Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
filtr cząstek stałych 2.0 DID vs 2.2 (PSA) koszty i problemy
Autor Wiadomość
marjaz 
Nowy Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Maj 2014
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-12-2016, 23:11   

Dzis walczylem z FAP'em, masakra, do tej pory wydawalo mi sie iz bedzie sie samoistnie wypalal,lecz srednie spalanie doszlo juz do 12 litow zaczelo mie irytowac. Nawet sie z tym pogodzilem, coz pali tyle, widocznie musi. Z rok temu srednie spalanie wynosilo miedzy 9 a 10. Na trasach staraelm sie wypalac FAP jadac z jednakowa predkoscia z obrotami 2.7.
Dzis podjechalem do warszatu aby sprawdzic poziom plynu (przebieg 148 tys) i uslyszalem za zle go wypalam, Nalezy przez 20 min jechac i trzymac 3.5 tys obrotow, Spobowalem i szok. W drodze powrotnej zamiast sredniego 11 do 12, wyszlo 6.4
Jeszcze nigdy nie widzialem tak niskiego spalania w tym samochodzie.

Czyli aby pozadnie wypalic FAP - 3.5 tys obrotow i 20 min nudnej jazdy (2 bieg i okolo 60 km/h)
 
 
Aleksander1965 
Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 480
Skąd: Strzelce Opolskie
Wysłany: 14-12-2016, 07:00   

Bzdura!
Po to masz FAP z płynem byś nie musiał piłować samochodu! Płyn podnosi temp. wypalania pomimo niższych przelotów dobrze jedynie jest jak juz dojdzie do wypalania ( u mnie objawia sie włączonymi wentylatorami)nie wyłączać silnika tylko poczekać aż proces się zakończy.Najrozsądniej jest podpiąć auto pod kompa i sprawdzić stan filtra i ilość płynu.Piłowanie samochodu w celu wypalenia dotyczy DPF tzwn filtra typu suchego.
_________________

 
 
supeer 
Forumowicz

Auto: C-crosser 2.2 2010r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 217
Skąd: Elbląg
Wysłany: 14-12-2016, 08:24   

Aleksander ma racje, nie ma co pilowac auta. W instrukcji wg producenta musza byc spelnione 3 warunki:
- Temp auta(plynu chlodniczego) okolo 90C
- Predkosc powyzej 60km/h
- jazda przez 10min gdy zacznie sie wypalac

Zastosowalem diode wskazujaca kiedy wypalanie sie rozpoczyna i konczy, ulatwia to korzystanie z autka przez damska czesc uzytkownikow 😜
_________________
AndroidBox mmcs = done! https://www.youtube.com/watch?v=3H0FCdKGdOE
Powiadamianie o wypalaniu DPF = done! http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=98703
Oświetelenie dojscia do auta = done! https://www.youtube.com/watch?v=tuGS0f0vqx4
Podgrzewanie filtra paliwa = done! http://forum.mitsumaniaki...ic.php?t=100199
Światła drogowe (60%) jako dzienne= done!
 
 
Akuma supido 
Forumowicz

Auto: Galant2,5V6Mazda premacy Honda
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2014
Posty: 93
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 13-11-2025, 13:54   

Odgrzeję starego kotleta , mnie też tak doradzono przegonić auto to się wypali no i w trakcie wyskoczył czek i misiek stracił moc. Na drugi dzień czek znikł a silnik działał normalnie ale podczas dużych obciążeń sytuacja się powtarzała z biegiem czasu coraz częściej. Obecnie muszę pilnować żeby nie przekroczyć 2500 obrotów i przyspieszać delikatnie bo jest buuuuu miśka gaszę i zapalam jedzie dalej, czasami mrugnie też czerwona dioda na kolumnie kierowniczej. Widać dpf jest już mocno zapchany skoro nie radzi sobie z przepustem spalin dlatego zastanawiam się czy warto taki filtr dać do przeczyszczenia pod ciśnieniem czy kupić sprawny używany bo nowego z wiadomych przyczyn nie kupię. Wymianę sobie sam ogarnę, mam wysokie podjazdy z których z powodzeniem korzystałem podczas konserwacji podwozia. Jeszcze takie pytanko czy po wymianie dpf trzeba gmerać w sofcie?
edit. jest jeszcze taki środek czyszczący liqui moli ale nie sądzę aby dał rady a może się mylę, może ktoś stosował z powodzeniem?
  
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11288
Skąd: Radomsko
Wysłany: 13-11-2025, 22:36   

Akuma supido, to bardziej wygląda na problem z turbiną.
_________________

 
 
 
Akuma supido 
Forumowicz

Auto: Galant2,5V6Mazda premacy Honda
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2014
Posty: 93
Skąd: Lubliniec
Wysłany: Dzisiaj 13:48   

Byłem u mechanika oto wyniki diagnostyki
P0420 czujnik ciśnienia klapy mieszania spalin, ciśnienie przed filtrem cząstek stałych zbyt wysokie
P1161 sterowanie dla klapy mieszania, recyrkulacja spalin zablokowane
P0487 przepustnica, prąd powietrza za słaby
P2100 regulacja przepustnicy , zwarcie do plusa
P2111 regulacja przepustnicy , zablokowanie mechaniczne
P3003 regulator ciśnienia paliwa, ciśnienie zbyt niskie
P0087 regulacja wysokiego ciśnienia paliwa, za niskie ciśnienie
Niby sporo ale sądzę że jedno wynika z drugiego .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.