Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
check engine KOD P0421 pomocy !!!
Autor Wiadomość
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 01-06-2013, 18:35   

Hornet napisał/a:
Wie ktoś gdzie są wtyczki od 2 sondy ? Kabel od sondy wchodzi w podłogę i tyle go widziano :P
Musisz wyciągnąć gumową zatyczkę-uszczelkę, przez którą przewód wchodzi do kabiny. W ten sposób dostaniesz się do wtyczki lambdy. Mieści się ona w progu, ok. 10 cm od gumowej zatyczki.
 
 
bialy192 
Forumowicz

Auto: Lancer kombi 1.6 06'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Kwi 2013
Posty: 49
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 03-07-2016, 21:48   

To ja znowu odgrzeję temat. Czy ktoś się już uporał z tym problemem?
U mnie również pojawił się ten sam kod błędu P0421 (Rozgrzanie katalizatora trójdrożnego (TWC), rząd 1), chociaż w samej jeździe nie czuć różnicy. Przed wymianą wtrysków gazu pojawił się również błąd związany z wypadaniem zapłonu na 4 cylindrze natomiast później się już nie pojawiał. Dodam że tłumik końcowy zapowiada się do wymiany (nie wiem czy to może mieć jakikolwiek wpływ na błąd P0421?). Dodam że gaz jest świeżo wyregulowany i sama regulacja jest przeprowadzona prawidłowo (w czasie jazdy).

Jeśli ktoś jest mi w stanie pomóc to proszę o odpowiedź.
 
 
mariotd 
Mitsumaniak
03230/KMM


Auto: Lancer 2.0 WAGON 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2014
Posty: 71
Skąd: Polska
Wysłany: 12-10-2016, 15:10   

I ja odgrzeje trochę kotleta ;) otóż jak gdzieś wspominałem borykam się z palacym CE, cały czas wyświetla się błąd p0125. Na 100% nie jest to problem z temp. Termostatem i czujnikiem temp. Silnika. Po podpieciu komputera zdiagnozowana została padnieta sonda lambda diagnostyczna, podmieniona została na denso zamiennik bez wtyczki. Po czym nadal błąd się pokazuje. CE wyskakuje jedynie podczas jazdy na 5 biegu, 2,5 tys obrotów - wystarczy 1 min takiej jazdy. W związku z tym padła diagnoza katalizatora - czy ktoś jest w stanie dopomóc swoim doświadczeniem w tym temacie? Słyszałem też (na forum Space stara) iż problem z tym błędem znikal po zamianie sondy denso z zamiennika na denso dedykowana, ale z tego co się zorientowałem to nie różnią się niczym oprócz tego, że zamiennik ma kabelki do zarobienia a dedykowana wtyczkę. Moja zamiennikowa po wymianie trzyma parametry.. Pozdrawiam!

Edit : oczywiście spalanie jest w miarę w normie (spokojna jazda po mieście + czasem but że świateł, średnia 10l), silnik pracuje równo, zbiera się od niskich obrotów, raczej nie odczuwam mulenia od 5 tys obrotów wzwyż.. Ostatnio również wymieniłem cały wydech wraz z dwoma tlumikami, gdyż wsjo by ruda zezarla.. Autko nie ma LPG, planuje je właśnie "zrobić na cacy" przed gazowaniem.
_________________
Lancer 2.0 WAGON 2003
 
 
herr_flick 
Forumowicz


Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 236
Skąd: Łódź
Wysłany: 14-10-2016, 00:22   

Moim zdaniem błąd 421 to problem padniętej grzałki/rezystora na sondzie, dzięki której sonda zaczyna swoją pracę wcześniej. Samej grzałki/rezystora nie wymienisz, tylko jako całość.
 
 
łukasz_mb 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Kombi Sport 1.6 2007r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2016
Posty: 55
Skąd: Międzybrodzie Bialskie
Wysłany: 24-02-2017, 13:25   

