| [Cari 1.6] Silnik gasnie zaraz po uruchomieniu Carisma 1.6 | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Sawanstor   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 99KM
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 16 Mar 2016
 Posty: 11
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |    Wysłany: 02-09-2017, 14:54   [Cari 1.6] Silnik gasnie zaraz po uruchomieniu Carisma 1.6 |   
 |  
               | 
 |  
               | Problem rozwiazany |  
				| Ostatnio zmieniony przez Sawanstor 09-09-2017, 14:10, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | teedy600   Nowy Forumowicz
 teedy
 
 Auto: carisma 1.6 lpg
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 12 Wrz 2015
 Posty: 22
 Skąd: warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-09-2017, 22:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | Poczytaj tematy o kondensatorach ECU |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Sawanstor   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 99KM
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 16 Mar 2016
 Posty: 11
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-09-2017, 22:32 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | teedy600 napisał/a: |  	  | Poczytaj tematy o kondensatorach ECU | 
 
 Szczerze mówiąc nie jestem mechanikiem i nie dysponuje takim sprzętem (jak np. Srubokret M10 czy coś), dlatego zadań Ci parę pytań (mniej więcej o tym czytałem):
 - Czy to na pewno  rozwiąże moje problemy? Chyba wszystkie z tych objawów się zgadzają (czasem faluja obroty, ostatnio obroty mi spadły nawet do 200, jak się rozgrzeje silnik ma problemy z odpaleniem),
 - Czy łatwo będzie mi znaleźć jakiś warsztat/specjalistę, który mi to by wymienił? Jestem z okolic Krakowa - może nawet jakiś uzytkownik forum?,
 - Ile wyniesie koszt części (nwm czy jeden kondensator czy więcej) i ile ewentualna robocizna u mechaników?
 
 Z góry dziękuje za odpowiedź.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | apg2312   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 90 razy
 Dołączył: 28 Maj 2014
 Posty: 2310
 Skąd: Chorzów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-09-2017, 23:14 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Sawanstor napisał/a: |  	  | Zapomnialem dodać, że jest to Carisma pierwszej generacji. | 
 To zacznij od samodzielnego wymrugania błędów. Potrzebny Ci będzie do tego zwykły spinacz.
 http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
 |  
				| _________________ Adam
 .-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
 Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Hugo   Mitsumaniak
 srebrny szatan
 
  
 Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 522 razy
 Dołączył: 06 Sie 2006
 Posty: 21970
 Skąd: Wolsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-09-2017, 09:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | Pierwsza sprawa, jak pisze apg2312, to wymruganie błędów po zwarciu pinów 1 z 4 w gnieździe diagnostycznym. 
 Jeśli w tym silniku luzy zaworowe są regulowane ręcznie to należy to sprawdzić.
 
 Coś czuję, ze auto może wymrugać błąd 23 (czujnik położenia wałka rozrządu).
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Sawanstor   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 99KM
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 16 Mar 2016
 Posty: 11
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-09-2017, 09:50 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Hugo napisał/a: |  	  | Pierwsza sprawa, jak pisze apg2312, to wymruganie błędów po zwarciu pinów 1 z 4 w gnieździe diagnostycznym. 
 Jeśli w tym silniku luzy zaworowe są regulowane ręcznie to należy to sprawdzić.
 
 Coś czuję, ze auto może wymrugać błąd 23 (czujnik położenia wałka rozrządu).
 | 
 
 Od ktorej strony zaczyna sie liczyc piny - od lewej czy od prawej? Wedlug tego obrazka - http://static.elektroda.pl/attach/obd_1254.jpg piny numerowane sa od prawej strony. Mam gniazdo pod kierownica z prawej strony.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bizi78   Mitsumaniak
 Reklamożerca.
 
  
 Auto: MSS 1.3 family 01r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 824 razy
 Dołączył: 01 Sty 2010
 Posty: 21075
 Skąd: Częstochowa
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Sawanstor   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 99KM
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 16 Mar 2016
 Posty: 11
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-09-2017, 10:18 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Hugo napisał/a: |  	  | prawa, jak pisze apg2312, to wymruganie błędów po zwarciu pinów 1 z 4 w gnieździe diagnostycznym. 
 Jeśli w tym silniku luzy zaworowe są regulowane ręcznie to należy to sprawdzić.
 
 Coś czuję, ze auto może wymrugać błąd 23 (czujnik położenia wałka rozrządu).
 | 
 
 Mial Pan racje, wyskoczyl blad 23 (2 dlugie i 3 krotkie), zadne inne bledy. Co dalej robic, co by pasowalo zrobic aby to naprawic?
 
 
  	  | Bizi78 napisał/a: |  	  | http://forum.mitsumaniaki...c.php?p=1343892 | 
 
 Dziekuje za podpowiedz.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bizi78   Mitsumaniak
 Reklamożerca.
 
