| 
		[E33A 2.0] Brak iskry 4g63 | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 JaneczekJ [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 09-04-2007, 14:04   [E33A 2.0] Brak iskry 4g63
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Podczas jazdy silnik nagle przestał pracować a obrotomierz wskazał 0 mimo że silnik kręcił się na biegu i był włączony zapłon.Iskra zaginęła.Po przyciągnięciu do domu sprawdziłem cewkę -dobra,zdemontowałem aparat zapł.i pokręcałem go ręcznie,odzywały się wtryski i pompa -iskry brak.Rozebrałem ECU miejsce wlutowania jednego z kondensatorów jest przegrzane-okopcone.Jutro zlecę wymianę kondensatorów i sprawdzenie ścieżek.
 
Czy zaznaczony kond.mógł mieć wpływ na zapłon?
 
Jak sprawdzić sprawność aparatu zapłonowego w domowych warunkach? 
 
  | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 29-05-2007, 19:06, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mitutoyo [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 09-04-2007, 23:43   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Kondensatory wymien i bedziesz mial spokój.Pokręć waleczkiem aparatu i zobacz czy sie przerywacz otwiera i zamyka,jak masz miernik to tez ustaw go na 200Ohm i jedną koncówke podlacz do jednej platynki z druga do drugiej i zobaczy czy podczas otwierania i zamykania nastepuja otwierania obwodu i zwarcia.Sprawdziles palec? Sprawdz tez czy kondensator przy aparacie jest ok.Jak sprawdzales cewke?? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JaneczekJ [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10-04-2007, 08:29   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Gdybym miał w aparacie przerywacz to dałbym rade, u mnie jest wirująca tarcza z pięcioma otworami i jakiś czujnik, kostka na wyjściu ma 4 bolce. 
 
Jak sprawdzić sprawność tego aparatu? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mitutoyo [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10-04-2007, 10:29   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               przepraszam ze tak archaicznie potraktowalem Twój aparat.Szczerze Ci powiem ze nie widzialem takiego aparatu na oczy i dopóki nie odpisze Ci ktos kto jest pewien jak ów aparat sprawdzic, spróbuje cos pomóc.Podejrzewam ze ten czujnik to fotokomórka ktora gdy trafi naotworek w tarczy to puszcza obieg a gdy otworu nie ma fotokomórka obieg zamyka.Obawiam zie rownierz ze aby sprawdzic ten aparat musi byc ta fotokomórka zasilana prądem aby móc "świecić". Mowisz ze masz 4 piny, najprościej myslac moga to byc + i _ zasilania oraz dwa piny pomiedzy ktorymi na oprzemian jest "przejscie" lub go nie ma.Ja bym poszedl z miernikiem do samochodu,włączyl zaplon i zobaczyl gdzie we wtyczce do ktorej powinien byc podlaczony aparat jest zasilanie i ewentualnie masa.Rozpisałem sie a wystarczylo poszukac....Zerknij tu:
 
http://www.mitsubishi-gra...ic.php?p=119372 | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 deejay  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Rav4 Hybrid 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6104 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                                			    Wysłany: 10-04-2007, 16:54   Brak iskry
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Ja stawiam na modół zapłonu , miałem ten sam objaw u siebie , koszt nowego to ok. 250 zł Modół znajduje sie koło kolektorów ssących  przymocowany do aluminiowego radiatora tak jest orginalnie montowany. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JaneczekJ [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11-04-2007, 23:20   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Wymieniłem kondensatory, zamontowałem ECU i nic iskry brak. Aparat jest chyba dobry bo przy obracaniu nim odzywają się wtryski i pompa. Jak sprawdzić działanie modułu? 
 
Rano spróbuję jeszcze raz sprawdzić kody bo po kręceniu wyłączałem zapłon a potem nie pokazywał żadnych błędów. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 deejay  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Rav4 Hybrid 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6104 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                                			    Wysłany: 12-04-2007, 20:55   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Witam jeśli chodzi o moduł to go nie sprawdzisz , najlepiej miec drugi na podmianke i sprawdz jeszcze raz czy z samego aparatu wychodzi iskra . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 RA.N [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-04-2007, 13:16   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam!
 
Miałem taki sam problem, moje autko zgasło w czasie jazdy tak jak twoje, po sprawdzeniu, brak iskry. Sprawdziłem kody błędów komp. pokazał błąd 22 czujnik położenia wału korbowodowego. Chciałem go wymienić ale jak sie za to zabrałem-okazało się że urwał się pasek balansowy, wpadł pod główny i przestawił całość na rozrządzie wynik remont głowicy. Oczywiście mam nadzięję że u Ciebie nie będzie takiego końca ale sprawdź. Pozdrawiam! | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Tomasz82  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Colt c58 gti 2.0 
                  Zaproszone osoby: 5 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 15 razy Dołączył: 12 Gru 2006 Posty: 677 Skąd: RAWA MAZ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-04-2007, 13:28   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | ja kiedys w 4g63 nie  mialem iskry przyczyna urwany przewod co wychodzil z wtyczki amodulu zaplonowego sprawdz wszystkie wtyczki .pozdrawiam | 
             
						
				_________________ Colt c58 gti 2.0
 
 
Nissan interstar 2.5 cdti
 
Fiat Albea (firma)
 
Honda TRX250 (qadomania)
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JaneczekJ [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-04-2007, 08:09   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Awaria usunięta- metodą pomiarów i dedukcji doszedłem, że to moduł zapł. Jest nierozbieralny więc go otworzyłem. Pomimo że wszystko zalane było galaretowatą masą jeden z mikroprzewodów łączących elementy był obluzowany. Młode oko i dobra lutownica mojego syna sprawiły że Galuś znowu chodzi.
 
Dziękuję wszystkim za pomoc .Pozdrawiam Janek.
 
[/i] | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |