Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:55
[I 2.0] Instalacja gazowa a ogrzewanie auta.
Autor Wiadomość
nytsug 
Mitsumaniak


Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 453
Skąd: LUBLIN - okolice
Wysłany: 29-10-2016, 18:52   [I 2.0] Instalacja gazowa a ogrzewanie auta.

Potrzebuję informacji, który przewód wchodzący z komory silnika do nagrzewnicy jest od wejścia płynu do nagrzewnicy, a który od powrotu.

Chodzi mi o to, że jakiś gazownik przy montażu LPG podłączył reduktor gazowy do dwóch przewodów jak na rysunku za pomocą 2 trójników na dwóch przewodach. A wg mnie podłączyć powinno się reduktor gazowy do tylko jednego przewodu. Tzn. przewód z wejściem do nagrzewnicy powinien zostać nienaruszony a na drugim przewodzie/wyjściu zrobić obieg przez reduktor bez żadnego trójnika.

Tak się zastanawiam, że takie podłączenie jak mam teraz może ograniczać przepływ płynu chłodniczego i temperaturę w nagrzewnicy i co za tym idzie osłabiać ogrzewanie, bo nie jest bardzo gorąco przy pełnym grzaniu w środku. Nie wiem - może Outlander musi być tak podłączony jak teraz, czy są jakieś wymagania co do doprowadzenia płynu do reduktora gazowego? Można zrobić dojście do reduktora gazu z przewodu od powrotu płynu z nagrzewnicy?

Poniżej przedstawiłem po lewej sytuację z teraz i moja propozycja rozwiązania po prawej:
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 29-10-2016, 20:43   

Gazownik założył reduktor zgodnie ze sztuką. Jeśli połączysz szeregowo i powstaną problemy z przepływem płynu choćby w jednym z elementów to ani grzania ani lpg. Ja bym sprawdził drożność nagrzewnicy :-)
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
staszq2 
Mitsumaniak
Cichociemny


Auto: Jedyne słuszne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 24 Sty 2015
Posty: 624
Skąd: Zasiedmiogórogrodzie
Wysłany: 29-10-2016, 21:20   

nytsug napisał/a:
moja propozycja rozwiązania po prawej:

Jest zła i pogorszy tylko grzanie. W@sio, dobrze prawi więc do sprawdzenia nagrzewnica... Trochę to potrwa :P
_________________
1% na leczenie i rehabilitację mojego Kubusia http://fundacja-sloneczko...s.php?ida=138/M

Mam japońskie TURBO :) do tego AWD
Moja historia motoryzacji:
1. Fiat 125p 1.5, 2. Fiat 126p 0.65, 3. Peugeot 106 '92 1.1, 4. Daewoo Leganza '99 2.2 CDX, 5. Ford Fiesta '95 1.3, 6. Nissan Primera '00 1.8 CH
7. Citroen Xsara '98 1.4, 8. Renault Scenic '98 2.0, 9. Renault Grand Scenic II '09 2.0, 10. Ford Mondeo MK II '00 1.8
11. Ford Focus MK2 '07 1.6 TDCi pierwszy w życiu diesel - http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=95295
12. Mitsubishi Outlander TURBO "Byczek" - ach... no szkoda i szkoda
13. Audi A6 C5 '03 Avant 3.0 quattro + tiptronic - było jeździło służyło ale nie było tanie
14. 'OBRUT" - nie wyszło a miał być come back
15. Ford Mondeo MK4 2.0 HDI pod kryptonimem TDCI 130/320==>185/413 - przerzucam się na ropniaka
16. Coltolot CJO "Black Sabaton" 1.6
17. OBRUT nr 3 - seria seria seria ... czarna seria
18. Saabik 9-5 '06 Aero 2.3T

[size=i10]19.[/size] https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=108143 Batmobil - O1T 800+HP/1200+NM
 
 
kaczka81s 
Forumowicz


Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 651
Skąd: Pieniny
Wysłany: 29-10-2016, 21:42   

Potwierdzam to co napisali koledzy wyżej. Jeśli zrobisz tak jak proponujesz, to w lecie w momencie włączenia zimnego nawiewu, zamykasz nagrzewnicę i nie masz obiegu w reduktorze, wtedy sterownik automatycznie zamyka gaz.
nytsug napisał/a:
nie jest bardzo gorąco przy pełnym grzaniu w środku

Nie wszystkie samochody mocno grzeją, kiedyś (jeszcze w szkole) znalazłem artykuł w Auto Świecie nt. ogrzewania, pisali tam że między różnymi autami była dość duża różnica w ogrzewaniu.

