Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: karolgt
19-10-2007, 01:42
[ALL] jade prosto- kierownice trzymam przekrecona w lewa str
Autor Wiadomość
kumanprx
[Usunięty]

Wysłany: 19-04-2007, 19:16   [ALL] jade prosto- kierownice trzymam przekrecona w lewa str

witam, problem jak w temacie , co to moze byc ? jade prosto i aby jechac prosto musze trzymac kierownice przekrzywiona w lewa strone. nie mam pojecia co to moze byc , jakies pomysly ? pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony przez Marcin-Krak 28-10-2007, 12:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
adams12
[Usunięty]

Wysłany: 19-04-2007, 19:34   

ale chodzi o to ze auto ściąga czy tylko o to, że kierownica jest domyślnie skręcona?

jak nie masz airbaga to raz dwa i sobie to przełożysz - jak masz to niby też da rade ale bez łatwiej :)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24281
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-04-2007, 21:57   

rozwiazania 2:
- przestawiasz wyjmujac kierownice
- przestawiasz na koncowkach drazkow kierowniczych (trzeba ustawic zbieznosc)
 
 
pawcio777
[Usunięty]

Wysłany: 19-04-2007, 22:23   

proponowałbym to drugie rozwiązanie czyli ustawić zbieżność, koszt niewielki a skoro kierownica jest krzywo to zbieżność tez może być nie najlepsza i będzie cięło oponki :(
 
 
mikae
[Usunięty]

Wysłany: 22-04-2007, 23:17   

Tak jak napisał pawcio - 2 rozwiązanie - czyli ustawienie zbieżności - koszt od 30 do 100zł ( przynajmniej u mnie w Lublinie) ale 100zł to w najdroższym (na marginesie bardzo dobrym) zakładzie dysponującym jednym z najnowocześniejszych sprzętów w Polsce
 
 
Gabek_82
[Usunięty]

Wysłany: 05-05-2007, 21:41   

mialem doklkadnie taki sam problem jak kumanprx - rozwiazanie to ustawienie na koncowkach drazkow kierowniczych - ustawienie zbieznosci (dzisiaj to zrobilem)
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 05-05-2007, 22:58   

Ja mam taki problem po wymianie kierownicy. 2-ramienna jest OK 4-ramienna jest przestawiona brakuje 1/2 ząbka żeby było OK. Będę musiał kiedyś pojechać, żeby ustawili na drążkach. :D
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
szczeslaw 
moderator
Łamacz przepisow KRD


Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 29 Cze 2005
Posty: 1980
Skąd: Kraków
Wysłany: 06-05-2007, 13:29   

Przestawianie kierownicy nie jest dobrym rozwiązaniem. Takie rzeczy powinno się regulować tylko za pomocą geometrii. I to nie samej zbieżności - przyczyną może też być zły kąt pochylenia koła.
Istnieje takie coś, jak różnica kąta skrętu kół. W skrócie chodzi o to, że kąt skrętu lewego i prawego koła w zakręcie nie są takie same (koło wewnętrzne jest troszkę bardziej skręcone niż zewnętrzne - gdyby tak nie było, to wewnętrzne koło jechałoby w zakręcie cały czas w lekkim poślizgu).
Różnica ta jest prawidłowa, TYLKO wtedy, kiedy pozycja kół do jazdy na wprost, jest zgodna ze środkowym punktem przekładni kierowniczej. Dlatego nie powinno się przestawiać kierownicy chyba, że ktoś ją przestawił wcześniej i teraz poprawiamy.
_________________
gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.

Ostatnio zmieniony przez szczeslaw 06-05-2007, 16:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 06-05-2007, 13:54   

szczeslaw napisał/a:
koło wewnętrzne jest troszkę bardziej skręcone niż wewnątrzne
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
szczeslaw 
moderator
Łamacz przepisow KRD


Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 29 Cze 2005
Posty: 1980
Skąd: Kraków
Wysłany: 06-05-2007, 16:36   

Matejko napisał/a:
szczeslaw napisał/a:
koło wewnętrzne jest troszkę bardziej skręcone niż wewnątrzne

Jedna literka i tyle zmienia :D
Poprawione :)
_________________
gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.

 
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 06-05-2007, 23:15   

szczeslaw napisał/a:
Przestawianie kierownicy nie jest dobrym rozwiązaniem. Takie rzeczy powinno się regulować tylko za pomocą geometrii...


Nie zrozumiałeś mnie. Kierownica 2-ramienna ma w stosunku do 4-ramiennej przestawioną zębatkę, w miejscu ząbka ma wcięcie. 4-ramienna jest za bardzo w lewo, lub w prawo. 2-ramienna jest ustawiona idealnie :D
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
szczeslaw 
moderator
Łamacz przepisow KRD


Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 29 Cze 2005
Posty: 1980
Skąd: Kraków
Wysłany: 07-05-2007, 00:42   

wichura1, ależ ja nie mówiłem o twojej wypowiedzi :)
Rozumiem, że jak jest inna kierownica, to może być przestawiona.
Chodziło mi bardziej o:
adams12 napisał/a:
jak nie masz airbaga to raz dwa i sobie to przełożysz

Krzyzak napisał/a:
- przestawiasz wyjmujac kierownice

Ale jeżeli chodzi o twój przypadek, to ustaw i sprawdź jak się będzie autko prowadziło. Nie zdziwię się, jak będzie miało delikatną tendencję do wypadania przodem z zakrętu (lewego lub prawego, w zależności od tego, w którą stronę przestawisz).
Jeżeli tak będzie i będzie ci to przeszkadzało, to pozostaje tylko powrót do starej kierownicy, lub kupno innej.
_________________
gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.