Adaptacja Rury wlewu z Lanosa do Piniego 1.8 GDi 3 |
Autor |
Wiadomość |
Kordesky
Forumowicz
Auto: Pajero Pinin 1.8 GDi SS4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Mar 2016 Posty: 47 Skąd: Radom
|
Wysłany: 10-05-2016, 18:25 Adaptacja Rury wlewu z Lanosa do Piniego 1.8 GDi 3
|
|
|
Witam.
Zamieszczam wam zdjecia i opis jak zaadaptowalem rure wlewu paliwa od Lanosa do GDi 3D 1.8
Poniżej zdjęcia porównawcze starej i nowej rury.
Do złożenia użyłem:
1. Nowej Rury Wlewu od Lanosa
2. Kawałka rury stalowej o śr zew 27mm dł około 7cm
3. Kawałka rury aluminiowej o śr zew równej sr rurki przelewu ze starej rury.
4. 2 srubki 4 nakrętki i 2 podkładki
5. 3 opaski zaciskowe skretne adekwatne do rozmiarow ww rurek
6. Tytyrytki
7. Wąż gumowy dla osłony przed przetarciem.
Rure dociąłem do odpowiedniej dlugosci ale tak zeby weszla conajmniej te 5cm w przewod wychodzacy ze zbiornika. Z odcietej czesci wyjąłem wkladke gumowa ktora jest w zamierzonym miejscu polaczenia rury z bakiem. Przymierzylem wlew pod blache i nawiercilem otwor w plastikym elemencie wlewu nie naruszajac blachy pod dekielkiem. Podpilowalem nieco plastikowe wypustki pod wlewem zeby sr sie dobrze ulozyla. Przykrecilem. Wcisnalem najpierw wkladke gumowa w przewod wychodzacy ze zbiornika. Pozniej wlazylem rure stalowa o sr 27mm do przewodu nowej rury i wszystkowcisnalem w przewod wychodzacy ze zbiornika. Zacisnalem opaska skretna. Nastepnie docialem rure przelewu. Po przymiarce zalozylem opaski i wcisnalem na rurke aluminiowa skrecilem i to samo zrobilem z przewodem przelewu ze zbiornika. Na ta sama rurke i znow scisniete opaska. Calosc pospinalem tytyrytkami zeby sie nie ocieraly. Oblozylem w miejscach stykow przecietymi kawalkami węża gumowego dla ochrony przed obcieraniem. Wyglada to tak:
Wyglada to moze na zdjeciach nie jakos idealnie ale w rzeczywistosci jest o niebo lepiej.
Teraz wykombinuje tylko oslone zeby kamienie nie obijaly i bedzie cacy. Wylozylem kawe na lawe. Specjalnie w nowym temcie zeby nikt nie szukal. Dziekuje |
|
|
|
 |
dareqq
Forumowicz
Auto: mitsu pajero pinin 1.8 mpi+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Paź 2014 Posty: 287 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 11-05-2016, 10:52
|
|
|
Extra ! Przybijam Ci piątkę ! Świetna robota |
|
|
|
 |
Kordesky
Forumowicz
Auto: Pajero Pinin 1.8 GDi SS4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Mar 2016 Posty: 47 Skąd: Radom
|
Wysłany: 11-05-2016, 12:20
|
|
|
Dziekuje, ciesze sie ze moglem pomoc. |
|
|
|
 |
adniem21
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2015 Posty: 17 Skąd: Przeworsk
|
Wysłany: 31-10-2016, 20:02
|
|
|
A czy ktoś się orientuje czy rura od lanosa bedzie pasować do wersji 5D czy będzie za krótka? |
|
|
|
 |
Piotrek4
Forumowicz
Auto: Pajero Pinin MPI 5d 2002
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 216 Skąd: Olesno
|
Wysłany: 31-10-2016, 22:49
|
|
|
Do 5d jeszcze przyciąć trzeba😉 |
_________________ 2002 Pinin 5d MPI lpg 2012-
2006 Lexus ES 330 lpg 2007-
2001 Rover 45 lpg 2015 -
2004 Rover 75 2.0 D 2010-2014
1988 Mercedes C124 300CE lpg 2005-2007 w dobrych rękach jeździ do dziś |
|
|
|
 |
hurt.hurt
Forumowicz
Auto: mitsubsihi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2015 Posty: 31 Skąd: rumia
|
Wysłany: 01-11-2016, 09:14
|
|
|
super robota |
|
|
|
 |
adniem21
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2015 Posty: 17 Skąd: Przeworsk
|
Wysłany: 02-11-2016, 07:50
|
|
|
Ok dzięki będziemy dłubać. |
|
|
|
 |
mcz_87
Nowy Forumowicz
Auto: pinin 1.8 mpi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 18 Skąd: Polska
|
Wysłany: 07-12-2016, 13:53
|
|
|
Dzisiaj wymieniłem u siebie w pininie 5d. Rura na złomie 10zł, kilka trytek i gotowe.
Wielkie dzięki kolego Kordesky.
 |
|
|
|
 |
Piotrek4
Forumowicz
Auto: Pajero Pinin MPI 5d 2002
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 216 Skąd: Olesno
|
Wysłany: 08-12-2016, 07:33
|
|
|
Śruby mocujące dobrze jest dopasować aby wiele z nakrętki nie wystawały, może je być potem problem odkręcić za jakiś czas. |
_________________ 2002 Pinin 5d MPI lpg 2012-
2006 Lexus ES 330 lpg 2007-
2001 Rover 45 lpg 2015 -
2004 Rover 75 2.0 D 2010-2014
1988 Mercedes C124 300CE lpg 2005-2007 w dobrych rękach jeździ do dziś |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10705 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 08-12-2016, 12:09
|
|
|
Skąd dorwaliście rure wlewu nową od Lanosa? Mam sklep daewo u siebie, może popytam
W galancie jest średnica 35 i 14 odpowietrzenia ale powinno pasować.. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24313 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-12-2016, 12:48
|
|
|
Marcino,
mcz_87 napisał/a: | Rura na złomie 10zł |
|
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10705 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 08-12-2016, 19:48
|
|
|
Ze złomu tej nowej nie kupił... |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Piotrek4
Forumowicz
Auto: Pajero Pinin MPI 5d 2002
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 216 Skąd: Olesno
|
Wysłany: 08-12-2016, 20:01
|
|
|
Marcino napisał/a: | Ze złomu tej nowej nie kupił... |
Na alledrogo mają tyle że aż sprzedają 😈 |
_________________ 2002 Pinin 5d MPI lpg 2012-
2006 Lexus ES 330 lpg 2007-
2001 Rover 45 lpg 2015 -
2004 Rover 75 2.0 D 2010-2014
1988 Mercedes C124 300CE lpg 2005-2007 w dobrych rękach jeździ do dziś |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24313 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-12-2016, 20:41
|
|
|
Ona jest z plastiku jak widać, trochę przypomina te rurki co są do lejków za 5zł w markecie
Wystarczy umyć i będzie wyglądać jak nowa... |
|
|
|
 |
mcz_87
Nowy Forumowicz
Auto: pinin 1.8 mpi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 18 Skąd: Polska
|
Wysłany: 08-12-2016, 22:04
|
|
|
Ona jest tak cienka że nowa powinna kosztować 10zł O dziwo korek z lanosa identyczny jak w mitsu. |
|
|
|
 |
|