Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Eclipse 2G 6A13 Mivec AWD
Autor Wiadomość
white90 
Mitsumaniak


Auto: Eclipse 2G 96 i 99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 608
Skąd: Koronowo
Wysłany: 19-11-2017, 23:32   

Skrzynia w ecli to f5m31
Aktualnie jest w5m31
Przelozenie skrzyni fwd jak i awd jest dosyc krotkie co daje nawet fajny efekt z tym silnikiem
Fakt momentu mogloby byc wiecej ale to w przyszlosci ;)
Plan jest na kompresor jesli wszystko co jest teraz zrobione bedzie sie spisywac dobrze
Momentu niby nie duzo a sprzeglo nie dawalo rady ;)
Mocowanir rozrusznika trzebabylo rzezbic ale juz jest wszystko ogarniete
_________________
Eclipse 2g MIVEC AWD
Skyline R33 sedan
 
 
tomchuck 
Forumowicz


Auto: FTO, RVR, Elise 111R
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 104
Skąd: Śrem
Wysłany: 20-11-2017, 16:35   

U mnie w fto przy krótkiej skrzyni ze szperą też sprzęgło sobie średnio radziło, ale po zmianie na Exedy, różnica kolosalna. Exedy ma grubsze "słoneczko" przez co sporo mocniej dociska.
Kompresor fajna rzecz, też o nim myślałem u siebie, ale miejsca trochę mało przy v6. Chyba że mówimy o Vortechu :D Są mega, ale cena niestety też...
Wiesz zawsze można założyć dwie dmuchawki z legnuma ;)
 
 
Dzikusf 
Nowy Forumowicz

Auto: Ford sierra
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 9
Skąd: !00-lica
Wysłany: 04-02-2018, 10:23   

Poprawcie mnie panowie, bo nie do końca czaję, zawsze myslałem, że bolt pattern jest inny między 6a1x, a 4g6x, a wy tu piszecie że jednak nie bo siada skrzynia z 4g6e do 6a12...
Coś było rzeźbione w tej kwestii, czy to po prostu działa.
Chyba że miedzy 6a12 a 6a13 jest róznica, bo ten drugi siada na skrzynię z 4g93, na która podobno nie siada 4g63...
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-02-2018, 12:39   

Dzikusf napisał/a:
6a1x, a 4g6x


Inny. Skrzynia 4G6x nie ma montażu rozrusznika w 6A1x.

6A12 a 6A13 nie ma różnic, 4G93 też pasuje.
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
Dzikusf 
Nowy Forumowicz

Auto: Ford sierra
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 9
Skąd: !00-lica
Wysłany: 04-02-2018, 13:24   

Czyli jedyny problem to rozrusznik?

BTW, jak jest z podłogą w eclipsach 1 i 2g, czy awd miało inna i trzeba spawać, czy przekłada się zawias i działa?
 
 
white90 
Mitsumaniak


Auto: Eclipse 2G 96 i 99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 608
Skąd: Koronowo
Wysłany: 04-02-2018, 18:11   

mocowanie tylnej "belki" ma trochę inny rozstaw srub który trzeba przerobić robiąc awd i trzeba zrobic mocowanie walu tzn dwa mocowania plus zbiornik paliwa
Skrzynia siadla ale trzeba bylo rzezbic
6a12 mivec a 6a12 z gala to tez roznica dlatego areksz w swoim galu zostawil blok z gala a nie fto ;)
_________________
Eclipse 2g MIVEC AWD
Skyline R33 sedan
 
 
white90 
Mitsumaniak


Auto: Eclipse 2G 96 i 99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 608
Skąd: Koronowo
Wysłany: 03-04-2018, 00:41   

Witam po dłuższym czasie
Eclipse niestety od jakiegos czasu nie jezdzilo tak jak powinno
Tzn raz zmienialo faze a potem jakis czas nie
Z braku czasu nie robilem w nim nic
Dopiero wczoraj rozebralem pokrywe tylna bo cos zaczelo pukac tak jakby z tamtej glowicy
Niestety po zrobieniu wszystkiego co sie dalo pukanie nie ustapilo
Po zlaniu oleju wychodzi na to ze nie wytrYmala panewka :(
Plany sa dwa
Jesli nie ma duzych szkód to robimy szlif i nowe panewki potem skladamy i latamy dalej na 6a12
Droga opcja to zrobienie hybrydy 6a13 mivec ;)
Jutro wyciagam silnik to powinienem wiedziec wiecej
Pozdrawiam
_________________
Eclipse 2g MIVEC AWD
Skyline R33 sedan
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11168
Skąd: Radomsko
Wysłany: 03-04-2018, 23:54   

