Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8] Wymiana paska wielorowkowego
Autor Wiadomość
Walaszek 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 (115KM)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2017
Posty: 2
Skąd: Rumia
Wysłany: 03-11-2017, 17:49   [Cari 1.8] Wymiana paska wielorowkowego

Witam,
od jakiegoś czasu piszczy pasek wielorowkowy ( szczególnie gdy jest zimno na dworzu i jest wilgotnie ) , wiec postanowiłem go wymienić na nowy . Problem polega w tym że to moja pierwsza wymiana paska w życiu , wiec nie wiem które śruby służą do poluzowania napinacza i zwracam się z prośbą weryfikacji moich przypuszczeń co do danych śrub. Forum przeszukałem i znalazłem podobne tematy , ale zdjęcia powygasały i nie mogę sprawdzić tych śrub . Dołączam zdjęcia z śrubami , które wydają mi się ze służą do napinania paska . Dodatkowa informacja chociaż nie wiem czy potrzebną jest że to automat .

https://i.imgur.com/4bM1qJY.jpg
https://i.imgur.com/c0k18WG.jpg
 
 
tadek55 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8 GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 272
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 03-11-2017, 18:37   

Witaj,popuszczasz tą śrubę na tym dolnym zdjeciu.Są dwa paski jeden do napędu alternatora i też ma napinacz a drugi napędza pompę wspomagania,sprężarke klimy.Pozd.

[ Dodano: 03-11-2017, 18:41 ]
Pierwszy obrazek pokazuje śrubę ,gdy wymieniasz łożysko napinacza paska.
_________________
Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200 Wilkasy 2010 ;)
Drużynowy mistrz turnieju Trambambuła Wawrzkowizna 2011 ;)
Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200
Pogorzelica 2015 :)
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 03-11-2017, 20:05   

Jeśli pasek nie ma jakiegoś kosmicznego przebiegu i nie jest uszkodzony to warto go trochę podciągnąć :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 03-11-2017, 20:21   

Dokładnie. Dodatkowo możesz potraktować go preparatem do pasków klinowych - ja osobiście używam i polecam ten :
http://www.boll.pl/produk...ow-klinowych-68
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Walaszek 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 (115KM)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2017
Posty: 2
Skąd: Rumia
Wysłany: 03-11-2017, 21:02   

Dziękuje wszystkim za odpowiedź . Jutro powalczę z tym paskiem i ewentualnie jak nie będzie mi szło napiszę ponownie z prośbą o pomoc .

[ Dodano: 04-11-2017, 13:45 ]
Witam ponownie ,
po popuszczeniu śruby ze zdjęcia https://i.imgur.com/c0k18WG.jpg pasek dalej jest napięty i nie mogę go zdjąć . Na tą śrubę był potrzebny klucz 14mm i mam pytanie czy jeszcze jest gdzieś inna śruba napinająca czy problem jest z samym napinaczem ?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 04-11-2017, 15:17   

Jak będziesz dalej kręcił tą śrubą to ją urwiesz lub uszkodzisz gwint. To jest śruba napinająca, za nią jest nakrętka na osi rolki napinającej też na klucz 14. Ją musisz poluzować i wtedy kręcąc w lewo zluzujesz tą pierwszą śrubę i pasek zejdzie.
 
 
remi 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 810
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 07-11-2017, 18:36   

Tylko nie napnij zbyt mocno, bo uszkodzisz łożyska w osprzęcie na którym ten pasek pracuje.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.