[Cari 1.6] Silnik gasnie zaraz po uruchomieniu Carisma 1.6 |
Autor |
Wiadomość |
Sawanstor
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 99KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Mar 2016 Posty: 11 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 02-09-2017, 15:54 [Cari 1.6] Silnik gasnie zaraz po uruchomieniu Carisma 1.6
|
|
|
Problem rozwiazany |
Ostatnio zmieniony przez Sawanstor 09-09-2017, 15:10, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
teedy600
Nowy Forumowicz teedy
Auto: carisma 1.6 lpg
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2015 Posty: 22 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 02-09-2017, 23:03
|
|
|
Poczytaj tematy o kondensatorach ECU |
|
|
|
 |
Sawanstor
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 99KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Mar 2016 Posty: 11 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 02-09-2017, 23:32
|
|
|
teedy600 napisał/a: | Poczytaj tematy o kondensatorach ECU |
Szczerze mówiąc nie jestem mechanikiem i nie dysponuje takim sprzętem (jak np. Srubokret M10 czy coś), dlatego zadań Ci parę pytań (mniej więcej o tym czytałem):
- Czy to na pewno rozwiąże moje problemy? Chyba wszystkie z tych objawów się zgadzają (czasem faluja obroty, ostatnio obroty mi spadły nawet do 200, jak się rozgrzeje silnik ma problemy z odpaleniem),
- Czy łatwo będzie mi znaleźć jakiś warsztat/specjalistę, który mi to by wymienił? Jestem z okolic Krakowa - może nawet jakiś uzytkownik forum?,
- Ile wyniesie koszt części (nwm czy jeden kondensator czy więcej) i ile ewentualna robocizna u mechaników?
Z góry dziękuje za odpowiedź. |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 03-09-2017, 00:14
|
|
|
Sawanstor napisał/a: | Zapomnialem dodać, że jest to Carisma pierwszej generacji. |
To zacznij od samodzielnego wymrugania błędów. Potrzebny Ci będzie do tego zwykły spinacz.
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981 |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 03-09-2017, 10:19
|
|
|
Pierwsza sprawa, jak pisze apg2312, to wymruganie błędów po zwarciu pinów 1 z 4 w gnieździe diagnostycznym.
Jeśli w tym silniku luzy zaworowe są regulowane ręcznie to należy to sprawdzić.
Coś czuję, ze auto może wymrugać błąd 23 (czujnik położenia wałka rozrządu). |
|
|
|
 |
Sawanstor
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 99KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Mar 2016 Posty: 11 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 03-09-2017, 10:50
|
|
|
Hugo napisał/a: | Pierwsza sprawa, jak pisze apg2312, to wymruganie błędów po zwarciu pinów 1 z 4 w gnieździe diagnostycznym.
Jeśli w tym silniku luzy zaworowe są regulowane ręcznie to należy to sprawdzić.
Coś czuję, ze auto może wymrugać błąd 23 (czujnik położenia wałka rozrządu). |
Od ktorej strony zaczyna sie liczyc piny - od lewej czy od prawej? Wedlug tego obrazka - http://static.elektroda.pl/attach/obd_1254.jpg piny numerowane sa od prawej strony. Mam gniazdo pod kierownica z prawej strony. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21018 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
Sawanstor
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 99KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Mar 2016 Posty: 11 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 03-09-2017, 11:18
|
|
|
Hugo napisał/a: | prawa, jak pisze apg2312, to wymruganie błędów po zwarciu pinów 1 z 4 w gnieździe diagnostycznym.
Jeśli w tym silniku luzy zaworowe są regulowane ręcznie to należy to sprawdzić.
Coś czuję, ze auto może wymrugać błąd 23 (czujnik położenia wałka rozrządu). |
Mial Pan racje, wyskoczyl blad 23 (2 dlugie i 3 krotkie), zadne inne bledy. Co dalej robic, co by pasowalo zrobic aby to naprawic?
