[Cari 1.8] Wymiana paska wielorowkowego |
Autor |
Wiadomość |
Walaszek
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 (115KM)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2017 Posty: 2 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 03-11-2017, 17:49 [Cari 1.8] Wymiana paska wielorowkowego
|
|
|
Witam,
od jakiegoś czasu piszczy pasek wielorowkowy ( szczególnie gdy jest zimno na dworzu i jest wilgotnie ) , wiec postanowiłem go wymienić na nowy . Problem polega w tym że to moja pierwsza wymiana paska w życiu , wiec nie wiem które śruby służą do poluzowania napinacza i zwracam się z prośbą weryfikacji moich przypuszczeń co do danych śrub. Forum przeszukałem i znalazłem podobne tematy , ale zdjęcia powygasały i nie mogę sprawdzić tych śrub . Dołączam zdjęcia z śrubami , które wydają mi się ze służą do napinania paska . Dodatkowa informacja chociaż nie wiem czy potrzebną jest że to automat .
https://i.imgur.com/4bM1qJY.jpg
https://i.imgur.com/c0k18WG.jpg |
|
|
|
 |
tadek55
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.8 GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 272 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 03-11-2017, 18:37
|
|
|
Witaj,popuszczasz tą śrubę na tym dolnym zdjeciu.Są dwa paski jeden do napędu alternatora i też ma napinacz a drugi napędza pompę wspomagania,sprężarke klimy.Pozd.
[ Dodano: 03-11-2017, 18:41 ]
Pierwszy obrazek pokazuje śrubę ,gdy wymieniasz łożysko napinacza paska. |
_________________ Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200 Wilkasy 2010
Drużynowy mistrz turnieju Trambambuła Wawrzkowizna 2011
Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200
Pogorzelica 2015 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 03-11-2017, 20:05
|
|
|
Jeśli pasek nie ma jakiegoś kosmicznego przebiegu i nie jest uszkodzony to warto go trochę podciągnąć . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 03-11-2017, 20:21
|
|
|
Dokładnie. Dodatkowo możesz potraktować go preparatem do pasków klinowych - ja osobiście używam i polecam ten :
http://www.boll.pl/produk...ow-klinowych-68 |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
Walaszek
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 (115KM)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2017 Posty: 2 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 03-11-2017, 21:02
|
|
|
Dziękuje wszystkim za odpowiedź . Jutro powalczę z tym paskiem i ewentualnie jak nie będzie mi szło napiszę ponownie z prośbą o pomoc .
[ Dodano: 04-11-2017, 13:45 ]
Witam ponownie ,
po popuszczeniu śruby ze zdjęcia https://i.imgur.com/c0k18WG.jpg pasek dalej jest napięty i nie mogę go zdjąć . Na tą śrubę był potrzebny klucz 14mm i mam pytanie czy jeszcze jest gdzieś inna śruba napinająca czy problem jest z samym napinaczem ? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 04-11-2017, 15:17
|
|
|
Jak będziesz dalej kręcił tą śrubą to ją urwiesz lub uszkodzisz gwint. To jest śruba napinająca, za nią jest nakrętka na osi rolki napinającej też na klucz 14. Ją musisz poluzować i wtedy kręcąc w lewo zluzujesz tą pierwszą śrubę i pasek zejdzie. |
|
|
|
 |
remi
Forumowicz
Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 810 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: 07-11-2017, 18:36
|
|
|
Tylko nie napnij zbyt mocno, bo uszkodzisz łożyska w osprzęcie na którym ten pasek pracuje. |
|
|
|
 |
|