Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:55
[OI 2.0] Zatarty silnik
Autor Wiadomość
Bambus 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2016
Posty: 5
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 11-08-2016, 00:33   [OI 2.0] Zatarty silnik

Cześć, wczoraj zaczęło mi stukać w silniku. Pojechałem od razu do mechanika, okazało się że nie było oleju, mimo tego że nie zapaliła się kontrolka. Auto jeszcze odpala, ale cały czas słychać stukot. Mechanik powiedział że najlepiej będzie kupić słupek silnika i go wymienić. Mam pytanie czy bardziej opłaca się zrobić remont silnika czy go wymienić? Ile mniej więcej może to kosztować i które rozwiązanie będzie trwalsze? I czy silniki z innych mitsubishi (lancer, galant, eclipse) z tym samym oznaczeniem (4g63) będą pasować i czy wiecie może gdzie najlepiej ich szukać?

Pzdr, z góry dzięki za odpowiedzi :wink:
_________________
freshman
Ostatnio zmieniony przez Bambus 11-08-2016, 12:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
staszq2 
Mitsumaniak
Cichociemny


Auto: Jedyne słuszne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 24 Sty 2015
Posty: 624
Skąd: Zasiedmiogórogrodzie
Wysłany: 11-08-2016, 08:20   

Bambus napisał/a:
czy wiecie może gdzie najlepiej ich szukać?

Ja mam silniczek po generalnym remoncie z większością nowych gratów w środku :mrgreen:
Bambus napisał/a:
Mam pytanie czy bardziej opłaca się zrobić remont silnika czy go wymienić?

Taki remont aby miał ręce i nogi to kosztuje sporo zresztą nie wiesz do końca co jest jak silnika nie rozkręcisz
_________________
1% na leczenie i rehabilitację mojego Kubusia http://fundacja-sloneczko...s.php?ida=138/M

Mam japońskie TURBO :) do tego AWD
Moja historia motoryzacji:
1. Fiat 125p 1.5, 2. Fiat 126p 0.65, 3. Peugeot 106 '92 1.1, 4. Daewoo Leganza '99 2.2 CDX, 5. Ford Fiesta '95 1.3, 6. Nissan Primera '00 1.8 CH
7. Citroen Xsara '98 1.4, 8. Renault Scenic '98 2.0, 9. Renault Grand Scenic II '09 2.0, 10. Ford Mondeo MK II '00 1.8
11. Ford Focus MK2 '07 1.6 TDCi pierwszy w życiu diesel - http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=95295
12. Mitsubishi Outlander TURBO "Byczek" - ach... no szkoda i szkoda
13. Audi A6 C5 '03 Avant 3.0 quattro + tiptronic - było jeździło służyło ale nie było tanie
14. 'OBRUT" - nie wyszło a miał być come back
15. Ford Mondeo MK4 2.0 HDI pod kryptonimem TDCI 130/320==>185/413 - przerzucam się na ropniaka
16. Coltolot CJO "Black Sabaton" 1.6
17. OBRUT nr 3 - seria seria seria ... czarna seria
18. Saabik 9-5 '06 Aero 2.3T

[size=i10]19.[/size] https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=108143 Batmobil - O1T 800+HP/1200+NM
 
 
apollo99 
Forumowicz

Auto: outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2015
Posty: 84
Skąd: Łódź
Wysłany: 11-08-2016, 10:56   

może niech kolega napisze jaki dokładnie ma silnik, z turbo czy zwykły
 
 
Bambus 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2016
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-08-2016, 12:04   

zwykły 2.0 bez turbo, 190 tys przebiegu
_________________
freshman
 
 
staszq2 
Mitsumaniak
Cichociemny


Auto: Jedyne słuszne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 24 Sty 2015
Posty: 624
Skąd: Zasiedmiogórogrodzie
Wysłany: 11-08-2016, 12:05   

Z tematu wynika, że uturbiony no ale nigdy nic nie wiadomo. Tak na zaś zwykły 4g63 nie podpasi do turbiacza.
EDIT kolego Bambus, nie wpisuj oznaczenia z Turbo w temacie skoro masz zwykły :mrgreen:
_________________
1% na leczenie i rehabilitację mojego Kubusia http://fundacja-sloneczko...s.php?ida=138/M

