 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Lancer X stałe zasilanie |
Autor |
Wiadomość |
grzesiopol
Mitsumaniak prowadzący ;-)

Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy Dołączył: 18 Lis 2006 Posty: 9239 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 13-08-2016, 17:07 Lancer X stałe zasilanie
|
|
|
Poszukuję innego niż akumulator żródła stałego zasilania ale takiego aby nie był to cienki kabelek. Potrzebuje "mocnego" źródła w celu podpięcia dwóch urządzeń które trochę tego prądu będą potrzebowały. W poprzednim Lancerze miałem pociągnięty przewód od akumulatora do środka ale czytałem, że jest to w miare niebezpieczne z uwagi na możliwość przypadkowego zwarcia. Macie jakieś pomysły, czy może jednak ponownie pociągnąć przewody z akumulatora i zabezpieczyć bezpiecznikiem. |
_________________ Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 13-08-2016, 17:26
|
|
|
Możesz pociągnąć nowy przewód ale ważne aby przy akumulatorze obwód zabezpieczyć odpowiednim bezpiecznikiem wtedy w razie zwarcia przepali się bezpiecznik. |
|
|
|
 |
grzesiopol
Mitsumaniak prowadzący ;-)

Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy Dołączył: 18 Lis 2006 Posty: 9239 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 13-08-2016, 19:17
|
|
|
Tak właśnie myślałem, że to jedyne rozwiązanie bo inne przewody to dosłownie przewodziki. Ale zobacze jeszcze jeden przewód taki najgrubszy ale on chyba ma zasilanie po zapłonie. Nie mogłem sprawdzić bo nie miałem czym ale wezmę miernik i zobacze.
Poczekam jeszcze bo może ktoś będzie miał jakiegoś pomysła |
_________________ Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 |
|
|
|
 |
lurek
Mitsumaniak
Auto: Lancer Sedan'08 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lip 2013 Posty: 422 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 13-08-2016, 20:02
|
|
|
drugi akumulator? (taki mniejszy jak do skutera np) |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2309 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 13-08-2016, 20:17
|
|
|
Cytat: | drugi akumulator? (taki mniejszy jak do skutera np) |
A jak go będziesz ładował ? |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 13-08-2016, 21:25
|
|
|
Grześ przy radio powinien być stały +... Ale raczej dość cienkim przewodem. Jutro na spocie podciągniemy:-D |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
grzesiopol
Mitsumaniak prowadzący ;-)

Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy Dołączył: 18 Lis 2006 Posty: 9239 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 14-08-2016, 12:34
|
|
|
Radio ma ale jest za cienki a do moich zabawek chciałem coś grubszego ale nie mówię że ma być 0,5 cm |
_________________ Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 |
|
|
|
 |
wiewioor
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Kwi 2013 Posty: 282 Skąd: Rz-ów
|
Wysłany: 16-08-2016, 18:49 Re: Lancer X stałe zasilanie
|
|
|
grzesiopol napisał/a: | W poprzednim Lancerze miałem pociągnięty przewód od akumulatora do środka ale czytałem, że jest to w miare niebezpieczne z uwagi na możliwość przypadkowego zwarcia. |
Śmiało ciągnij bezpośrednio od akumulatora. Jedynie jak piszę plecho1 koniecznie daj bezpiecznik wielkości odpowiadającej twoim oczekiwaniom. Sam kabel możesz puścić w peszlu co by uchronić go od otarć oraz temperatury. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 16-08-2016, 21:10
|
|
|
Można jeszcze podpiąć się pod przewód zasilający idący do stacyjki, ma tez spory przekrój i jest w nim cały czas napięcie. Na początku też warto zastosować bezpiecznik. Napisz co chcesz tam podłączać lub jaką to ma moc to dobierzemy odpowiedni bezpiecznik. Kup w sklepie elektronicznym coś takiego, powinno być wystarczające http://allegro.pl/6-czarn...6412683387.html |
|
|
|
 |
grzesiopol
Mitsumaniak prowadzący ;-)

Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy Dołączył: 18 Lis 2006 Posty: 9239 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 17-08-2016, 07:16
|
|
|
Chyba podczepię się pod akumulator, kupiłem już przewód i obudowę do bezpiecznika o taką
Ze stacyjki troche za cienki, bezpiecznik wsadzę 10 lub 16, bo potrzebuje na swoje bajery.
Jestem jeszcze ciekaw czy zasilanie do Rockforda a właściwie do wzmacniacza jest na stałym czy po zapłonie. I czy nie będzie przeszkadzać jak się tam podłączę |
_________________ Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 |
|
|
|
 |
wiewioor
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Kwi 2013 Posty: 282 Skąd: Rz-ów
|
Wysłany: 17-08-2016, 11:25
|
|
|
grzesiopol napisał/a: | Jestem jeszcze ciekaw czy zasilanie do Rockforda a właściwie do wzmacniacza jest na stałym czy po zapłonie. I czy nie będzie przeszkadzać jak się tam podłączę |
Jest to prawdopodobnie złącze 309 w serwisówce do Lancera. Podpiąć się możesz, ale w zależności do chcesz napędzać, może się okazać za cienki (pamiętaj że jak mocniej napędzisz radio + swoje bajery jak to określiłeś - może się grzać kabel). Jak dobrze pamiętam gdy sam instalowałem suba toyko poradził abym ominął wszelkie OEM kable, więc również podciągnąłem bezpośrednio od akumulatora.
Może ci się przyda: http://forum.mitsumaniaki...hlight=#1245574 - w dalszej części pokazane jak łatwo przeciągnąć kabel pomiędzy ścianą grodziową. |
|
|
|
 |
grzesiopol
Mitsumaniak prowadzący ;-)

Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy Dołączył: 18 Lis 2006 Posty: 9239 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 17-08-2016, 13:03
|
|
|
Tak myślałem, że gdzieś ktoś przeciągał kabel ale nie szukałem tak daleko w czasie, jak zobaczyłem odlew to sobie przypomniałem.
W poprzednim Lancerze kabel wchodził przez ścianę grodziową poniżej ABSu, jest tam otwór chyba z kablem i nie trzeba nic wiercić i co najważniejsze wchodzi do środka w miejscu w którym mi pasuje.
[ Dodano: 30-08-2016, 22:21 ]
I znalazłem, jakby ktoś szukał bezproblemowego wejścia do środka w Lancerze X to proponuje otwór i to szeroki w miejscu gdzie wchodzi przewód sondy lambda do środka samochodu, od środka znajduje się pod dywanikiem pasażera poniżej ściany grodziowej tej części pod kątem 45 stopni, od strony silnika poniżej ABS-u, widac ten przewód jak się dobrze nachyli. Jest tam zatyczka gumowa w podwójnym przewodem, zrobiłem dziurkę i wprowadziłem peszel z kilkoma przewodami dokładnie jednym dwużyłowym zasilania plus trzy cieńsze, takie głosnikowe. Peszel chyba 9 mm. |
_________________ Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 30-08-2016, 23:24
|
|
|
grzesiopol, Dzięki. Wrzuć fotki. |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
grzesiopol
Mitsumaniak prowadzący ;-)

Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy Dołączył: 18 Lis 2006 Posty: 9239 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 31-08-2016, 01:31
|
|
|
Sorry ale byłem tak spocony, że nie pomyślałem o robieniu fotek ale nadrabiam i wrzucam fotkę z manuala, dziurka zaznaczona na czerwono.
Naprawdę jest dużo miejsca i jest małe prawdopodobieństwo uszkodzenia czegoś poza gumką zaślepiająca tą dziurkę.
Nie mylić z tą gumką
aby tam sie dostać wystarczy zdjąć plastik z progu wewnętrznego oznaczone na rysunku 1 oraz plastik z nadkola oznaczony nr 2 (w takiej kolejności tj. 1 i 2)
następnie odchylić wykładzinę podłogową zaczynając od zaznaczonego rogu i gotowe.
u mnie jest jeszcze ten oznaczony nr 65233 styropian ale nie pamiętam czy był w normalnym Sportbacku.
Wprowadzamy tą gumką która jest oznaczona na rysunku nr 1 ale chyba też i można tą oznaczoną nr 2. Tej oznaczonej nr 2 nie jestem pewien bo nie rozbierałem drugiej strony
I jeszcze jedno, z uwagi na dużą temperaturę od strony turbiny poprowadziłem peszel od akumulatora za zderzakiem, potem przy zbiorniczku wyrównawczym płynu wspomagania a potem kielich prawy i za ABS-em do dołu doczepiając do istniejących peszli. Droga ta sama co układając kable przy grodzi i moim zdaniem bezpieczniejsza i mniej widoczna.
[ Dodano: 31-08-2016, 01:35 ]
Chyba przeleję tą wiedzę do pdf i wrzucę do mojego dysku google do pobrania. |
_________________ Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 31-08-2016, 12:04
|
|
|
grzesiopol, I co dalej z tymi rozciągniętymi kablami zrobisz |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
|
|