Przesunięty przez: karolgt 19-10-2007, 01:42 |
[ALL] jade prosto- kierownice trzymam przekrecona w lewa str |
Autor |
Wiadomość |
kumanprx [Usunięty]
|
Wysłany: 19-04-2007, 19:16 [ALL] jade prosto- kierownice trzymam przekrecona w lewa str
|
|
|
witam, problem jak w temacie , co to moze byc ? jade prosto i aby jechac prosto musze trzymac kierownice przekrzywiona w lewa strone. nie mam pojecia co to moze byc , jakies pomysly ? pozdrawiam! |
Ostatnio zmieniony przez Marcin-Krak 28-10-2007, 12:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
adams12 [Usunięty]
|
Wysłany: 19-04-2007, 19:34
|
|
|
ale chodzi o to ze auto ściąga czy tylko o to, że kierownica jest domyślnie skręcona?
jak nie masz airbaga to raz dwa i sobie to przełożysz - jak masz to niby też da rade ale bez łatwiej |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24281 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 19-04-2007, 21:57
|
|
|
rozwiazania 2:
- przestawiasz wyjmujac kierownice
- przestawiasz na koncowkach drazkow kierowniczych (trzeba ustawic zbieznosc) |
|
|
|
 |
pawcio777 [Usunięty]
|
Wysłany: 19-04-2007, 22:23
|
|
|
proponowałbym to drugie rozwiązanie czyli ustawić zbieżność, koszt niewielki a skoro kierownica jest krzywo to zbieżność tez może być nie najlepsza i będzie cięło oponki |
|
|
|
 |
mikae [Usunięty]
|
Wysłany: 22-04-2007, 23:17
|
|
|
Tak jak napisał pawcio - 2 rozwiązanie - czyli ustawienie zbieżności - koszt od 30 do 100zł ( przynajmniej u mnie w Lublinie) ale 100zł to w najdroższym (na marginesie bardzo dobrym) zakładzie dysponującym jednym z najnowocześniejszych sprzętów w Polsce |
|
|
|
 |
Gabek_82 [Usunięty]
|
Wysłany: 05-05-2007, 21:41
|
|
|
mialem doklkadnie taki sam problem jak kumanprx - rozwiazanie to ustawienie na koncowkach drazkow kierowniczych - ustawienie zbieznosci (dzisiaj to zrobilem) |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 05-05-2007, 22:58
|
|
|
Ja mam taki problem po wymianie kierownicy. 2-ramienna jest OK 4-ramienna jest przestawiona brakuje 1/2 ząbka żeby było OK. Będę musiał kiedyś pojechać, żeby ustawili na drążkach. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
szczeslaw
moderator Łamacz przepisow KRD

Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy Dołączył: 29 Cze 2005 Posty: 1980 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 06-05-2007, 13:29
|
|
|
Przestawianie kierownicy nie jest dobrym rozwiązaniem. Takie rzeczy powinno się regulować tylko za pomocą geometrii. I to nie samej zbieżności - przyczyną może też być zły kąt pochylenia koła.
Istnieje takie coś, jak różnica kąta skrętu kół. W skrócie chodzi o to, że kąt skrętu lewego i prawego koła w zakręcie nie są takie same (koło wewnętrzne jest troszkę bardziej skręcone niż zewnętrzne - gdyby tak nie było, to wewnętrzne koło jechałoby w zakręcie cały czas w lekkim poślizgu).
Różnica ta jest prawidłowa, TYLKO wtedy, kiedy pozycja kół do jazdy na wprost, jest zgodna ze środkowym punktem przekładni kierowniczej. Dlatego nie powinno się przestawiać kierownicy chyba, że ktoś ją przestawił wcześniej i teraz poprawiamy. |
_________________ gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.
 |
Ostatnio zmieniony przez szczeslaw 06-05-2007, 16:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 06-05-2007, 13:54
|
|
|
szczeslaw napisał/a: | koło wewnętrzne jest troszkę bardziej skręcone niż wewnątrzne |
|
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
szczeslaw
moderator Łamacz przepisow KRD

Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy Dołączył: 29 Cze 2005 Posty: 1980 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 06-05-2007, 16:36
|
|
|
Matejko napisał/a: | szczeslaw napisał/a: | koło wewnętrzne jest troszkę bardziej skręcone niż wewnątrzne |
|
Jedna literka i tyle zmienia
Poprawione |
_________________ gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.
 |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 06-05-2007, 23:15
|
|
|
szczeslaw napisał/a: | Przestawianie kierownicy nie jest dobrym rozwiązaniem. Takie rzeczy powinno się regulować tylko za pomocą geometrii... |
Nie zrozumiałeś mnie. Kierownica 2-ramienna ma w stosunku do 4-ramiennej przestawioną zębatkę, w miejscu ząbka ma wcięcie. 4-ramienna jest za bardzo w lewo, lub w prawo. 2-ramienna jest ustawiona idealnie |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
szczeslaw
moderator Łamacz przepisow KRD

Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy Dołączył: 29 Cze 2005 Posty: 1980 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 07-05-2007, 00:42
|
|
|
wichura1, ależ ja nie mówiłem o twojej wypowiedzi
Rozumiem, że jak jest inna kierownica, to może być przestawiona.
Chodziło mi bardziej o:
adams12 napisał/a: | jak nie masz airbaga to raz dwa i sobie to przełożysz |
Krzyzak napisał/a: | - przestawiasz wyjmujac kierownice |
Ale jeżeli chodzi o twój przypadek, to ustaw i sprawdź jak się będzie autko prowadziło. Nie zdziwię się, jak będzie miało delikatną tendencję do wypadania przodem z zakrętu (lewego lub prawego, w zależności od tego, w którą stronę przestawisz).
Jeżeli tak będzie i będzie ci to przeszkadzało, to pozostaje tylko powrót do starej kierownicy, lub kupno innej. |
_________________ gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.
 |
|
|
|
 |
|