Mam japońskie TURBO :) do tego AWD
Moja historia motoryzacji:
1. Fiat 125p 1.5, 2. Fiat 126p 0.65, 3. Peugeot 106 '92 1.1, 4. Daewoo Leganza '99 2.2 CDX, 5. Ford Fiesta '95 1.3, 6. Nissan Primera '00 1.8 CH
7. Citroen Xsara '98 1.4, 8. Renault Scenic '98 2.0, 9. Renault Grand Scenic II '09 2.0, 10. Ford Mondeo MK II '00 1.8
11. Ford Focus MK2 '07 1.6 TDCi pierwszy w życiu diesel - http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=95295
12. Mitsubishi Outlander TURBO "Byczek" - ach... no szkoda i szkoda
13. Audi A6 C5 '03 Avant 3.0 quattro + tiptronic - było jeździło służyło ale nie było tanie
14. 'OBRUT" - nie wyszło a miał być come back
15. Ford Mondeo MK4 2.0 HDI pod kryptonimem TDCI 130/320==>185/413 - przerzucam się na ropniaka
16. Coltolot CJO "Black Sabaton" 1.6
17. OBRUT nr 3 - seria seria seria ... czarna seria
18. Saabik 9-5 '06 Aero 2.3T

[size=i10]19.[/size] https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=108143 Batmobil - O1T 800+HP/1200+NM
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 13-08-2016, 23:21   

Lancery z lat 2003-2007 mają takie same silniki jak outki z tych samych lat. Galant i eclipse odpada.
staszq2 napisał/a:
Taki remont aby miał ręce i nogi to kosztuje sporo zresztą nie wiesz do końca co jest jak silnika nie rozkręcisz

Dokładnie jak piszesz, ale kupując drugi silnik też nie jesteś pewny że kupisz dobry - no chyba że wyciągniesz go z jeżdżącego pojazdu :wink:
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 15-08-2016, 00:58   

Jaro1974 napisał/a:
Lancery z lat 2003-2007 mają takie same silniki jak outki z tych samych lat. Galant i eclipse odpada.
Wątpię żeby były "plug-and-play", silnik niby ten sam, a katalogowo nawet blok silnika ma inny numer. Mogą się pojawić pewne różnice w mocowaniu osprzętu, potem trzeba będzie przeszczepiać inne elementy z Lancera. Jak dla mnie to ryzykowny interes robić taką krzyżówkę.
 
 
flash 
Forumowicz


Auto: Out I 2.0 136KM 2WD 2007r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 194
Skąd: Toruń
Wysłany: 15-08-2016, 19:57   

A tak z innej beczki... Dużo oleju brakowało w silniku?
_________________
Warto być przyzwoitym, choć nie zawsze się to opłaca. Opłaca się być nieprzyzwoitym, ale nie warto...
Władysław Bartoszewski
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 16-08-2016, 10:22   

elektryk napisał/a:
Wątpię żeby były "plug-and-play", silnik niby ten sam, a katalogowo nawet blok silnika ma inny numer. Mogą się pojawić pewne różnice w mocowaniu osprzętu, potem trzeba będzie przeszczepiać inne elementy z Lancera. Jak dla mnie to ryzykowny interes robić taką krzyżówkę.

Masz rację, przyznaję mój błąd. Nie spojrzałem w katalogi :oops:
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
Bambus 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2016
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-08-2016, 16:50   

Bagnet był już suchy, moje niedopatrzenie, ale swoją drogą sporo oleju wciągnął by był wymieniany 3 miesiące temu (5000 km)
_________________
freshman
 
 
staszq2 
Mitsumaniak
Cichociemny


Auto: Jedyne słuszne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 24 Sty 2015
Posty: 624
Skąd: Zasiedmiogórogrodzie
Wysłany: 17-08-2016, 17:59   

Bambus napisał/a:
ale swoją drogą sporo oleju wciągnął

Tylko nie mów, że auto jeździło na syfskim Castrolu... ?
_________________
1% na leczenie i rehabilitację mojego Kubusia http://fundacja-sloneczko...s.php?ida=138/M

Mam japońskie TURBO :) do tego AWD
Moja historia motoryzacji:
1. Fiat 125p 1.5, 2. Fiat 126p 0.65, 3. Peugeot 106 '92 1.1, 4. Daewoo Leganza '99 2.2 CDX, 5. Ford Fiesta '95 1.3, 6. Nissan Primera '00 1.8 CH
7. Citroen Xsara '98 1.4, 8. Renault Scenic '98 2.0, 9. Renault Grand Scenic II '09 2.0, 10. Ford Mondeo MK II '00 1.8
11. Ford Focus MK2 '07 1.6 TDCi pierwszy w życiu diesel - http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=95295
12. Mitsubishi Outlander TURBO "Byczek" - ach... no szkoda i szkoda
13. Audi A6 C5 '03 Avant 3.0 quattro + tiptronic - było jeździło służyło ale nie było tanie
14. 'OBRUT" - nie wyszło a miał być come back
15. Ford Mondeo MK4 2.0 HDI pod kryptonimem TDCI 130/320==>185/413 - przerzucam się na ropniaka
16. Coltolot CJO "Black Sabaton" 1.6
17. OBRUT nr 3 - seria seria seria ... czarna seria
18. Saabik 9-5 '06 Aero 2.3T

[size=i10]19.[/size] https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=108143 Batmobil - O1T 800+HP/1200+NM
 
 
Paput 
Forumowicz


Auto: Outlander I 2.0 16V 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2015
Posty: 141
Skąd: PUŁAWY
Wysłany: 17-08-2016, 23:53   

Bambus napisał/a:
Bagnet był już suchy, moje niedopatrzenie, ale swoją drogą sporo oleju wciągnął by był wymieniany 3 miesiące temu (5000 km)

I nie miałeś żadnego wycieku? Kurcze to mi od wymiany nic jeszcze nie wciągnął...
_________________
Rover 416Si 1.6 16V - nie ma
Audi a4 b5 1.9 Tdi 110 KM - nie ma
Audi a4 b5 2.4 V6 quattro - nie ma
Toyota Rav 4 D4D - nie ma
Outlander I 2.0 16V - jest
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 18-08-2016, 09:47   

Paput napisał/a:
Bambus napisał/a:
Bagnet był już suchy, moje niedopatrzenie, ale swoją drogą sporo oleju wciągnął by był wymieniany 3 miesiące temu (5000 km)

I nie miałeś żadnego wycieku? Kurcze to mi od wymiany nic jeszcze nie wciągnął...
Możliwe że nowy świeży olej rozpuścił jakieś uszczelnienie albo nagromadzenie zanieczyszczeń które blokowało olej.
Kilka lat temu jak jeszcze zwracałem uwagę na dokładny poziom oleju, u mnie ubywało jakieś 100ml między wymianami oleju.
 
 
Doa 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander I 2T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 6
Skąd: Katowice
Wysłany: 13-11-2016, 23:07   

Witam
Mam podobny problem jak w temacie, moj znajomy jechal moim outkiem i silnik sie zatrzymal :( (bylem za granica dosc dlugo i nie mialem mozliwosci pojezdzenia autkiem - moj blad, ze pozyczylem :( ), laweta pod jakis dziwny warsztat w Kato i diagnoza - zatarty slilnik (4G63T) - tragedia - jak zdiagnozowali? rozrusznik nie kreci silnikiem mimo ze zaskakuje, po wrzuceniu 5 auto nie daje sie przepchnac :( . i teraz dwa pytania:
1. czy lepiej remontowac silnik czy kupic nowy slupek? tak wiem ze nigdy nie wiem co kupuje,
2. czy zdiagnozowac outka u inengo mechanika? a jesli tak to gdzie na slasku? - ktos poleci?
3. czy jest mozliwe ze to tylko nie wiem obrocona panewka? - nie jestem mechaniorem, wiec sie nie znam.

PS. jesli powielilem post to przepraszam, ale zagadke mam jak znam zycie kosmicznie droga, auto stoi pod chmirka i niszczeje :( .
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 13-11-2016, 23:31   

Doa - masz PW.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.