 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
| Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
|
filtr cząstek stałych 2.0 DID vs 2.2 (PSA) koszty i problemy |
| Autor |
Wiadomość |
marjaz
Nowy Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 2.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Maj 2014 Posty: 3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-12-2016, 23:11
|
|
|
Dzis walczylem z FAP'em, masakra, do tej pory wydawalo mi sie iz bedzie sie samoistnie wypalal,lecz srednie spalanie doszlo juz do 12 litow zaczelo mie irytowac. Nawet sie z tym pogodzilem, coz pali tyle, widocznie musi. Z rok temu srednie spalanie wynosilo miedzy 9 a 10. Na trasach staraelm sie wypalac FAP jadac z jednakowa predkoscia z obrotami 2.7.
Dzis podjechalem do warszatu aby sprawdzic poziom plynu (przebieg 148 tys) i uslyszalem za zle go wypalam, Nalezy przez 20 min jechac i trzymac 3.5 tys obrotow, Spobowalem i szok. W drodze powrotnej zamiast sredniego 11 do 12, wyszlo 6.4
Jeszcze nigdy nie widzialem tak niskiego spalania w tym samochodzie.
Czyli aby pozadnie wypalic FAP - 3.5 tys obrotow i 20 min nudnej jazdy (2 bieg i okolo 60 km/h) |
|
|
|
 |
Aleksander1965
Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 17 Mar 2012 Posty: 480 Skąd: Strzelce Opolskie
|
Wysłany: 14-12-2016, 07:00
|
|
|
Bzdura!
Po to masz FAP z płynem byś nie musiał piłować samochodu! Płyn podnosi temp. wypalania pomimo niższych przelotów dobrze jedynie jest jak juz dojdzie do wypalania ( u mnie objawia sie włączonymi wentylatorami)nie wyłączać silnika tylko poczekać aż proces się zakończy.Najrozsądniej jest podpiąć auto pod kompa i sprawdzić stan filtra i ilość płynu.Piłowanie samochodu w celu wypalenia dotyczy DPF tzwn filtra typu suchego. |
_________________
 |
|
|
|
 |
supeer
Forumowicz
Auto: C-crosser 2.2 2010r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Sty 2015 Posty: 217 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
 |
Akuma supido
Forumowicz
Auto: Galant2,5V6Mazda premacy Honda
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2014 Posty: 93 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: 13-11-2025, 13:54
|
|
|
Odgrzeję starego kotleta , mnie też tak doradzono przegonić auto to się wypali no i w trakcie wyskoczył czek i misiek stracił moc. Na drugi dzień czek znikł a silnik działał normalnie ale podczas dużych obciążeń sytuacja się powtarzała z biegiem czasu coraz częściej. Obecnie muszę pilnować żeby nie przekroczyć 2500 obrotów i przyspieszać delikatnie bo jest buuuuu miśka gaszę i zapalam jedzie dalej, czasami mrugnie też czerwona dioda na kolumnie kierowniczej. Widać dpf jest już mocno zapchany skoro nie radzi sobie z przepustem spalin dlatego zastanawiam się czy warto taki filtr dać do przeczyszczenia pod ciśnieniem czy kupić sprawny używany bo nowego z wiadomych przyczyn nie kupię. Wymianę sobie sam ogarnę, mam wysokie podjazdy z których z powodzeniem korzystałem podczas konserwacji podwozia. Jeszcze takie pytanko czy po wymianie dpf trzeba gmerać w sofcie?
edit. jest jeszcze taki środek czyszczący liqui moli ale nie sądzę aby dał rady a może się mylę, może ktoś stosował z powodzeniem? |
| |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11288 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 13-11-2025, 22:36
|
|
|
| Akuma supido, to bardziej wygląda na problem z turbiną. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Akuma supido
Forumowicz
Auto: Galant2,5V6Mazda premacy Honda
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2014 Posty: 93 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: Dzisiaj 13:48
|
|
|
Byłem u mechanika oto wyniki diagnostyki
P0420 czujnik ciśnienia klapy mieszania spalin, ciśnienie przed filtrem cząstek stałych zbyt wysokie
P1161 sterowanie dla klapy mieszania, recyrkulacja spalin zablokowane
P0487 przepustnica, prąd powietrza za słaby
P2100 regulacja przepustnicy , zwarcie do plusa
P2111 regulacja przepustnicy , zablokowanie mechaniczne
P3003 regulator ciśnienia paliwa, ciśnienie zbyt niskie
P0087 regulacja wysokiego ciśnienia paliwa, za niskie ciśnienie
Niby sporo ale sądzę że jedno wynika z drugiego . |
|
|
|
 |
|
|
|