Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Silnik gasnie zaraz po uruchomieniu Carisma 1.6
Autor Wiadomość
Sawanstor 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 99KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Mar 2016
Posty: 11
Skąd: Kraków
  Wysłany: 02-09-2017, 15:54   [Cari 1.6] Silnik gasnie zaraz po uruchomieniu Carisma 1.6

Problem rozwiazany
Ostatnio zmieniony przez Sawanstor 09-09-2017, 15:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
teedy600 
Nowy Forumowicz
teedy

Auto: carisma 1.6 lpg
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2015
Posty: 22
Skąd: warszawa
Wysłany: 02-09-2017, 23:03   

Poczytaj tematy o kondensatorach ECU
 
 
Sawanstor 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 99KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Mar 2016
Posty: 11
Skąd: Kraków
Wysłany: 02-09-2017, 23:32   

teedy600 napisał/a:
Poczytaj tematy o kondensatorach ECU


Szczerze mówiąc nie jestem mechanikiem i nie dysponuje takim sprzętem (jak np. Srubokret M10 czy coś), dlatego zadań Ci parę pytań (mniej więcej o tym czytałem):
- Czy to na pewno rozwiąże moje problemy? Chyba wszystkie z tych objawów się zgadzają (czasem faluja obroty, ostatnio obroty mi spadły nawet do 200, jak się rozgrzeje silnik ma problemy z odpaleniem),
- Czy łatwo będzie mi znaleźć jakiś warsztat/specjalistę, który mi to by wymienił? Jestem z okolic Krakowa - może nawet jakiś uzytkownik forum?,
- Ile wyniesie koszt części (nwm czy jeden kondensator czy więcej) i ile ewentualna robocizna u mechaników?

Z góry dziękuje za odpowiedź.
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 03-09-2017, 00:14   

Sawanstor napisał/a:
Zapomnialem dodać, że jest to Carisma pierwszej generacji.

To zacznij od samodzielnego wymrugania błędów. Potrzebny Ci będzie do tego zwykły spinacz.
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 03-09-2017, 10:19   

Pierwsza sprawa, jak pisze apg2312, to wymruganie błędów po zwarciu pinów 1 z 4 w gnieździe diagnostycznym.

Jeśli w tym silniku luzy zaworowe są regulowane ręcznie to należy to sprawdzić.

Coś czuję, ze auto może wymrugać błąd 23 (czujnik położenia wałka rozrządu).
 
 
Sawanstor 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 99KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Mar 2016
Posty: 11
Skąd: Kraków
Wysłany: 03-09-2017, 10:50   

Hugo napisał/a:
Pierwsza sprawa, jak pisze apg2312, to wymruganie błędów po zwarciu pinów 1 z 4 w gnieździe diagnostycznym.

Jeśli w tym silniku luzy zaworowe są regulowane ręcznie to należy to sprawdzić.

Coś czuję, ze auto może wymrugać błąd 23 (czujnik położenia wałka rozrządu).


Od ktorej strony zaczyna sie liczyc piny - od lewej czy od prawej? Wedlug tego obrazka - http://static.elektroda.pl/attach/obd_1254.jpg piny numerowane sa od prawej strony. Mam gniazdo pod kierownica z prawej strony.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21018
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 03-09-2017, 10:59   

http://forum.mitsumaniaki...c.php?p=1343892
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Sawanstor 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 99KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Mar 2016
Posty: 11
Skąd: Kraków
Wysłany: 03-09-2017, 11:18   

Hugo napisał/a:
prawa, jak pisze apg2312, to wymruganie błędów po zwarciu pinów 1 z 4 w gnieździe diagnostycznym.

Jeśli w tym silniku luzy zaworowe są regulowane ręcznie to należy to sprawdzić.

Coś czuję, ze auto może wymrugać błąd 23 (czujnik położenia wałka rozrządu).


Mial Pan racje, wyskoczyl blad 23 (2 dlugie i 3 krotkie), zadne inne bledy. Co dalej robic, co by pasowalo zrobic aby to naprawic?

