[E33A 2.0] Brak iskry 4g63 |
Autor |
Wiadomość |
JaneczekJ [Usunięty]
|
Wysłany: 09-04-2007, 15:04 [E33A 2.0] Brak iskry 4g63
|
|
|
Podczas jazdy silnik nagle przestał pracować a obrotomierz wskazał 0 mimo że silnik kręcił się na biegu i był włączony zapłon.Iskra zaginęła.Po przyciągnięciu do domu sprawdziłem cewkę -dobra,zdemontowałem aparat zapł.i pokręcałem go ręcznie,odzywały się wtryski i pompa -iskry brak.Rozebrałem ECU miejsce wlutowania jednego z kondensatorów jest przegrzane-okopcone.Jutro zlecę wymianę kondensatorów i sprawdzenie ścieżek.
Czy zaznaczony kond.mógł mieć wpływ na zapłon?
Jak sprawdzić sprawność aparatu zapłonowego w domowych warunkach?
 |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 29-05-2007, 20:06, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
mitutoyo [Usunięty]
|
Wysłany: 10-04-2007, 00:43
|
|
|
Kondensatory wymien i bedziesz mial spokój.Pokręć waleczkiem aparatu i zobacz czy sie przerywacz otwiera i zamyka,jak masz miernik to tez ustaw go na 200Ohm i jedną koncówke podlacz do jednej platynki z druga do drugiej i zobaczy czy podczas otwierania i zamykania nastepuja otwierania obwodu i zwarcia.Sprawdziles palec? Sprawdz tez czy kondensator przy aparacie jest ok.Jak sprawdzales cewke?? |
|
|
|
 |
JaneczekJ [Usunięty]
|
Wysłany: 10-04-2007, 09:29
|
|
|
Gdybym miał w aparacie przerywacz to dałbym rade, u mnie jest wirująca tarcza z pięcioma otworami i jakiś czujnik, kostka na wyjściu ma 4 bolce.
Jak sprawdzić sprawność tego aparatu? |
|
|
|
 |
mitutoyo [Usunięty]
|
Wysłany: 10-04-2007, 11:29
|
|
|
przepraszam ze tak archaicznie potraktowalem Twój aparat.Szczerze Ci powiem ze nie widzialem takiego aparatu na oczy i dopóki nie odpisze Ci ktos kto jest pewien jak ów aparat sprawdzic, spróbuje cos pomóc.Podejrzewam ze ten czujnik to fotokomórka ktora gdy trafi naotworek w tarczy to puszcza obieg a gdy otworu nie ma fotokomórka obieg zamyka.Obawiam zie rownierz ze aby sprawdzic ten aparat musi byc ta fotokomórka zasilana prądem aby móc "świecić". Mowisz ze masz 4 piny, najprościej myslac moga to byc + i _ zasilania oraz dwa piny pomiedzy ktorymi na oprzemian jest "przejscie" lub go nie ma.Ja bym poszedl z miernikiem do samochodu,włączyl zaplon i zobaczyl gdzie we wtyczce do ktorej powinien byc podlaczony aparat jest zasilanie i ewentualnie masa.Rozpisałem sie a wystarczylo poszukac....Zerknij tu:
http://www.mitsubishi-gra...ic.php?p=119372 |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 10-04-2007, 17:54 Brak iskry
|
|
|
Ja stawiam na modół zapłonu , miałem ten sam objaw u siebie , koszt nowego to ok. 250 zł Modół znajduje sie koło kolektorów ssących przymocowany do aluminiowego radiatora tak jest orginalnie montowany. |
|
|
|
 |
JaneczekJ [Usunięty]
|
Wysłany: 12-04-2007, 00:20
|
|
|
Wymieniłem kondensatory, zamontowałem ECU i nic iskry brak. Aparat jest chyba dobry bo przy obracaniu nim odzywają się wtryski i pompa. Jak sprawdzić działanie modułu?
Rano spróbuję jeszcze raz sprawdzić kody bo po kręceniu wyłączałem zapłon a potem nie pokazywał żadnych błędów. |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 12-04-2007, 21:55
|
|
|
Witam jeśli chodzi o moduł to go nie sprawdzisz , najlepiej miec drugi na podmianke i sprawdz jeszcze raz czy z samego aparatu wychodzi iskra . |
|
|
|
 |
RA.N [Usunięty]
|
Wysłany: 21-04-2007, 14:16
|
|
|
Witam!
Miałem taki sam problem, moje autko zgasło w czasie jazdy tak jak twoje, po sprawdzeniu, brak iskry. Sprawdziłem kody błędów komp. pokazał błąd 22 czujnik położenia wału korbowodowego. Chciałem go wymienić ale jak sie za to zabrałem-okazało się że urwał się pasek balansowy, wpadł pod główny i przestawił całość na rozrządzie wynik remont głowicy. Oczywiście mam nadzięję że u Ciebie nie będzie takiego końca ale sprawdź. Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
Tomasz82
Mitsumaniak

Auto: Colt c58 gti 2.0
Zaproszone osoby: 5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 12 Gru 2006 Posty: 677 Skąd: RAWA MAZ
|
Wysłany: 21-04-2007, 14:28
|
|
|
ja kiedys w 4g63 nie mialem iskry przyczyna urwany przewod co wychodzil z wtyczki amodulu zaplonowego sprawdz wszystkie wtyczki .pozdrawiam |
_________________ Colt c58 gti 2.0
Nissan interstar 2.5 cdti
Fiat Albea (firma)
Honda TRX250 (qadomania)
 |
|
|
|
 |
JaneczekJ [Usunięty]
|
Wysłany: 28-04-2007, 09:09
|
|
|
Awaria usunięta- metodą pomiarów i dedukcji doszedłem, że to moduł zapł. Jest nierozbieralny więc go otworzyłem. Pomimo że wszystko zalane było galaretowatą masą jeden z mikroprzewodów łączących elementy był obluzowany. Młode oko i dobra lutownica mojego syna sprawiły że Galuś znowu chodzi.
Dziękuję wszystkim za pomoc .Pozdrawiam Janek.
[/i] |
|
|
|
 |
|