| Wymiana akumulatora | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | PABLO998   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Carisma 1,6; Outlander I 2,4
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 14 Sie 2009
 Posty: 490
 Skąd: Cedynia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-01-2018, 14:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | Może masa za słaba (zaśniedziałe oczko masy lub nadłamany przewód). tadek55, mase odkręcałeś i czyściłeś? (chodzi mi masę od aku do silnika i od aku do nadwozia) |  
				| _________________ 
  Carisma DA1A 
  Outlander CU5W |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tadek55   Mitsumaniak
 
 Auto: Carisma 1.8 GLX
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 15 Mar 2009
 Posty: 272
 Skąd: Nowy Sącz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-01-2018, 18:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | Akumulator gdy jest naladowany to bardzo dobrze kręci i zapala,a gdy  zostawie samochod na pół godziny to już nie zakreci,dzisiaj tak zostawilem na 15 minut i już nie zakręcił,wziąłem miernik i sprawdzilem pobór prądu ustawiłem na 10A i sondami przełożyłam do minusowej klemy i przewodu minusowego i myslalem ze mi miernik rozwali.Powiedzcie mi jeszcz bo jak sciagam minus z klemy i przykladam ponownie to mi strasznie iskrzy chyba nie powinno tak byś,może coś doradzicie bo już mi pomysłu brak.Pozd. |  
				| _________________ Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200 Wilkasy 2010
   Drużynowy mistrz turnieju Trambambuła Wawrzkowizna 2011
   Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200
 Pogorzelica 2015
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-01-2018, 09:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | Może jednak to ten alternator robi zwarcie ale trochę dziwne, że nie dzieje się to cały czas, odepnij od niego gruby przewód od ładowania i sprawdź ponownie. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tadek55   Mitsumaniak
 
 Auto: Carisma 1.8 GLX
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 15 Mar 2009
 Posty: 272
 Skąd: Nowy Sącz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-01-2018, 10:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | Teraz jestem w samochodzie i mierze pobór prądu i za każdym razem gdy dokładam sondę do klemy to mi iskrzy i nie moge zrobić zadnego pomiaru bo mi chce miernik rozwalic,co robic. 
 [ Dodano: 28-01-2018, 10:27 ]
 Teraz to już dzieje się już cały czas.
 |  
				| _________________ Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200 Wilkasy 2010
   Drużynowy mistrz turnieju Trambambuła Wawrzkowizna 2011
   Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200
 Pogorzelica 2015
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Hugo   Mitsumaniak
 srebrny szatan
 
  
 Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 522 razy
 Dołączył: 06 Sie 2006
 Posty: 21970
 Skąd: Wolsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-01-2018, 11:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wygląda na uszkodzony alternator. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tadek55   Mitsumaniak
 
 Auto: Carisma 1.8 GLX
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 15 Mar 2009
 Posty: 272
 Skąd: Nowy Sącz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-01-2018, 11:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | Hugo,ale  wcześniej jak palił to alternator był robiony i ładowanie miał książkowe 14,4 chyba że któraś z diod ma zwarcie,wydaje mi się też że to zwarcie jest na grubych przewodach,jutro posprawdzam i od łacze przewód od akumulatora jak co to dam znać.Pozd. 
 [ Dodano: 28-01-2018, 11:39 ]
 A czy mogę w jakim teraz jest w stanie założyć klemy i odpalić,czy muszę najpierw zlokalizowac usterkę?.
 |  
				| _________________ Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200 Wilkasy 2010
   Drużynowy mistrz turnieju Trambambuła Wawrzkowizna 2011
   Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200
 Pogorzelica 2015
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-01-2018, 07:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | A jakie części w alternatorze, zostały zamontowane, oryginalne czy zamienniki? Jeśli zamienniki to różnie z nimi bywa. Jak to wina altka to nie musisz odpalać auta tylko odpinasz od niego gruby przewód odpowiedzialny za ładowanie i po między akumulatorem a klemą sprawdzasz miernikiem jaki jest pobór. Oczywiście miernik ustawiony na pomiar amper i pewnie właściwie (inaczej niż podczas pomiaru napięcia czy rezystancji...) podpięta jedna sonda w mierniku? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wichura1   moderator mitsumaniak
 download manager ;)
 
  
 Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 105 razy
 Dołączył: 08 Kwi 2005
 Posty: 3021
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-01-2018, 13:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja w Carismie w 2014 miałem podobny problem. Alternator ładował akumulator, a po wyłączeniu silnika, po kilku minutach zaczynał pobierać 0,121A. Regulator do alternatora BOSCH 90A MD353869 (0 124 325 010) 14V 90A, kosztował 250PLN, więc kupiłem i zamontowałem, drugi typ alternatora podany w CAPS. Zapłaciłem za niego 100PLN (BOSCH 90A MD327551 (0 123 315 018) 14V 95A). Działa do dzisiaj, a pobór prądu w spoczynku, to 0,008A |  
				| _________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony).
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tadek55   Mitsumaniak
 
 Auto: Carisma 1.8 GLX
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 15 Mar 2009
 Posty: 272
 Skąd: Nowy Sącz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-01-2018, 22:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | hej,dzisiaj  znów walczyłem z tym prądem i znowu poległem, zrobiłem przełącznik na minusie i przy każdym opuszczeniu cari i na noc wyłączam,ale to jest trochę po partyzancku,a jak zapomnę wyłączyc to będe muśiał iść na nogach. |  
				| _________________ Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200 Wilkasy 2010
   Drużynowy mistrz turnieju Trambambuła Wawrzkowizna 2011
   Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200
 Pogorzelica 2015
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-01-2018, 23:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | A czy sprawdzałeś jak Ci wcześniej napisałem? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |