Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Lancer X stałe zasilanie
Autor Wiadomość
grzesiopol 
Mitsumaniak
prowadzący ;-)


Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 9239
Skąd: Lublin
Wysłany: 13-08-2016, 17:07   Lancer X stałe zasilanie

Poszukuję innego niż akumulator żródła stałego zasilania ale takiego aby nie był to cienki kabelek. Potrzebuje "mocnego" źródła w celu podpięcia dwóch urządzeń które trochę tego prądu będą potrzebowały. W poprzednim Lancerze miałem pociągnięty przewód od akumulatora do środka ale czytałem, że jest to w miare niebezpieczne z uwagi na możliwość przypadkowego zwarcia. Macie jakieś pomysły, czy może jednak ponownie pociągnąć przewody z akumulatora i zabezpieczyć bezpiecznikiem.
_________________
Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 13-08-2016, 17:26   

Możesz pociągnąć nowy przewód ale ważne aby przy akumulatorze obwód zabezpieczyć odpowiednim bezpiecznikiem wtedy w razie zwarcia przepali się bezpiecznik.
 
 
grzesiopol 
Mitsumaniak
prowadzący ;-)


Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 9239
Skąd: Lublin
Wysłany: 13-08-2016, 19:17   

Tak właśnie myślałem, że to jedyne rozwiązanie bo inne przewody to dosłownie przewodziki. Ale zobacze jeszcze jeden przewód taki najgrubszy ale on chyba ma zasilanie po zapłonie. Nie mogłem sprawdzić bo nie miałem czym ale wezmę miernik i zobacze.
Poczekam jeszcze bo może ktoś będzie miał jakiegoś pomysła :roll:
_________________
Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 
 
 
lurek 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sedan'08 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lip 2013
Posty: 422
Skąd: Wrocław
Wysłany: 13-08-2016, 20:02   

drugi akumulator? ;) (taki mniejszy jak do skutera np)
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2309
Skąd: Chorzów
Wysłany: 13-08-2016, 20:17   

Cytat:
drugi akumulator? ;) (taki mniejszy jak do skutera np)

A jak go będziesz ładował ?
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 13-08-2016, 21:25   

Grześ przy radio powinien być stały +... Ale raczej dość cienkim przewodem. Jutro na spocie podciągniemy:-D
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
grzesiopol 
Mitsumaniak
prowadzący ;-)


Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 9239
Skąd: Lublin
Wysłany: 14-08-2016, 12:34   

Radio ma ale jest za cienki a do moich zabawek chciałem coś grubszego ale nie mówię że ma być 0,5 cm :mrgreen:
_________________
Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 
 
 
wiewioor 
Forumowicz


Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Kwi 2013
Posty: 282
Skąd: Rz-ów
Wysłany: 16-08-2016, 18:49   Re: Lancer X stałe zasilanie

grzesiopol napisał/a:
W poprzednim Lancerze miałem pociągnięty przewód od akumulatora do środka ale czytałem, że jest to w miare niebezpieczne z uwagi na możliwość przypadkowego zwarcia.


Śmiało ciągnij bezpośrednio od akumulatora. Jedynie jak piszę plecho1 koniecznie daj bezpiecznik wielkości odpowiadającej twoim oczekiwaniom. Sam kabel możesz puścić w peszlu co by uchronić go od otarć oraz temperatury.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 16-08-2016, 21:10   

Można jeszcze podpiąć się pod przewód zasilający idący do stacyjki, ma tez spory przekrój i jest w nim cały czas napięcie. Na początku też warto zastosować bezpiecznik. Napisz co chcesz tam podłączać lub jaką to ma moc to dobierzemy odpowiedni bezpiecznik. Kup w sklepie elektronicznym coś takiego, powinno być wystarczające http://allegro.pl/6-czarn...6412683387.html
 
 
grzesiopol 
Mitsumaniak
prowadzący ;-)


Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 9239
Skąd: Lublin
Wysłany: 17-08-2016, 07:16   

Chyba podczepię się pod akumulator, kupiłem już przewód i obudowę do bezpiecznika o taką

Ze stacyjki troche za cienki, bezpiecznik wsadzę 10 lub 16, bo potrzebuje na swoje bajery.

Jestem jeszcze ciekaw czy zasilanie do Rockforda a właściwie do wzmacniacza jest na stałym czy po zapłonie. I czy nie będzie przeszkadzać jak się tam podłączę :?:
_________________
Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 
 
 
wiewioor 
Forumowicz


Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Kwi 2013
Posty: 282
Skąd: Rz-ów
Wysłany: 17-08-2016, 11:25   

grzesiopol napisał/a:
Jestem jeszcze ciekaw czy zasilanie do Rockforda a właściwie do wzmacniacza jest na stałym czy po zapłonie. I czy nie będzie przeszkadzać jak się tam podłączę


Jest to prawdopodobnie złącze 309 w serwisówce do Lancera. Podpiąć się możesz, ale w zależności do chcesz napędzać, może się okazać za cienki (pamiętaj że jak mocniej napędzisz radio + swoje bajery jak to określiłeś - może się grzać kabel). Jak dobrze pamiętam gdy sam instalowałem suba toyko poradził abym ominął wszelkie OEM kable, więc również podciągnąłem bezpośrednio od akumulatora.

Może ci się przyda: http://forum.mitsumaniaki...hlight=#1245574 - w dalszej części pokazane jak łatwo przeciągnąć kabel pomiędzy ścianą grodziową.
 
 
grzesiopol 
Mitsumaniak
prowadzący ;-)


Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 9239
Skąd: Lublin
Wysłany: 17-08-2016, 13:03   

Tak myślałem, że gdzieś ktoś przeciągał kabel :wink: ale nie szukałem tak daleko w czasie, jak zobaczyłem odlew to sobie przypomniałem.
W poprzednim Lancerze kabel wchodził przez ścianę grodziową poniżej ABSu, jest tam otwór chyba z kablem i nie trzeba nic wiercić i co najważniejsze wchodzi do środka w miejscu w którym mi pasuje.

[ Dodano: 30-08-2016, 22:21 ]
I znalazłem, jakby ktoś szukał bezproblemowego wejścia do środka w Lancerze X to proponuje otwór i to szeroki w miejscu gdzie wchodzi przewód sondy lambda do środka samochodu, od środka znajduje się pod dywanikiem pasażera poniżej ściany grodziowej tej części pod kątem 45 stopni, od strony silnika poniżej ABS-u, widac ten przewód jak się dobrze nachyli. Jest tam zatyczka gumowa w podwójnym przewodem, zrobiłem dziurkę i wprowadziłem peszel z kilkoma przewodami dokładnie jednym dwużyłowym zasilania plus trzy cieńsze, takie głosnikowe. Peszel chyba 9 mm.
_________________
Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 
 
 
tyku 
Mitsumaniak


Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 3004
Skąd: INTERNET
Wysłany: 30-08-2016, 23:24   

grzesiopol, Dzięki. Wrzuć fotki. :wink:
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 
 
grzesiopol 
Mitsumaniak
prowadzący ;-)


Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 9239
Skąd: Lublin
Wysłany: 31-08-2016, 01:31   

Sorry ale byłem tak spocony, że nie pomyślałem o robieniu fotek :roll: ale nadrabiam i wrzucam fotkę z manuala, dziurka zaznaczona na czerwono.


Naprawdę jest dużo miejsca i jest małe prawdopodobieństwo uszkodzenia czegoś poza gumką zaślepiająca tą dziurkę.
Nie mylić z tą gumką


aby tam sie dostać wystarczy zdjąć plastik z progu wewnętrznego oznaczone na rysunku 1 oraz plastik z nadkola oznaczony nr 2 (w takiej kolejności tj. 1 i 2)


następnie odchylić wykładzinę podłogową zaczynając od zaznaczonego rogu i gotowe.

u mnie jest jeszcze ten oznaczony nr 65233 styropian ale nie pamiętam czy był w normalnym Sportbacku.
Wprowadzamy tą gumką która jest oznaczona na rysunku nr 1 ale chyba też i można tą oznaczoną nr 2. Tej oznaczonej nr 2 nie jestem pewien bo nie rozbierałem drugiej strony


I jeszcze jedno, z uwagi na dużą temperaturę od strony turbiny poprowadziłem peszel od akumulatora za zderzakiem, potem przy zbiorniczku wyrównawczym płynu wspomagania a potem kielich prawy i za ABS-em do dołu doczepiając do istniejących peszli. Droga ta sama co układając kable przy grodzi i moim zdaniem bezpieczniejsza i mniej widoczna.

[ Dodano: 31-08-2016, 01:35 ]
Chyba przeleję tą wiedzę do pdf i wrzucę do mojego dysku google do pobrania.
_________________
Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 
 
 
tyku 
Mitsumaniak


Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 3004
Skąd: INTERNET
Wysłany: 31-08-2016, 12:04   

grzesiopol, =D> I co dalej z tymi rozciągniętymi kablami zrobisz :?: :wink:
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.