| [Cari 1.8 GDI] Czarny dym | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | carisma2000   Forumowicz
 
 Auto: mitsubishi carisma 1.8GDI 2000
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 18 Gru 2013
 Posty: 50
 Skąd: bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-04-2016, 06:09   [Cari 1.8 GDI] Czarny dym |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam! Moje auto to Carisma 1.8GDI 2000r. Od pewnego czasu dymi na czarno ale tylko gdy mocno przygazuje. Sam bym tego nie zauważył ale kiedyś wyprzedzałem znajomego i ten pytał się mnie czy mam diesla tak zakopciło. Ogólnie samochód nie bierze oleju ale spaliny śmierdzą tak jakby olejem.. no i  auto straciło trochę na mocy i chyba spalanie się zwiększyło. Jak wykryć usterkę? Od czego zacząć? |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-04-2016, 06:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | Przeczytaj http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=89168 |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | carisma2000   Forumowicz
 
 Auto: mitsubishi carisma 1.8GDI 2000
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 18 Gru 2013
 Posty: 50
 Skąd: bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-04-2016, 09:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki kolego za link, tylko że tak jak pisałem oleju mi nie ubywa i na postoju i niskich obrotach nic nie kopci. |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MichciuGT   Mitsumaniak
 
 Auto: Galant Kombi 6A13
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 22 razy
 Dołączył: 15 Kwi 2014
 Posty: 1012
 Skąd: Marki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-04-2016, 14:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | zbyt bogata mieszanka i dlatego kopci na czarno - zbyt mocno ciśniesz z gazem, przyspieszaj płynniej to nie będzie takiego efektu   |  
				| _________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
   2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
   Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
   Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
 Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | carisma2000   Forumowicz
 
 Auto: mitsubishi carisma 1.8GDI 2000
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 18 Gru 2013
 Posty: 50
 Skąd: bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-04-2016, 15:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | No nie powiem że nie cisnę ale czy to normalne w GDI że tak kopci? |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Hugo   Mitsumaniak
 srebrny szatan
 
  
 Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 522 razy
 Dołączył: 06 Sie 2006
 Posty: 21969
 Skąd: Wolsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-04-2016, 21:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jak GDI kopci na czarno to jest zalepiony nagarem układ dolotowy. Do czyszczenia przepustnica, kolektor ssący i kanały w głowicy. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rasiak1980   Forumowicz
 
  
 Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
 Kraj/Country: UK
 Pomógł: 30 razy
 Dołączył: 24 Wrz 2008
 Posty: 997
 Skąd: Sopot
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-04-2016, 13:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | to moze byc tysiąc powodów ale najczęściej jezeli jest to powiązane z nierównymi obrotami spadkiem mocy bedzie to EGR albo przepływomierz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | carisma2000   Forumowicz
 
 Auto: mitsubishi carisma 1.8GDI 2000
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 18 Gru 2013
 Posty: 50
 Skąd: bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-04-2016, 15:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | Przepustnicę czyściłem w zeszłym roku i widziałem że kolektor jest mocno zabrudzony, chciałem go czyścić ale sobie odpuściłem bo chyba dużo przy tym roboty. Obroty silnika są równe, jedynie wydaję mi się że moc minimalnie spadła.
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ross   Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma 1.8 GDI 97
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 7 razy
 Dołączył: 13 Kwi 2012
 Posty: 314
 Skąd: Sandomierz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-04-2016, 12:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | Miałem taką czarną chmurę podczas wyprzedzania. To przyczyniło sie do oczyszczenia egr oraz całego wydechu.Mam pytanie do kolegi carisma 2000 -czy robisz trasy ?Caisma GDI lubi duże obroty. |  
				| _________________ Ross
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bartek   Mitsumaniak
 friendly admin
 
  
 Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 291 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 6989
 Skąd: że znowu? (W-wa)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-04-2016, 13:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | To jak z czyszczeniem kolektora za dużo roboty, to doprowadź go do stanu, że przestanie odpalać - prosta droga - im bardziej zasyfiony kolektor i kanały w głowicy tym silnik więcej wytwarza syfu, który zalepia kolektor i kanały. 
 Da się doprowadzić do stanu rzucenia palenia - sprawdzone przez jednego z klientów Warsztatu
 |  
				| _________________ Pozdrawiam
 MITSUMANIAK Bartek
 
 Outlander III '14
 Galant 1600 L '82
 Legnum VR-4 '99
 Space Star '14
 Space Wagon '99 V6 - 24
  sprzedany   
 nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | carisma2000   Forumowicz
 
 Auto: mitsubishi carisma 1.8GDI 2000
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 18 Gru 2013
 Posty: 50
 Skąd: bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-04-2016, 12:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | Podobno jest jakiś środek do czyszczenia kolektora bez jego demontażu, wystarczy psiknąć i po sprawie. Stosował to ktoś? |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rasiak1980   Forumowicz
 
  
 Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
 Kraj/Country: UK
 Pomógł: 30 razy
 Dołączył: 24 Wrz 2008
 Posty: 997
 Skąd: Sopot
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-04-2016, 11:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | są metody nazywa się top engine decarbonising https://www.youtube.com/watch?v=Gdt0ElZd8uE jednak nie uważam żeby to była skuteczna metoda, najskuteczniej jest odkręcić cały kolektor i jeżeli jest plastikowy wymoczyć go w roztworze wody z jakimś silnym odtłuszczaczem na bazie sody kaustycznej, jeżeli jest aluminiowy i nie ma żadnych plastików, uszczelek i tym podobnych  to wymoczyć najpierw w jakimś rozpuszczalniku a później można się zaopatrzyć w di-chlorek metylu który świetnie czyści ale rozpuszcza również plastiki, wiec ostrożnie. Z racji skomplikowanych kanałów warto zaopatrzyć się również w starą linkę od prędkościomierza nawinąć na nią kawałek szmaty i w ten sposób mechanicznie trochę je przeczyścić mi to zajęło około 3 godzin z ponownym montażem dłużej zeszło na samo czyszczenie.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |