Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
regulacja zaworów
Autor Wiadomość
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-07-2013, 20:10   

Zawory w Mitasubishi ustawia się na ciepłym silniku - chyba, że wiesz lepiej. Luz zaworowy to 0,3 i 0,2.
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 16-07-2013, 22:27   

Piwor, przeczytaj wypowiedź scoratira z poprzedniej strony, wkleił stronkę z manuala o regulacji na zimnym.
 
 
piotrekk6 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 '97 sedan + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2015
Posty: 28
Skąd: Lublin
Wysłany: 17-10-2015, 11:51   

Przepraszam jeśli odkopałem temat. Ale nie chciałem zakładać nowego o tym samym dlatego pytam tutaj :)

Przymierzam się do regulacji zaworów i mam kilka pytań.

1. Czy potrzeba wymieniać uszczelkę pod pokrywą zaworów? Przyznam że nie chcę tego robić, bo silnik suchutki i szczelny i boję się że potem będą jakieś wycieki.

2. Jest gdzieś instrukcja jak wyregulować zawory?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21015
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 17-10-2015, 11:58   

Napisz chociaż, który rocznik i jaki silnik :wink: .

piotrekk6 napisał/a:
1. Czy potrzeba wymieniać uszczelkę pod pokrywą zaworów? Przyznam że nie chcę tego robić, bo silnik suchutki i szczelny i boję się że potem będą jakieś wycieki.

Najlepiej wymienić bo po założeniu starej może puszczać.
piotrekk6 napisał/a:
2. Jest gdzieś instrukcja jak wyregulować zawory?

W tym temacie pewnie znajdziesz lub w manualu.
:arrow: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3448
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
piotrekk6 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 '97 sedan + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2015
Posty: 28
Skąd: Lublin
Wysłany: 17-10-2015, 12:59   

Bizi78 napisał/a:
Napisz chociaż, który rocznik i jaki silnik :wink: .



Rocznik 97 (składany w 96) silnik 1.6 z dwoma cewkami. Sam nie wiem ile koni, 90-99 :)

Co do nowej uszczelki to mnie nie pocieszyłeś. Ostatnio krucho z kasą jak to na studenta. Spróbuje użyć tej samej uszczelki, ewentualnie troche dirko i zobaczymy. Zakładał ktoś starą uszczelkę? Jeżeli nie jest twarda tj. w dobrej kondycji to chyba nie ma obowiązku wymieniać?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21015
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 17-10-2015, 13:21   

Najtańsza uszczelka w IC bez zniżki kosztuje 19,91zł.
Jedna flaszka mniej do wypicia :mrgreen: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
piotrekk6 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 '97 sedan + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2015
Posty: 28
Skąd: Lublin
Wysłany: 17-10-2015, 13:45   

Bizi78 napisał/a:
Najtańsza uszczelka w IC bez zniżki kosztuje 19,91zł.
Jedna flaszka mniej do wypicia :mrgreen: .



Za tyle to ja nawet flaszki nie kupie :) Zapodaj linka bo ja znalazłem tylko na allegro po 60zł. Z góry dziękuję :)


@edit
Juz znalazłem. To ta? http://e-katalog.intercar...wy-zaworow.html

Na allegro nawet taniej :) http://allegro.pl/uszczel...5727865727.html
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21953
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 18-10-2015, 21:04   

piotrekk6 napisał/a:
Spróbuje użyć tej samej uszczelki, ewentualnie troche dirko i zobaczymy
Dokładnie tak zrób. Zamienniki zawsze ciekną. Jak dasz Dirco pod starą uszczelkę to NIE MA prawa cieknąć. Zawsze tak robię. Podstawą są "nie przeciągnięte" otwory na śruby w pokrywie zaworów.
 
 
piotrekk6 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 '97 sedan + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2015
Posty: 28
Skąd: Lublin
Wysłany: 21-10-2015, 17:53   

Pogrzebałem trochę: Na zimnym regulujemy tak: ssące 0.1mm wydechowe 0.2mm. Tak jak ktoś wspomniał. Żeby silnik miał 80-90 stopni podczas regulacji to trzeba by go trzymać na patelni. Dlatego ja zdecydowałem się regulować na zimno dla tych wartości(znalezione w manualu). Jak ktoś nie wierzy niech wygoogluje 4g92 valve clereance cold

I jeszcze opisane w zdjęciach jak regulować zaowry http://wirahybrid.blogspo...ce-setting.html

[ Dodano: 26-02-2016, 09:56 ]
Poniżej wstawiam przetłumaczoną przez mnie instrukcję regulowania luzu zaworowego na zimnym silniku.

 
 
bartek16 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 16v 90 km 95r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 40
Skąd: Kamieńsk
Wysłany: 07-03-2018, 11:57   

witam tez zamierzam ustawic luzy zaworowe u siebie tylko widze ze jest kilka opcji na zimnym badz na cieplym i wartosci na cieplym 020 i 030 oraz na zimnym 0.09 i 020 chodzi o carisme 1.6 90 km 95r
 
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-03-2018, 19:59   

0.2 i 0.3 na ciepłym. To jedyna opcja.
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
bartek16 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 16v 90 km 95r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 40
Skąd: Kamieńsk
Wysłany: 07-03-2018, 23:12   

dzieki ziom
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 08-03-2018, 06:55   

Ustawianie na ciepłym jest dość kłopotliwe, u brata w Carismie z 2000r. próbowałem i tak i tak i efekt końcowy był taki sam więc osobiście proponował bym na zimno.
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-03-2018, 07:49   

plecho1 napisał/a:
Ustawianie na ciepłym jest dość kłopotliwe


To znaczy? Kłopotliwie jest w 6G75.
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 08-03-2018, 11:08   

Trochę parzy w ręce :) i jakoś nie miałem pewności czy silnik był odpowiednio rozgrzany.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.