Kurcze,co się dzieje z tymi Mivecami. Na początek poległ Arka,a teraz Twój :|
_________________

 
 
 
white90 
Mitsumaniak


Auto: Eclipse 2G 96 i 99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 608
Skąd: Koronowo
Wysłany: 04-04-2018, 09:25   

U mnie przez moj glupi blad
Zawsze sprawdzalem poziom oleju pare razy w tygodniu a ze go nie ubywalo to stwierdzilem ze jest wszystko ok
Bylo do czasu az sie gdzies nie zawiesilem na jakiejs polnej drodze, micha zaczela leciec i oleju ubylo, sprawdzilem to za pozno :(
Silnik juz wyjety, panewka na ostatnim korbowodzie poszla, jak da rade to dzis wyciagne wal i posprawdzam wymiary czy wszystko ok, jak tak to bedziemy skladac na nowych paneekach plus szlif a jak beda duze szkody to zakup drugiego silnika ;)
_________________
Eclipse 2g MIVEC AWD
Skyline R33 sedan
 
 
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 07-04-2018, 00:12   

jacek11 napisał/a:
Kurcze,co się dzieje z tymi Mivecami. Na początek poległ Arka,a teraz Twój :|


U mnie pionierski projekt bez sprawdzania luzu olejowego i tak pięknie wytrzymał jak sobie to miło wspominam. Bo zamiast 7 to koło 70 tys czy jakoś tak przejechało. Po szlifie to na beton fachowcy dali ciała z luzami, ale weź człowieku stój nad kimś z serwisówką i tak powie że się nie znasz. No cóż, bywa :wink:

Bartek, trzymam kciuki :wink:
_________________
POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać :)

Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! :) '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku :)
Carisma '99 4G92 BRAT :) http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT
 
 
 
Bartekkita 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 1190
Skąd: Wrocław
Wysłany: 07-04-2018, 23:38   

white90 napisał/a:
Droga opcja to zrobienie hybrydy 6a13 mivec


Napisz coś więcej ;)
_________________
Jest:
Citroen C4 Coupe VTS 2.0 177KM - Ryszard, 2017 - ???
Paulinowy - Saab 93 1.8t 01.2014r. - ???

Był:
Misiek - Galant, 1999 kombi, Avance, Nardi Torino. 05.2013 - 01.2018
 
 
white90 
Mitsumaniak


Auto: Eclipse 2G 96 i 99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 608
Skąd: Koronowo
Wysłany: 08-04-2018, 12:17   

Bartekkita, hybryda 6a13 mivec to dół 6a13 z glowicami 6a12 mivec z FTO, tłoki inne plus pare rzeczy
Powinno wyjść tak ze stopień sprezania bedzie troche wiekszy jak ori w fto
Narazie pomierzylem wal i korbe w moim 6a12 i nie ma tragedii takze raczej bede ratować 6a12 a na boku kompletowac i składac 6a13 ;)
_________________
Eclipse 2g MIVEC AWD
Skyline R33 sedan
 
 
Bartekkita 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 1190
Skąd: Wrocław
Wysłany: 08-04-2018, 23:59   

white90, a jak wypada taka hybryda jeśli chodzi o moc?
_________________
Jest:
Citroen C4 Coupe VTS 2.0 177KM - Ryszard, 2017 - ???
Paulinowy - Saab 93 1.8t 01.2014r. - ???

Był:
Misiek - Galant, 1999 kombi, Avance, Nardi Torino. 05.2013 - 01.2018
 
 
tomchuck 
Forumowicz


Auto: FTO, RVR, Elise 111R
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 104
Skąd: Śrem
Wysłany: 09-04-2018, 09:56   

Tego raczej nikt nie wie :P szacunkowo powinien wypluć 240-250KM.
Ja robiłem taką hybrydę ale na zwykłych czapkach dohc z fto gr. Niestety nie zdążyłem nim na hamownię pojechać bo panewka poszła ale 6a13 dohc zbierał sie w całym zakresie sporo lepiej od 6a12 mivec. A kompresję miał po 15,5 bara na każdym cylindrze :)
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11168
Skąd: Radomsko
Wysłany: 09-04-2018, 22:39   

tomchuck napisał/a:
Ja robiłem taką hybrydę ale na zwykłych czapkach dohc z fto gr. Niestety nie zdążyłem nim na hamownię pojechać bo panewka poszła ale 6a13 dohc zbierał sie w całym zakresie sporo lepiej od 6a12 mivec. A kompresję miał po 15,5 bara na każdym cylindrze

Zbyt duże ciśnienie w cylindrach prawdopodobnie zabiło panewkę.
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.