regulacja zaworów |
Autor |
Wiadomość |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-07-2013, 20:10
|
|
|
Zawory w Mitasubishi ustawia się na ciepłym silniku - chyba, że wiesz lepiej. Luz zaworowy to 0,3 i 0,2. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 16-07-2013, 22:27
|
|
|
Piwor, przeczytaj wypowiedź scoratira z poprzedniej strony, wkleił stronkę z manuala o regulacji na zimnym. |
|
|
|
 |
piotrekk6
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 '97 sedan + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2015 Posty: 28 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 17-10-2015, 11:51
|
|
|
Przepraszam jeśli odkopałem temat. Ale nie chciałem zakładać nowego o tym samym dlatego pytam tutaj
Przymierzam się do regulacji zaworów i mam kilka pytań.
1. Czy potrzeba wymieniać uszczelkę pod pokrywą zaworów? Przyznam że nie chcę tego robić, bo silnik suchutki i szczelny i boję się że potem będą jakieś wycieki.
2. Jest gdzieś instrukcja jak wyregulować zawory? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21014 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 17-10-2015, 11:58
|
|
|
Napisz chociaż, który rocznik i jaki silnik .
piotrekk6 napisał/a: | 1. Czy potrzeba wymieniać uszczelkę pod pokrywą zaworów? Przyznam że nie chcę tego robić, bo silnik suchutki i szczelny i boję się że potem będą jakieś wycieki. |
Najlepiej wymienić bo po założeniu starej może puszczać.
piotrekk6 napisał/a: | 2. Jest gdzieś instrukcja jak wyregulować zawory? |
W tym temacie pewnie znajdziesz lub w manualu.
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3448 |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
piotrekk6
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 '97 sedan + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2015 Posty: 28 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 17-10-2015, 12:59
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | Napisz chociaż, który rocznik i jaki silnik . |
Rocznik 97 (składany w 96) silnik 1.6 z dwoma cewkami. Sam nie wiem ile koni, 90-99
Co do nowej uszczelki to mnie nie pocieszyłeś. Ostatnio krucho z kasą jak to na studenta. Spróbuje użyć tej samej uszczelki, ewentualnie troche dirko i zobaczymy. Zakładał ktoś starą uszczelkę? Jeżeli nie jest twarda tj. w dobrej kondycji to chyba nie ma obowiązku wymieniać? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21014 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 17-10-2015, 13:21
|
|
|
Najtańsza uszczelka w IC bez zniżki kosztuje 19,91zł.
Jedna flaszka mniej do wypicia . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
piotrekk6
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 '97 sedan + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2015 Posty: 28 Skąd: Lublin
|
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21953 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 18-10-2015, 21:04
|
|
|
piotrekk6 napisał/a: | Spróbuje użyć tej samej uszczelki, ewentualnie troche dirko i zobaczymy | Dokładnie tak zrób. Zamienniki zawsze ciekną. Jak dasz Dirco pod starą uszczelkę to NIE MA prawa cieknąć. Zawsze tak robię. Podstawą są "nie przeciągnięte" otwory na śruby w pokrywie zaworów. |
|
|
|
 |
piotrekk6
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 '97 sedan + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2015 Posty: 28 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 21-10-2015, 17:53
|
|
|
Pogrzebałem trochę: Na zimnym regulujemy tak: ssące 0.1mm wydechowe 0.2mm. Tak jak ktoś wspomniał. Żeby silnik miał 80-90 stopni podczas regulacji to trzeba by go trzymać na patelni. Dlatego ja zdecydowałem się regulować na zimno dla tych wartości(znalezione w manualu). Jak ktoś nie wierzy niech wygoogluje 4g92 valve clereance cold
I jeszcze opisane w zdjęciach jak regulować zaowry http://wirahybrid.blogspo...ce-setting.html
[ Dodano: 26-02-2016, 09:56 ]
Poniżej wstawiam przetłumaczoną przez mnie instrukcję regulowania luzu zaworowego na zimnym silniku.
 |
|
|
|
 |
bartek16
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 16v 90 km 95r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2013 Posty: 40 Skąd: Kamieńsk
|
Wysłany: 07-03-2018, 11:57
|
|
|
witam tez zamierzam ustawic luzy zaworowe u siebie tylko widze ze jest kilka opcji na zimnym badz na cieplym i wartosci na cieplym 020 i 030 oraz na zimnym 0.09 i 020 chodzi o carisme 1.6 90 km 95r |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-03-2018, 19:59
|
|
|
0.2 i 0.3 na ciepłym. To jedyna opcja. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
bartek16
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 16v 90 km 95r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2013 Posty: 40 Skąd: Kamieńsk
|
Wysłany: 07-03-2018, 23:12
|
|
|
dzieki ziom |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 08-03-2018, 06:55
|
|
|
Ustawianie na ciepłym jest dość kłopotliwe, u brata w Carismie z 2000r. próbowałem i tak i tak i efekt końcowy był taki sam więc osobiście proponował bym na zimno. |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-03-2018, 07:49
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Ustawianie na ciepłym jest dość kłopotliwe |
To znaczy? Kłopotliwie jest w 6G75. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 08-03-2018, 11:08
|
|
|
Trochę parzy w ręce i jakoś nie miałem pewności czy silnik był odpowiednio rozgrzany. |
|
|
|
 |
|