Wymiana akumulatora |
Autor |
Wiadomość |
PABLO998
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,6; Outlander I 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2009 Posty: 490 Skąd: Cedynia
|
Wysłany: 25-01-2018, 14:15
|
|
|
Może masa za słaba (zaśniedziałe oczko masy lub nadłamany przewód). tadek55, mase odkręcałeś i czyściłeś? (chodzi mi masę od aku do silnika i od aku do nadwozia) |
_________________ Carisma DA1A
Outlander CU5W |
|
|
|
 |
tadek55
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.8 GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 272 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 27-01-2018, 18:36
|
|
|
Akumulator gdy jest naladowany to bardzo dobrze kręci i zapala,a gdy zostawie samochod na pół godziny to już nie zakreci,dzisiaj tak zostawilem na 15 minut i już nie zakręcił,wziąłem miernik i sprawdzilem pobór prądu ustawiłem na 10A i sondami przełożyłam do minusowej klemy i przewodu minusowego i myslalem ze mi miernik rozwali.Powiedzcie mi jeszcz bo jak sciagam minus z klemy i przykladam ponownie to mi strasznie iskrzy chyba nie powinno tak byś,może coś doradzicie bo już mi pomysłu brak.Pozd. |
_________________ Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200 Wilkasy 2010
Drużynowy mistrz turnieju Trambambuła Wawrzkowizna 2011
Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200
Pogorzelica 2015 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 28-01-2018, 09:00
|
|
|
Może jednak to ten alternator robi zwarcie ale trochę dziwne, że nie dzieje się to cały czas, odepnij od niego gruby przewód od ładowania i sprawdź ponownie. |
|
|
|
 |
tadek55
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.8 GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 272 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 28-01-2018, 10:17
|
|
|
Teraz jestem w samochodzie i mierze pobór prądu i za każdym razem gdy dokładam sondę do klemy to mi iskrzy i nie moge zrobić zadnego pomiaru bo mi chce miernik rozwalic,co robic.
[ Dodano: 28-01-2018, 10:27 ]
Teraz to już dzieje się już cały czas. |
_________________ Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200 Wilkasy 2010
Drużynowy mistrz turnieju Trambambuła Wawrzkowizna 2011
Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200
Pogorzelica 2015 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn

|
Wysłany: 28-01-2018, 11:27
|
|
|
Wygląda na uszkodzony alternator. |
|
|
|
 |
tadek55
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.8 GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 272 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 28-01-2018, 11:37
|
|
|
Hugo,ale wcześniej jak palił to alternator był robiony i ładowanie miał książkowe 14,4 chyba że któraś z diod ma zwarcie,wydaje mi się też że to zwarcie jest na grubych przewodach,jutro posprawdzam i od łacze przewód od akumulatora jak co to dam znać.Pozd.
[ Dodano: 28-01-2018, 11:39 ]
A czy mogę w jakim teraz jest w stanie założyć klemy i odpalić,czy muszę najpierw zlokalizowac usterkę?. |
_________________ Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200 Wilkasy 2010
Drużynowy mistrz turnieju Trambambuła Wawrzkowizna 2011
Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200
Pogorzelica 2015 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 29-01-2018, 07:56
|
|
|
A jakie części w alternatorze, zostały zamontowane, oryginalne czy zamienniki? Jeśli zamienniki to różnie z nimi bywa. Jak to wina altka to nie musisz odpalać auta tylko odpinasz od niego gruby przewód odpowiedzialny za ładowanie i po między akumulatorem a klemą sprawdzasz miernikiem jaki jest pobór. Oczywiście miernik ustawiony na pomiar amper i pewnie właściwie (inaczej niż podczas pomiaru napięcia czy rezystancji...) podpięta jedna sonda w mierniku? |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30-01-2018, 13:51
|
|
|
Ja w Carismie w 2014 miałem podobny problem. Alternator ładował akumulator, a po wyłączeniu silnika, po kilku minutach zaczynał pobierać 0,121A. Regulator do alternatora BOSCH 90A MD353869 (0 124 325 010) 14V 90A, kosztował 250PLN, więc kupiłem i zamontowałem, drugi typ alternatora podany w CAPS. Zapłaciłem za niego 100PLN (BOSCH 90A MD327551 (0 123 315 018) 14V 95A). Działa do dzisiaj, a pobór prądu w spoczynku, to 0,008A |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
tadek55
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.8 GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 272 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 30-01-2018, 22:47
|
|
|
hej,dzisiaj znów walczyłem z tym prądem i znowu poległem, zrobiłem przełącznik na minusie i przy każdym opuszczeniu cari i na noc wyłączam,ale to jest trochę po partyzancku,a jak zapomnę wyłączyc to będe muśiał iść na nogach. |
_________________ Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200 Wilkasy 2010
Drużynowy mistrz turnieju Trambambuła Wawrzkowizna 2011
Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200
Pogorzelica 2015 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 30-01-2018, 23:08
|
|
|
A czy sprawdzałeś jak Ci wcześniej napisałem? |
|
|
|
 |
|