Bizi78 napisał/a:
http://forum.mitsumaniaki...c.php?p=1343892


Dziekuje za podpowiedz.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21018
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 03-09-2017, 11:24   

Najlepiej podmienić na używkę z allegro lub próbować reanimować.
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=73583
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Sawanstor 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 99KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Mar 2016
Posty: 11
Skąd: Kraków
Wysłany: 03-09-2017, 11:32   

Bizi78 napisał/a:
Najlepiej podmienić na używkę z allegro lub próbować reanimować.
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=73583


http://allegro.pl/czujnik...6674013327.html - czyli taki czujnik by sie nadawal? Mam sedana (DA) nawet tak jak w opisie aukcji.

Jeszcze 2 pytania:
- Ile mechanik/elektronik sobie policzy za wymiane? Nie wiem w jak trudno (badz latwo) dostepnym miejscu sie on znajdue.
- Czy po spieciu pinow 1 z 4 i po odlaczeniu ich powinienem wyjac kleme ujemna na 30 sekund (lub dluzej) czy normalnie odpalic samochod?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 03-09-2017, 11:40   

Wiedziałem :mrgreen:
Sawanstor napisał/a:
http://allegro.pl/czujnik...6674013327.html - czyli taki czujnik by sie nadawal? Mam sedana (DA) nawet tak jak w opisie aukcji.
Wszystkie modele tej marki miały identyczny czujnik położenia wałka rozrządu, wiec możesz kupić nawet z Galanta z silnikiem 2,0 16V i będzie pasował. Ten z linku dość drogi, można je kupić kilkadziesiąt pln taniej :wink:
Sawanstor napisał/a:
- Ile mechanik/elektronik sobie policzy za wymiane? Nie wiem w jak trudno (badz latwo) dostepnym miejscu sie on znajdue.
Masz kluczyk nasadowy 10? Żeby go wymienić wystarczy odpiąć od niego wtyczkę i odkręcić 1 śrubkę kluczem 10 oraz go wyjąć. Montaż w odwrotnej kolejności. Mechanik jak będzie normalny to nie weźmie za tą usługę ani złotówki. Czujnik znajduje się po prawej stronie głowicy patrząc po otwarciu maski, dostęp bajeczny.
Sawanstor napisał/a:
Czy po spieciu pinow 1 z 4 i po odlaczeniu ich powinienem wyjac kleme ujemna na 30 sekund (lub dluzej) czy normalnie odpalic samochod?
Nic nie trzeba robić. Wsiadać i jechać.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21018
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 03-09-2017, 11:41   

Wymiana to odpięcie wtyczki i odkręcenie jednej śruby, zrobisz sam.
Tutaj masz schemat gdzie on się znajduje pod maską.
Na schemacie to nr. 14846.
http://mitsubishi-motors....D410%26page%3D2
Jeśli odepniesz klemę na kilkanaście sekund to skasujesz błąd.
Dodatkowo mogą się rozregulować obroty (szukaj nauka obrotów na forum) + mogą inaczej działać szyby elektryczne.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Sawanstor 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 99KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Mar 2016
Posty: 11
Skąd: Kraków
Wysłany: 03-09-2017, 18:09   

Po usunieciu bledow Carisma chodzi swietnie - obroty stoja jak wryte, nawet nie maja zamiaru sie ruszac. Nawet na cieplym silniku auto zapala i trzyma twardo okolo 900 obrotow, nie spadaja ani nie wzrastaja.

Niemniej zamowilem juz czujnik polozenia walka rozrzadu i jak przyjdzie, to go wymienie. Czy po wymianie tego czujnika tez zetknac 1 pin z 4 pinem i potem odlaczyc kleme, czy to juz nie bedzie konieczne?

Dziekuje wszystkim uzytkownikom za pomoc.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21018
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 03-09-2017, 18:24   

Sawanstor napisał/a:
Czy po wymianie tego czujnika tez zetknac 1 pin z 4 pinem i potem odlaczyc kleme, czy to juz nie bedzie konieczne?

Nie.

Zrób kilkaset km i wtedy możesz sprawdzić poprzez zworkę czy błąd wrócił.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.