[Cari 1.8 GDI] Czarny dym |
Autor |
Wiadomość |
carisma2000
Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma 1.8GDI 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Gru 2013 Posty: 50 Skąd: bydgoszcz
|
Wysłany: 15-04-2016, 07:09 [Cari 1.8 GDI] Czarny dym
|
|
|
Witam! Moje auto to Carisma 1.8GDI 2000r. Od pewnego czasu dymi na czarno ale tylko gdy mocno przygazuje. Sam bym tego nie zauważył ale kiedyś wyprzedzałem znajomego i ten pytał się mnie czy mam diesla tak zakopciło. Ogólnie samochód nie bierze oleju ale spaliny śmierdzą tak jakby olejem.. no i auto straciło trochę na mocy i chyba spalanie się zwiększyło. Jak wykryć usterkę? Od czego zacząć? |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 15-04-2016, 07:31
|
|
|
Przeczytaj http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=89168 |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
carisma2000
Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma 1.8GDI 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Gru 2013 Posty: 50 Skąd: bydgoszcz
|
Wysłany: 15-04-2016, 10:32
|
|
|
Dzięki kolego za link, tylko że tak jak pisałem oleju mi nie ubywa i na postoju i niskich obrotach nic nie kopci. |
_________________
 |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 15-04-2016, 15:46
|
|
|
zbyt bogata mieszanka i dlatego kopci na czarno - zbyt mocno ciśniesz z gazem, przyspieszaj płynniej to nie będzie takiego efektu |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
carisma2000
Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma 1.8GDI 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Gru 2013 Posty: 50 Skąd: bydgoszcz
|
Wysłany: 15-04-2016, 16:34
|
|
|
No nie powiem że nie cisnę ale czy to normalne w GDI że tak kopci? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 15-04-2016, 22:11
|
|
|
Jak GDI kopci na czarno to jest zalepiony nagarem układ dolotowy. Do czyszczenia przepustnica, kolektor ssący i kanały w głowicy. |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 16-04-2016, 14:34
|
|
|
to moze byc tysiąc powodów ale najczęściej jezeli jest to powiązane z nierównymi obrotami spadkiem mocy bedzie to EGR albo przepływomierz |
|
|
|
 |
carisma2000
Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma 1.8GDI 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Gru 2013 Posty: 50 Skąd: bydgoszcz
|
Wysłany: 16-04-2016, 16:38
|
|
|
Przepustnicę czyściłem w zeszłym roku i widziałem że kolektor jest mocno zabrudzony, chciałem go czyścić ale sobie odpuściłem bo chyba dużo przy tym roboty.
Obroty silnika są równe, jedynie wydaję mi się że moc minimalnie spadła. |
_________________
 |
|
|
|
 |
ross
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 309 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 17-04-2016, 13:54
|
|
|
Miałem taką czarną chmurę podczas wyprzedzania. To przyczyniło sie do oczyszczenia egr oraz całego wydechu.Mam pytanie do kolegi carisma 2000 -czy robisz trasy ?Caisma GDI lubi duże obroty. |
_________________ Ross |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 18-04-2016, 14:26
|
|
|
To jak z czyszczeniem kolektora za dużo roboty, to doprowadź go do stanu, że przestanie odpalać - prosta droga - im bardziej zasyfiony kolektor i kanały w głowicy tym silnik więcej wytwarza syfu, który zalepia kolektor i kanały.
Da się doprowadzić do stanu rzucenia palenia - sprawdzone przez jednego z klientów Warsztatu |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
carisma2000
Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma 1.8GDI 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Gru 2013 Posty: 50 Skąd: bydgoszcz
|
Wysłany: 20-04-2016, 13:03
|
|
|
Podobno jest jakiś środek do czyszczenia kolektora bez jego demontażu, wystarczy psiknąć i po sprawie. Stosował to ktoś? |
_________________
 |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 22-04-2016, 12:20
|
|
|
są metody nazywa się top engine decarbonising https://www.youtube.com/watch?v=Gdt0ElZd8uE
jednak nie uważam żeby to była skuteczna metoda, najskuteczniej jest odkręcić cały kolektor i jeżeli jest plastikowy wymoczyć go w roztworze wody z jakimś silnym odtłuszczaczem na bazie sody kaustycznej, jeżeli jest aluminiowy i nie ma żadnych plastików, uszczelek i tym podobnych to wymoczyć najpierw w jakimś rozpuszczalniku a później można się zaopatrzyć w di-chlorek metylu który świetnie czyści ale rozpuszcza również plastiki, wiec ostrożnie. Z racji skomplikowanych kanałów warto zaopatrzyć się również w starą linkę od prędkościomierza nawinąć na nią kawałek szmaty i w ten sposób mechanicznie trochę je przeczyścić mi to zajęło około 3 godzin z ponownym montażem dłużej zeszło na samo czyszczenie. |
|
|
|
 |
|