Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Czarny dym
Autor Wiadomość
carisma2000 
Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.8GDI 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 50
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 15-04-2016, 07:09   [Cari 1.8 GDI] Czarny dym

Witam! Moje auto to Carisma 1.8GDI 2000r. Od pewnego czasu dymi na czarno ale tylko gdy mocno przygazuje. Sam bym tego nie zauważył ale kiedyś wyprzedzałem znajomego i ten pytał się mnie czy mam diesla tak zakopciło. Ogólnie samochód nie bierze oleju ale spaliny śmierdzą tak jakby olejem.. no i auto straciło trochę na mocy i chyba spalanie się zwiększyło. Jak wykryć usterkę? Od czego zacząć?
_________________

 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 15-04-2016, 07:31   

Przeczytaj http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=89168
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
carisma2000 
Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.8GDI 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 50
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 15-04-2016, 10:32   

Dzięki kolego za link, tylko że tak jak pisałem oleju mi nie ubywa i na postoju i niskich obrotach nic nie kopci.
_________________

 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 15-04-2016, 15:46   

zbyt bogata mieszanka i dlatego kopci na czarno - zbyt mocno ciśniesz z gazem, przyspieszaj płynniej to nie będzie takiego efektu ;)
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
carisma2000 
Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.8GDI 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 50
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 15-04-2016, 16:34   

No nie powiem że nie cisnę ale czy to normalne w GDI że tak kopci?
_________________

 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 15-04-2016, 22:11   

Jak GDI kopci na czarno to jest zalepiony nagarem układ dolotowy. Do czyszczenia przepustnica, kolektor ssący i kanały w głowicy.
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 16-04-2016, 14:34   

to moze byc tysiąc powodów ale najczęściej jezeli jest to powiązane z nierównymi obrotami spadkiem mocy bedzie to EGR albo przepływomierz
 
 
carisma2000 
Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.8GDI 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 50
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 16-04-2016, 16:38   

Przepustnicę czyściłem w zeszłym roku i widziałem że kolektor jest mocno zabrudzony, chciałem go czyścić ale sobie odpuściłem bo chyba dużo przy tym roboty.
Obroty silnika są równe, jedynie wydaję mi się że moc minimalnie spadła.
_________________

 
 
ross 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 309
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 17-04-2016, 13:54   

Miałem taką czarną chmurę podczas wyprzedzania. To przyczyniło sie do oczyszczenia egr oraz całego wydechu.Mam pytanie do kolegi carisma 2000 -czy robisz trasy ?Caisma GDI lubi duże obroty.
_________________
Ross
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 18-04-2016, 14:26   

To jak z czyszczeniem kolektora za dużo roboty, to doprowadź go do stanu, że przestanie odpalać - prosta droga - im bardziej zasyfiony kolektor i kanały w głowicy tym silnik więcej wytwarza syfu, który zalepia kolektor i kanały.

Da się doprowadzić do stanu rzucenia palenia - sprawdzone przez jednego z klientów Warsztatu
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
carisma2000 
Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.8GDI 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 50
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 20-04-2016, 13:03   

Podobno jest jakiś środek do czyszczenia kolektora bez jego demontażu, wystarczy psiknąć i po sprawie. Stosował to ktoś?
_________________

 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 22-04-2016, 12:20   

są metody nazywa się top engine decarbonising https://www.youtube.com/watch?v=Gdt0ElZd8uE
jednak nie uważam żeby to była skuteczna metoda, najskuteczniej jest odkręcić cały kolektor i jeżeli jest plastikowy wymoczyć go w roztworze wody z jakimś silnym odtłuszczaczem na bazie sody kaustycznej, jeżeli jest aluminiowy i nie ma żadnych plastików, uszczelek i tym podobnych to wymoczyć najpierw w jakimś rozpuszczalniku a później można się zaopatrzyć w di-chlorek metylu który świetnie czyści ale rozpuszcza również plastiki, wiec ostrożnie. Z racji skomplikowanych kanałów warto zaopatrzyć się również w starą linkę od prędkościomierza nawinąć na nią kawałek szmaty i w ten sposób mechanicznie trochę je przeczyścić mi to zajęło około 3 godzin z ponownym montażem dłużej zeszło na samo czyszczenie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.