Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
03-06-2007, 23:52
[CK1A 1.3] Pomocy gaśnie jak puszczam gaz
Autor Wiadomość
Oiramm
[Usunięty]

Wysłany: 11-05-2007, 19:14   [CK1A 1.3] Pomocy gaśnie jak puszczam gaz

Witam
Problem polega na tym, że po odpaleniu silnika i puszczeniu gazu silnik gaśnie. Jak go potrzymam na obrotach aż kontrolka od temperatury osiągnie połowę skali to robi się ok (na początku spada na bardzo niskie obroty i ledwo ledwo a potem już ok).
Strasznie to irytujące bo jadąc ciągle trzeba trzymać gaz ...
Oto co próbowałem zrobić:
- czyściłem przepustnice
- odkręcałem klemę od minusa żeby się zrestartował i "nauczył" obrotów (czekałem 20 min po odpaleniu bez gazu). Coś tam dało ale jakby wróciło do tego samego stanu.
- próbowałem ustawić obroty ale to chyba nic nie dało bo nie znalazłem tego kabelka co się go podłącza do masy, żeby ustawić tryb diagnostyczny.
Męcze się już z tym kilka miesięcy i zaczyna mi brakować pomysłów.
Myślałem o czujniku temperatury lub świecach i kablach WN?
Samochód jest na gaz ale na paliwie jest taka sama akcja.
Ostatnio zmieniony przez akbi 30-05-2007, 16:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 11-05-2007, 19:28   

Nie jesteś sam. Ja mam inny silnik, ale problem prawie identyczny. W Twiom przypadku wygląda to na czujnik temperatury silnika odpowiedzialny za uruchomienie ssania (2 pinowy). Pytanie tylko czy na rozgrzanym silniku obroty są OK? Nie skaczą? Nie są za wysokie? Tak jest u mnie, ale prawdopodobnie w niedzielę przemierzę pół Polski aby dotrzeć do specjalisty w dziedzinie Mitsubishi i mam nadzieję, że się dowiem co mojemu autu dolega. Jak będę wiedział to Ci napiszę.
 
 
Oiramm
[Usunięty]

Wysłany: 11-05-2007, 19:50   

Ok jak się dowiesz to napisz, z góry dzięki :)
Jak jest rozgrzany to chodzi super. Gdzie się znajduje ten czujnik?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 11-05-2007, 20:58   

Oiramm napisał/a:
Gdzie się znajduje ten czujnik?
Nie wiem gdzie on jest w Twoim silniku ale przeważnie jest wkręcony w kolektor ssący niedaleko termostatu.
 
 
marek.b
[Usunięty]

Wysłany: 11-05-2007, 21:12   

czujnilk jest obok termostatu ale na kanale wodnym-pozostaje jeszcze czujnik temperatury na przeplywomierzu w filtrze powietrza -ale tak napewno to pomoze -KRZYZAK-tylko poszukaj na forum jego adresu i popros o pomoc
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 11-05-2007, 21:56   

marek.b napisał/a:
czujnilk jest obok termostatu ale na kanale wodnym
To oczywiste, że na kanale wodnym, tak czy inaczej wkręcony jest w kolektor ssący.
 
 
dominikpb
[Usunięty]

Wysłany: 11-05-2007, 23:25   sinik gaśnie!

Warto sprawdzić luzy zaworowe. kiedy ostatnio regulowałeś? Objaw może na to wskazywać.

[ Dodano: 11-05-2007, 23:33 ]
PS. Tym bardziej że masz intalację gazową-szybciej się kasują przy słabej regulacji. :wink:
 
 
michal_g84 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8 GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 76
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 12-05-2007, 01:24   

powiem że ja miałem podobny problem i u mnie pomogła regulacja luzów zaworowych i ustawienie wolnych obrotów
_________________
Carisma 1.8 GDI 98r.
Lancer 4G13 C61A 91r. LPG - SPRZEDANY!
 
 
Oiramm
[Usunięty]

Wysłany: 12-05-2007, 07:22   

Nie regulowałem luzów zaworowych. Samochód mam dopiero niecały rok. Trudno się reguluje te luzy? Można to zrobić pod blokiem czy raczej udać się z tym do mechanika?
 
 
Suchar
[Usunięty]

Wysłany: 12-05-2007, 12:07   

Miałem identyczny problem. U mnie nie działał silniczek krokowy, ale po przeczyszczeniu zaczal dzialc tylko, ze obrotów wciaz nie bylo. Okazalo sie ze tak jak powyzej, zawory byly za ciasno, a kompresja na cylindrach okolo 7-8 (po regulacji 13-14). Tylko ze ja mialem takze problemy z odpalaniem. Do ustawienia zaworów najlepiej uzyc szczelinomierza. Jesli nigdy tego nie robiles, lub chociaz nie widziales jak to sie robi to najlepiej udac sie do mechanika. To nie sa duze koszty, sama regulacja trwa chwile, tylko silnik musi byc zimny.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 12-05-2007, 12:38   

Suchar napisał/a:
tylko silnik musi byc zimny.
:shock: Coo? Obowiązkowo rozgrzany.
 
 
Suchar
[Usunięty]

Wysłany: 12-05-2007, 13:06   

Zawsze jak jade na regulacje luzów do mechanika to czeka az wystygnie, oczywiscie nie calkiem.. Wiec jak to w koncu jest?? Z tego co się orientuje luzy ustawia się na zimnym silniku, ponieważ w wyniku rozszerzalności temperaturowej luz kasuje się na rozgrzanym silniku. Wartości luzów podawanych przez producenta uwzględniają temperaturę i rozszerzalność temperaturową materiału, tak by juz po rozgrzaniu osiągnąć optymalną wartość, czyli jak najmniejszy luz przy jednoczesnym niepodpieraniu zaworów. Zawory wydechowe mają wyższą temp pracy dlatego ustawiamy większy luz. Gdybyśmy robili to na rozgrzanym to ustawialibyśmy taki sam luz na ssacyh i wydechowych ..chyba. Ale może się mylę... Chyba troszkę zamotalem ;P
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 12-05-2007, 13:35   

Suchar napisał/a:
Ale może się mylę


No niestety faktycznie się mylisz...
Mitsu podaje wartości luzów dla rozgrzanego silnika.
Luzy są mniejsze dla zimnego silnika, dla gorącego większe w tych silnikach
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 12-05-2007, 14:18   

Wszystko właśnie zależy od tego czy producent podaje luzy dla silnika zimnego czy gorącego i tak należy je regulować.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Oiramm
[Usunięty]

Wysłany: 12-05-2007, 16:42   

Spróbuje ustawić te zawory. Pamiętacie jakie wartości luzów powinny być?

[ Dodano: 12-05-2007, 17:12 ]
Cytuje manuala dla silnika 4g1

Standard value (hot engine):
intake valve: 0.20 mm
exhaust valve: 0.25 mm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.