  
 Auto: MSS 1.3 family 01r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 824 razy
 Dołączył: 01 Sty 2010
 Posty: 21075
 Skąd: Częstochowa
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Sawanstor   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 99KM
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 16 Mar 2016
 Posty: 11
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-09-2017, 10:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | 
 http://allegro.pl/czujnik...6674013327.html - czyli taki czujnik by sie nadawal? Mam sedana (DA) nawet tak jak w opisie aukcji.
 
 Jeszcze 2 pytania:
 - Ile mechanik/elektronik sobie policzy za wymiane? Nie wiem w jak trudno (badz latwo) dostepnym miejscu sie on znajdue.
 - Czy po spieciu pinow 1 z 4 i po odlaczeniu ich powinienem wyjac kleme ujemna na 30 sekund (lub dluzej) czy normalnie odpalic samochod?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Hugo   Mitsumaniak
 srebrny szatan
 
  
 Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 522 razy
 Dołączył: 06 Sie 2006
 Posty: 21970
 Skąd: Wolsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-09-2017, 10:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wiedziałem   
 Wszystkie modele tej marki miały identyczny czujnik położenia wałka rozrządu, wiec możesz kupić nawet z Galanta z silnikiem 2,0 16V i będzie pasował. Ten z linku dość drogi, można je kupić kilkadziesiąt pln taniej 	  | Sawanstor napisał/a: |  	  | http://allegro.pl/czujnik...6674013327.html - czyli taki czujnik by sie nadawal? Mam sedana (DA) nawet tak jak w opisie aukcji. | 
   Masz kluczyk nasadowy 10? Żeby go wymienić wystarczy odpiąć od niego wtyczkę i odkręcić 1 śrubkę kluczem 10 oraz go wyjąć. Montaż w odwrotnej kolejności. Mechanik jak będzie normalny to nie weźmie za tą usługę ani złotówki. Czujnik znajduje się po prawej stronie głowicy patrząc po otwarciu maski, dostęp bajeczny. 	  | Sawanstor napisał/a: |  	  | - Ile mechanik/elektronik sobie policzy za wymiane? Nie wiem w jak trudno (badz latwo) dostepnym miejscu sie on znajdue. | 
 Nic nie trzeba robić. Wsiadać i jechać. 	  | Sawanstor napisał/a: |  	  | Czy po spieciu pinow 1 z 4 i po odlaczeniu ich powinienem wyjac kleme ujemna na 30 sekund (lub dluzej) czy normalnie odpalic samochod? | 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bizi78   Mitsumaniak
 Reklamożerca.
 
  
 Auto: MSS 1.3 family 01r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 824 razy
 Dołączył: 01 Sty 2010
 Posty: 21075
 Skąd: Częstochowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-09-2017, 10:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wymiana to odpięcie wtyczki i odkręcenie jednej śruby, zrobisz sam. Tutaj masz schemat gdzie on się znajduje pod maską.
 Na schemacie to nr. 14846.
 http://mitsubishi-motors....D410%26page%3D2
 Jeśli odepniesz klemę na kilkanaście sekund to skasujesz błąd.
 Dodatkowo mogą się rozregulować obroty (szukaj nauka obrotów na forum) + mogą inaczej działać szyby elektryczne.
 |  
				| _________________ Gość zobacz moją   zieloną żabę
  . 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Sawanstor   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 99KM
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 16 Mar 2016
 Posty: 11
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-09-2017, 17:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | Po usunieciu bledow Carisma chodzi swietnie - obroty stoja jak wryte, nawet nie maja zamiaru sie ruszac. Nawet na cieplym silniku auto zapala i trzyma twardo okolo 900 obrotow, nie spadaja ani nie wzrastaja. 
 Niemniej zamowilem juz czujnik polozenia walka rozrzadu i jak przyjdzie, to go wymienie. Czy po wymianie tego czujnika tez zetknac 1 pin z 4 pinem i potem odlaczyc kleme, czy to juz nie bedzie konieczne?
 
 Dziekuje wszystkim uzytkownikom za pomoc.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bizi78   Mitsumaniak
 Reklamożerca.
 
  
 Auto: MSS 1.3 family 01r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 824 razy
 Dołączył: 01 Sty 2010
 Posty: 21075
 Skąd: Częstochowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-09-2017, 17:24 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Sawanstor napisał/a: |  	  | Czy po wymianie tego czujnika tez zetknac 1 pin z 4 pinem i potem odlaczyc kleme, czy to juz nie bedzie konieczne? | 
 Nie.
 
 Zrób kilkaset km i wtedy możesz sprawdzić poprzez zworkę czy błąd wrócił.
 |  
				| _________________ Gość zobacz moją   zieloną żabę
  . 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |