| Płyn chłodniczy | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | areksz121   Mitsumaniak
 Elektronik
 
 Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 26 razy
 Dołączył: 18 Maj 2009
 Posty: 1327
 Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-10-2017, 23:42 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | plecho1 napisał/a: |  	  | Ktoś kiedyś na forum miał podobny problem z zamulona nagrzewnicą, nie demontował jej a podłączył do jednego króćca wąż ogrodowy a do drugiego kawałek węża i tak płukał co w jego przypadku pomogło. | 
 
 Też tak robiłem z dwa lata wstecz. Wtedy to co raz lałem świeży płyn przez przygody z silnikami. Pozbierało muły ze starej chłodnicy i całe rdzawe coś osiadło w nagrzewnicy. Nie wiem jak w Cari, ale w E5 nagrzewnica jest miedziano-mosiężna, pewnie lepiej oddaje temperature niż alu.
 |  
				| _________________ POMOGŁEM?   kliknij "pomógł" ->  Bóg zapłać
   
 Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
 E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest!
  '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku   Carisma '99 4G92 BRAT
  http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765 Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
 EA5A 98' TRZECI BRAT
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-10-2017, 05:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | polek, na obudowie termostatu jest odpowietrznik w formie śruby na klucz 12. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | polek   Forumowicz
 
 Auto: carisma II 1,6 103km
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 07 Cze 2015
 Posty: 54
 Skąd: toruń
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-10-2017, 20:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nagrzewnica drożna!!!! Wężyk do nagrzewnicy: lewy gorący, prawy zimny. Jak jadę z niskimi obrotami przestaje mi grzać. Jak mu trochę pogazuję to trochę, przez chwilę leci ciepłe i zaraz przestaje. Zaczynam dostawać białej gorączki. Powiedzcie mi, ale to już na marginesie, który wąż przy chłodnicy jest dochodzący, a który odchodzący (ten od termostatu?). I takie samo pytanie co do wężyków przy nagrzewnicy. Plecho u mnie nie ma tej śruby na obudowie termostatu. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Hugo   Mitsumaniak
 srebrny szatan
 
  
 Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 522 razy
 Dołączył: 06 Sie 2006
 Posty: 21970
 Skąd: Wolsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-11-2017, 08:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie odłączałeś ostatnio węży od nagrzewnicy? Może masz je zamienione miejscami? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | polek   Forumowicz
 
 Auto: carisma II 1,6 103km
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 07 Cze 2015
 Posty: 54
 Skąd: toruń
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-11-2017, 11:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie odłączałem. A nawet jakby były źle to myślisz że nie działałaby nagrzewnica? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Hugo   Mitsumaniak
 srebrny szatan
 
  
 Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 522 razy
 Dołączył: 06 Sie 2006
 Posty: 21970
 Skąd: Wolsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-11-2017, 12:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | Myslę, że tak. W końcu przepływ płynu przez nią byłby zaburzony. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | remi   Forumowicz
 
 Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 34 razy
 Dołączył: 28 Wrz 2010
 Posty: 810
 Skąd: wałbrzych
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-11-2017, 15:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | Moim zdaniem układ zapowietrzony. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | polek   Forumowicz
 
 Auto: carisma II 1,6 103km
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 07 Cze 2015
 Posty: 54
 Skąd: toruń
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-11-2017, 21:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dolałem może ze 100 ml. i zaczęła grzać jak głupia. Zrobiłem z 200km i znów lipa. W zbiorniczku płyn jest to chyba by sobie zaciągnął jakby ubyło? Czy są jakieś czujniki temperatury wewnątrz kabiny. Muszę jeszcze sprawdzić to. Dziś ustawiłem temp. na max a on nie dość że zimnym to jeszcze obroty wiatraka na połowę. Tak jakby zwalniał bo w kabinie już cieplutko. 
 [ Dodano: 18-11-2017, 18:41 ]
 Panowie widzę, że trudny temat z tym moim ogrzewaniem.
 Na dzień dzisiejszy, po płukaniu nagrzewnicy, grzeje dobrze i to już jest duży sukces.
 Ale niestety ogrzewanie nie zawsze grzeje. Są momenty, gdy nagle przestaje, po czym znów zaczyna grzać jak należy ( dosłownie w przeciągu) 5 min. Znalazłem jeszcze jedne czujnik z angielskiego : heater water temperature sensor. Znajduje się on mniej więcej tam gdzie cięgno od klapy mieszania powietrza (za boczną osłoną przy lewej nodze pasażera) - to wg manuals 55-73, ale ja go jak na razie znaleźć nie mogę.  Moje pytanie: do czego on jest? Może on wariuje?
 
 [ Dodano: 26-11-2017, 20:46 ]
 I co? Nikt nie wiem co to za czujnik?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |