjściu ma 4 bolce.
Jak sprawdzić sprawność tego aparatu?
 
 
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 10-04-2007, 11:29   

przepraszam ze tak archaicznie potraktowalem Twój aparat.Szczerze Ci powiem ze nie widzialem takiego aparatu na oczy i dopóki nie odpisze Ci ktos kto jest pewien jak ów aparat sprawdzic, spróbuje cos pomóc.Podejrzewam ze ten czujnik to fotokomórka ktora gdy trafi naotworek w tarczy to puszcza obieg a gdy otworu nie ma fotokomórka obieg zamyka.Obawiam zie rownierz ze aby sprawdzic ten aparat musi byc ta fotokomórka zasilana prądem aby móc "świecić". Mowisz ze masz 4 piny, najprościej myslac moga to byc + i _ zasilania oraz dwa piny pomiedzy ktorymi na oprzemian jest "przejscie" lub go nie ma.Ja bym poszedl z miernikiem do samochodu,włączyl zaplon i zobaczyl gdzie we wtyczce do ktorej powinien byc podlaczony aparat jest zasilanie i ewentualnie masa.Rozpisałem sie a wystarczylo poszukac....Zerknij tu:
http://www.mitsubishi-gra...ic.php?p=119372
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
  Wysłany: 10-04-2007, 17:54   Brak iskry

Ja stawiam na modół zapłonu , miałem ten sam objaw u siebie , koszt nowego to ok. 250 zł Modół znajduje sie koło kolektorów ssących przymocowany do aluminiowego radiatora tak jest orginalnie montowany.
 
 
JaneczekJ
[Usunięty]

Wysłany: 12-04-2007, 00:20   

Wymieniłem kondensatory, zamontowałem ECU i nic iskry brak. Aparat jest chyba dobry bo przy obracaniu nim odzywają się wtryski i pompa. Jak sprawdzić działanie modułu?
Rano spróbuję jeszcze raz sprawdzić kody bo po kręceniu wyłączałem zapłon a potem nie pokazywał żadnych błędów.
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
  Wysłany: 12-04-2007, 21:55   

Witam jeśli chodzi o moduł to go nie sprawdzisz , najlepiej miec drugi na podmianke i sprawdz jeszcze raz czy z samego aparatu wychodzi iskra .
 
 
RA.N
[Usunięty]

Wysłany: 21-04-2007, 14:16   

Witam!
Miałem taki sam problem, moje autko zgasło w czasie jazdy tak jak twoje, po sprawdzeniu, brak iskry. Sprawdziłem kody błędów komp. pokazał błąd 22 czujnik położenia wału korbowodowego. Chciałem go wymienić ale jak sie za to zabrałem-okazało się że urwał się pasek balansowy, wpadł pod główny i przestawił całość na rozrządzie wynik remont głowicy. Oczywiście mam nadzięję że u Ciebie nie będzie takiego końca ale sprawdź. Pozdrawiam!
 
 
Tomasz82 
Mitsumaniak


Auto: Colt c58 gti 2.0
Zaproszone osoby: 5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 677
Skąd: RAWA MAZ
Wysłany: 21-04-2007, 14:28   

ja kiedys w 4g63 nie mialem iskry przyczyna urwany przewod co wychodzil z wtyczki amodulu zaplonowego sprawdz wszystkie wtyczki .pozdrawiam
_________________
Colt c58 gti 2.0

Nissan interstar 2.5 cdti
Fiat Albea (firma)
Honda TRX250 (qadomania)
 
 
 
JaneczekJ
[Usunięty]

Wysłany: 28-04-2007, 09:09   

Awaria usunięta- metodą pomiarów i dedukcji doszedłem, że to moduł zapł. Jest nierozbieralny więc go otworzyłem. Pomimo że wszystko zalane było galaretowatą masą jeden z mikroprzewodów łączących elementy był obluzowany. Młode oko i dobra lutownica mojego syna sprawiły że Galuś znowu chodzi.
Dziękuję wszystkim za pomoc .Pozdrawiam Janek.
[/i]
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.