Druga sprawa nie wiem jak długo używasz ustawienia na full, ale nie sądzę że non stop. Ja po złapaniu optymalnej temp. skręcam grzanie.

Trzecia sprawa ogrzewanie sprawdzałeś na wolnych obrotach czy podczas jazdy??
_________________
Toyota odeszła :-( :-(
Jest Imprezka :-D
Galant zgnił :-(
Przygarnąłem BMW :-D
 
 
nytsug 
Mitsumaniak


Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 453
Skąd: LUBLIN - okolice
Wysłany: 29-10-2016, 23:18   

Nagrzewnica grzeje i to powietrze jest ciepłe/nawet gorące ale używając innych samochodów Mitsubishi nawet w dieslu jest odczuwalna różnica w grzaniu, szczególnie w mroźne dni kiedy na zewnątrz jest -30. Być może ten typ tak ma, że taka temperatura grzania. Chciałem ograniczyć do minimum straty i ochładzanie powietrza przez dopływ do reduktora i tak zobaczyłem dzisiaj wejście przewodów do nagrzewnicy i pomyślałem, że może to jest przyczyną, że np. przekrój węży gdzieś jest minimalnie większy i płyn chłodniczy nie dopływa do nagrzewnicy w wystarczającej ilości tylko jest zabierany przez reduktor gazu. Inna sprawa jest taka, że do reduktora od trójników przy nagrzewnicy są dość długie odcinki węży i pewnie tutaj trochę płyn traci na temperaturze.

No nic - dziękuję za podpowiedzi i sugestie.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 30-10-2016, 12:02   

Możesz zaizolować przewody wodne idące do reduktora piankową izolacją do rur CO. Reduktor też można czymś zaizolować aby nie działał jak grzejnik pod maską. Można też spróbować ograniczyć przepływ na jednym przewodzie idącym do reduktora zwykłą opaską skręcaną co też powinno poprawić sytuację ale zbyt mocne ograniczenie przepływu może spowodować dłuższe przełączanie na gaz lub zbyt słabe grzanie gazu.
 
 
kaczka81s 
Forumowicz


Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 651
Skąd: Pieniny
Wysłany: 31-10-2016, 21:47   

nytsug napisał/a:
przekrój węży gdzieś jest minimalnie większy i płyn chłodniczy nie dopływa do nagrzewnicy w wystarczającej ilości tylko jest zabierany przez reduktor gazu. Inna sprawa jest taka, że do reduktora od trójników przy nagrzewnicy są dość długie odcinki węży i pewnie tutaj trochę płyn traci na temperaturze.


Zazwyczaj stosuje się węże o takim samym przekroju jak idące do nagrzewnicy. Trójniki troszkę mogą tamować bo mają delikatnie mniejszą średnicę, ale nie na tyle żeby czuć było różnicę w ogrzewaniu. Podejrzewam że
nytsug napisał/a:
Być może ten typ tak ma

poza tym jeśli na zewnątrz masz -30 to trudno auto nagrzać.
_________________
Toyota odeszła :-( :-(
Jest Imprezka :-D
Galant zgnił :-(
Przygarnąłem BMW :-D
 
 
cobretti 
Mitsumaniak


Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 211
Skąd: NR
Wysłany: 01-11-2016, 09:52   

A ja napiszę tak. Poprzednią Mazdę sam przerobiłem tak by w szeregu pierwsza była nagrzewnica, ogrzewanie nieco się poprawiło i oczywiście szybciej ciepłe powietrze zaczęło dmuchać na zaszronioną przednią szybę, dystans potrzebny do przełączenia na gaz praktycznie bez zmian czyli długo. Japońce w większości mają klapy sterujące powietrzem i przez nagrzewnice cały czas przepływa płyn tak więc operacja miała rację bytu. Dalsze dumnie potwierdziło że nagrzewnica jest zakamieniona i wymiana dopiero pokazała jakie powinno być ogrzewanie. Idąc za ciosem zamontowałem grzałki z jakiegoś francuskiego klekota , dwa przekaźniki i to dopiero był bajer :biggrin: .

Abstrahując już od tych grzałek przełukać nagrzewnice jakaś płukanką plus z węża bieżącą wodą w króciec powrotny, ja tak robiłem. Poprawa była owszem ale dopiero wymiana dała żądany efekt.

Pozdrawiam
_________________
Było
C10 1.5
Wiśniowa Sigma
626 sport coupe GD
E52A
626 GW
MX-6 GE
CS9W
To co proste prowadzi donikąd.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 01-11-2016, 23:53   

cobretti napisał/a:
A ja napiszę tak. Poprzednią Mazdę sam przerobiłem tak by w szeregu pierwsza była nagrzewnica, ogrzewanie nieco się poprawiło i oczywiście szybciej ciepłe powietrze zaczęło dmuchać na zaszronioną przednią szybę, dystans potrzebny do przełączenia na gaz praktycznie bez zmian czyli długo.
Masz na myśli zamianę kolejności reduktor - nagrzewnica czy jakieś inne modyfikacje?
 
 
cobretti 
Mitsumaniak


Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 211
Skąd: NR
Wysłany: 03-11-2016, 07:03   

Były trujniki, ja dałem w szereg.
_________________
Było
C10 1.5
Wiśniowa Sigma
626 sport coupe GD
E52A
626 GW
MX-6 GE
CS9W
To co proste prowadzi donikąd.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 03-11-2016, 21:28   

cobretti napisał/a:
Były trujniki, ja dałem w szereg.
Nagrzewnicę i reduktor? Czy coś innego?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 04-11-2016, 06:26   

Na pewno wpiął reduktor szeregowo w wąż powrotny z nagrzewnicy.
 
 
cobretti 
Mitsumaniak


Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 211
Skąd: NR
Wysłany: 11-11-2016, 11:19   

plecho1 napisał/a:
Na pewno wpiął reduktor szeregowo w wąż powrotny z nagrzewnicy.


Dokładnie
_________________
Było
C10 1.5
Wiśniowa Sigma
626 sport coupe GD
E52A
626 GW
MX-6 GE
CS9W
To co proste prowadzi donikąd.
 
 
kaczka81s 
Forumowicz


Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 651
Skąd: Pieniny
Wysłany: 11-11-2016, 22:33   

cobretti napisał/a:
Japońce w większości mają klapy sterujące powietrzem i przez nagrzewnice cały czas przepływa płyn

Nie wszystkie, ja w Toyocie miałem zawór zamykający dopływ ciepłej wody do nagrzewnicy, w tym wypadku Twój pomysł by nie zadziałał w lecie przy wyłączonym ogrzewaniu
_________________
Toyota odeszła :-( :-(
Jest Imprezka :-D
Galant zgnił :-(
Przygarnąłem BMW :-D
 
 
cobretti 
Mitsumaniak


Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 211
Skąd: NR
Wysłany: 12-11-2016, 18:25   

kaczka81s napisał/a:
cobretti napisał/a:
Japońce w większości mają klapy sterujące powietrzem i przez nagrzewnice cały czas przepływa płyn

Nie wszystkie, ja w Toyocie miałem zawór zamykający dopływ ciepłej wody do nagrzewnicy, w tym wypadku Twój pomysł by nie zadziałał w lecie przy wyłączonym ogrzewaniu


Dlatego napisałem w większości, ale to akurat bardzo łatwo można sprawdzić.

Cały pic polega na tym że przy regulacji ciepłego powietrza za pomocą zaworu ,zanim gorąca ciecz dopłynie do nagrzewnicy ją na grzeje mija jakiś tam czas, w przypadku klap sterujących powietrzem dzieje się to znacznie szybciej.
_________________
Było
C10 1.5
Wiśniowa Sigma
626 sport coupe GD
E52A
626 GW
MX-6 GE
CS9W
To co proste prowadzi donikąd.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.