Bizi78 napisał/a: | http://forum.mitsumaniaki...c.php?p=1343892 |
Dziekuje za podpowiedz. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21018 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
Sawanstor
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 99KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Mar 2016 Posty: 11 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 03-09-2017, 11:32
|
|
|
http://allegro.pl/czujnik...6674013327.html - czyli taki czujnik by sie nadawal? Mam sedana (DA) nawet tak jak w opisie aukcji.
Jeszcze 2 pytania:
- Ile mechanik/elektronik sobie policzy za wymiane? Nie wiem w jak trudno (badz latwo) dostepnym miejscu sie on znajdue.
- Czy po spieciu pinow 1 z 4 i po odlaczeniu ich powinienem wyjac kleme ujemna na 30 sekund (lub dluzej) czy normalnie odpalic samochod? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 03-09-2017, 11:40
|
|
|
Wiedziałem
Sawanstor napisał/a: | http://allegro.pl/czujnik...6674013327.html - czyli taki czujnik by sie nadawal? Mam sedana (DA) nawet tak jak w opisie aukcji. | Wszystkie modele tej marki miały identyczny czujnik położenia wałka rozrządu, wiec możesz kupić nawet z Galanta z silnikiem 2,0 16V i będzie pasował. Ten z linku dość drogi, można je kupić kilkadziesiąt pln taniej Sawanstor napisał/a: | - Ile mechanik/elektronik sobie policzy za wymiane? Nie wiem w jak trudno (badz latwo) dostepnym miejscu sie on znajdue. | Masz kluczyk nasadowy 10? Żeby go wymienić wystarczy odpiąć od niego wtyczkę i odkręcić 1 śrubkę kluczem 10 oraz go wyjąć. Montaż w odwrotnej kolejności. Mechanik jak będzie normalny to nie weźmie za tą usługę ani złotówki. Czujnik znajduje się po prawej stronie głowicy patrząc po otwarciu maski, dostęp bajeczny. Sawanstor napisał/a: | Czy po spieciu pinow 1 z 4 i po odlaczeniu ich powinienem wyjac kleme ujemna na 30 sekund (lub dluzej) czy normalnie odpalic samochod? | Nic nie trzeba robić. Wsiadać i jechać. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21018 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 03-09-2017, 11:41
|
|
|
Wymiana to odpięcie wtyczki i odkręcenie jednej śruby, zrobisz sam.
Tutaj masz schemat gdzie on się znajduje pod maską.
Na schemacie to nr. 14846.
http://mitsubishi-motors....D410%26page%3D2
Jeśli odepniesz klemę na kilkanaście sekund to skasujesz błąd.
Dodatkowo mogą się rozregulować obroty (szukaj nauka obrotów na forum) + mogą inaczej działać szyby elektryczne. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Sawanstor
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 99KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Mar 2016 Posty: 11 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 03-09-2017, 18:09
|
|
|
Po usunieciu bledow Carisma chodzi swietnie - obroty stoja jak wryte, nawet nie maja zamiaru sie ruszac. Nawet na cieplym silniku auto zapala i trzyma twardo okolo 900 obrotow, nie spadaja ani nie wzrastaja.
Niemniej zamowilem juz czujnik polozenia walka rozrzadu i jak przyjdzie, to go wymienie. Czy po wymianie tego czujnika tez zetknac 1 pin z 4 pinem i potem odlaczyc kleme, czy to juz nie bedzie konieczne?
Dziekuje wszystkim uzytkownikom za pomoc. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21018 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 03-09-2017, 18:24
|
|
|
Sawanstor napisał/a: | Czy po wymianie tego czujnika tez zetknac 1 pin z 4 pinem i potem odlaczyc kleme, czy to juz nie bedzie konieczne? |
Nie.
Zrób kilkaset km i wtedy możesz sprawdzić poprzez zworkę czy błąd wrócił. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
|