Odświeżam temat bo i mnie dopadł problem błędu p0421. Dwa dni temu kilka minut po zatankowaniu samochodu pb98 zapaliła się kontrolka silnika. Dziś mechanik odczytał mi ww. kod [tłumaczone przez program jako : rozgrzanie katalizatora trójdrożnego (TWC), rząd 1]. Po rozmowie z mechanikiem doszedłem do wniosku, że na razie kasuje błąd wyjeżdżę całe zalane paliwo i wleje 95 (gdyby się okazało że to co wlałem było jakieś trefne). Potem zobaczymy co dalej. Przeczytałem na forum tematy dotyczące tego błędu i w sumie nie wiem co myśleć. Jedni się upierają że to kat, inni że sonda. Pomóżcie prosze obrać jakiś schemat postępowania żeby się nie wbić w niepotrzebne koszty. Na razie myślałem tak:
1 wyjeżdżę paliwo i poczekam a jak sie znów zapali to
2 jade do elektromechanika i robię diagnostykę obu sond
3 jak sondy dobre to chyba pozostaje wyniana kata
4 nie mam gazu ale chciałem założyć na wiosnę :( w zwiazku z tym czy opłaca się diagnozować sondy czy może od razu pomyśleć o emulatorze drugiej sondy i robić to razem z założeniem instalacji gazowej
5 jeśli miałbym wymienić kata to czy możecie polecić jakiegoś uniwersalnego? Zamiennik do lancelota na alledrogo znalazłem jeden za 850 pln :/

P. S. Mechanik sugerował że może padła grzałka tak ja tu kolega nade mną pisał

Z góry dzięki za każdą pomoc. Jak coś to odezwę się wieczorem
 
 
Haiku 
Forumowicz


Auto: ASX 1.6 + Lancer Intense 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 184
Skąd: Łask
Wysłany: 24-02-2017, 14:43   

1. ok
2. ok
3. w przypadku konieczności wymiany katalizatora, zastąpienie go strumienicą + emulator na 2gą sondę.
_________________
Lancer CS0 4G63
ASX 1.6
 
 
 
mariotd 
Mitsumaniak
03230/KMM


Auto: Lancer 2.0 WAGON 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2014
Posty: 71
Skąd: Polska
Wysłany: 24-02-2017, 15:45   

łukasz_mb napisał/a:

4 nie mam gazu ale chciałem założyć na wiosnę :( w zwiazku z tym czy opłaca się diagnozować sondy czy może od razu pomyśleć o emulatorze drugiej sondy i robić to razem z założeniem instalacji gazowej


Sam miałem problem z wiecznie pojawiającym się błędem P0125. Wymieniłem sondę diagnostyczną, czujnik temp., elektromech grzebał jeszcze dłuuugo przy aucie sprawdzając styki etc... Ale błąd cały czas wracał (spokojna jazda 90-110 km/h przez dosłownie 5-10 min). Aż zdecydowałem, że i tak chcę go zagazować (przygotowywałem pod gaz, też lancer kombi, ale 2.0).

Po zagazowaniu, przejechałem już prawie 4 tyś. km i ani razu błąd się nie zaświecił. Nie przełączałem na benzynę, aby to sprawdzić ;)
_________________
Lancer 2.0 WAGON 2003
 
 
Rogos_2008 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer VII 2.0 sport 135km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2017
Posty: 4
Skąd: pruszków
Wysłany: 24-02-2017, 19:53   

Mi pomógł emulator 2 sondy. Na allegro zamówiłem za 30 zł.
 
 
łukasz_mb 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Kombi Sport 1.6 2007r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2016
Posty: 55
Skąd: Międzybrodzie Bialskie
Wysłany: 24-02-2017, 20:07   

Haiku, mariotd, Dzięki chłopaki
Rogos_2008, ale założyłeś sam emulator bez zmiany kata?
 
 
zbychu74 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 603
Skąd: tuchola
Wysłany: 24-02-2017, 20:44   

Emulator jest po to,żeby nie wymieniać katalizatora. Jeżeli byś zmienił katalizator na sprawny to nie potrzebujesz emulatora.
Ja też mam ten błąd i na razie jeżdżę,ten błąd nie wpływa na pracę silnika a tylko informuje,że katalizator jest poniżej progu sprawności.
_________________
zbychu74
 
 
łukasz_mb 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Kombi Sport 1.6 2007r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2016
Posty: 55
Skąd: Międzybrodzie Bialskie
Wysłany: 24-02-2017, 21:36   

zbychu74, ok. z tym, że emulator powinien pomóc pod warunkiem, że sama sonda jest sprawa i to kat nie działa efektywnie. bo jeśli katalizator jest ok a błąd wywala bo się posypała sonda to emulator raczej nic mi nie da. dobrze myślę?
 
 
zbychu74 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 603
Skąd: tuchola
Wysłany: 24-02-2017, 22:02   

No ale to czy sonda sprawna to powinno być widać w parametrach z pracy silnika(live data)
bo z samego kodu błędu nie wynika czy sonda jest ok.czy też nie.
_________________
zbychu74
 
 
łukasz_mb 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Kombi Sport 1.6 2007r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2016
Posty: 55
Skąd: Międzybrodzie Bialskie
Wysłany: 24-02-2017, 22:07   

ok. w takim razie zrobię diagnostykę sondy i jak się okaże, że jest ok to kupię emulator. dzięki za pomoc

[ Dodano: 23-03-2017, 20:13 ]
zbychu74, sondy są ok. wychodzi na to że kat niedomaga.spalanie ok. w trasie ostatnio 6.5 litra na 100km. dodatkowo nie udało się wkręcić emulatora bo sonda tak zapieczona że szkoda targać na siłę bo można ją uszkodzić. w kwietniu instaluję gaz. potem zobaczymy co dalej. chyba na razie muszę się przyzwyczaić do kontrolki. chyba że uda mi się automatycznie kasować błąd poprzez ustawienie tej opcji w komputerze instalacji lpg
 
 
zbychu74 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 603
Skąd: tuchola
Wysłany: 24-03-2017, 15:50   

łukasz_mb napisał/a:
ok. w takim razie zrobię diagnostykę sondy i jak się okaże, że jest ok to kupię emulator. dzięki za pomoc

[ Dodano: 23-03-2017, 20:13 ]
zbychu74, sondy są ok. wychodzi na to że kat niedomaga.spalanie ok. w trasie ostatnio 6.5 litra na 100km. dodatkowo nie udało się wkręcić emulatora bo sonda tak zapieczona że szkoda targać na siłę bo można ją uszkodzić. w kwietniu instaluję gaz. potem zobaczymy co dalej. chyba na razie muszę się przyzwyczaić do kontrolki. chyba że uda mi się automatycznie kasować błąd poprzez ustawienie tej opcji w komputerze instalacji lpg

Jeżeli założysz lpg to żeby ustawić samokasowanie tego błędu to musisz mnie sterownik z opcją podpięcia do obd,nie wiem czy każdy sterownik z tą opcją ma także opcję samokasowania błędów.Zapytaj tu:http://lpg-forum.pl/jaki sterownik wybrać.Chłopaki na tym forum znają się na rzeczy.
_________________
zbychu74
 
 
cefaloid 
Forumowicz

Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 388
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-03-2017, 19:42   

mariotd napisał/a:
łukasz_mb napisał/a:

4 nie mam gazu ale chciałem założyć na wiosnę :( w zwiazku z tym czy opłaca się diagnozować sondy czy może od razu pomyśleć o emulatorze drugiej sondy i robić to razem z założeniem instalacji gazowej


Sam miałem problem z wiecznie pojawiającym się błędem P0125. Wymieniłem sondę diagnostyczną, czujnik temp., elektromech grzebał jeszcze dłuuugo przy aucie sprawdzając styki etc... Ale błąd cały czas wracał (spokojna jazda 90-110 km/h przez dosłownie 5-10 min). Aż zdecydowałem, że i tak chcę go zagazować (przygotowywałem pod gaz, też lancer kombi, ale 2.0).

Po zagazowaniu, przejechałem już prawie 4 tyś. km i ani razu błąd się nie zaświecił. Nie przełączałem na benzynę, aby to sprawdzić ;)


Ciekawi mnie w jaki sposób ów mechanik powiązał błąd p125 z sondą lambda że kazał ją wymieniać. Nie warto do niego więcej jeździć. Chyba że wymiana na oślep aż się uda (na Twój koszt) to jest coś co pochwalasz. Jak mnie denerwują tacy "mechanicy"...

On nie odróżnia co to temperatura sondy lambda a co to temperatura płynu chłodniczego. Bo tego dotyczył komunikat błędu. A konkretnie zbyt wolnego łapania właściwej temperatury przez czynnik chłodniczy, w związku z czym układ kontroli wtrysku paliwa nie mógł uznać że silnik się już odpowiednio rozgrzał.

Panowie gazownicy podczas montażu reduktora zapewne uzupełnili płyn, odpowietrzyli układ lub naprawili coś w tym stylu i problem Ci się rozwiązał. Tyle.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.