Przesunięty przez: Hubeeert 03-06-2007, 23:52 |
[CK1A 1.3] Pomocy gaśnie jak puszczam gaz |
Autor |
Wiadomość |
Oiramm [Usunięty]
|
Wysłany: 11-05-2007, 19:14 [CK1A 1.3] Pomocy gaśnie jak puszczam gaz
|
|
|
Witam
Problem polega na tym, że po odpaleniu silnika i puszczeniu gazu silnik gaśnie. Jak go potrzymam na obrotach aż kontrolka od temperatury osiągnie połowę skali to robi się ok (na początku spada na bardzo niskie obroty i ledwo ledwo a potem już ok).
Strasznie to irytujące bo jadąc ciągle trzeba trzymać gaz ...
Oto co próbowałem zrobić:
- czyściłem przepustnice
- odkręcałem klemę od minusa żeby się zrestartował i "nauczył" obrotów (czekałem 20 min po odpaleniu bez gazu). Coś tam dało ale jakby wróciło do tego samego stanu.
- próbowałem ustawić obroty ale to chyba nic nie dało bo nie znalazłem tego kabelka co się go podłącza do masy, żeby ustawić tryb diagnostyczny.
Męcze się już z tym kilka miesięcy i zaczyna mi brakować pomysłów.
Myślałem o czujniku temperatury lub świecach i kablach WN?
Samochód jest na gaz ale na paliwie jest taka sama akcja. |
Ostatnio zmieniony przez akbi 30-05-2007, 16:54, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 11-05-2007, 19:28
|
|
|
Nie jesteś sam. Ja mam inny silnik, ale problem prawie identyczny. W Twiom przypadku wygląda to na czujnik temperatury silnika odpowiedzialny za uruchomienie ssania (2 pinowy). Pytanie tylko czy na rozgrzanym silniku obroty są OK? Nie skaczą? Nie są za wysokie? Tak jest u mnie, ale prawdopodobnie w niedzielę przemierzę pół Polski aby dotrzeć do specjalisty w dziedzinie Mitsubishi i mam nadzieję, że się dowiem co mojemu autu dolega. Jak będę wiedział to Ci napiszę. |
|
|
|
 |
Oiramm [Usunięty]
|
Wysłany: 11-05-2007, 19:50
|
|
|
Ok jak się dowiesz to napisz, z góry dzięki
Jak jest rozgrzany to chodzi super. Gdzie się znajduje ten czujnik? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 11-05-2007, 20:58
|
|
|
Oiramm napisał/a: | Gdzie się znajduje ten czujnik? | Nie wiem gdzie on jest w Twoim silniku ale przeważnie jest wkręcony w kolektor ssący niedaleko termostatu. |
|
|
|
 |
marek.b [Usunięty]
|
Wysłany: 11-05-2007, 21:12
|
|
|
czujnilk jest obok termostatu ale na kanale wodnym-pozostaje jeszcze czujnik temperatury na przeplywomierzu w filtrze powietrza -ale tak napewno to pomoze -KRZYZAK-tylko poszukaj na forum jego adresu i popros o pomoc |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 11-05-2007, 21:56
|
|
|
marek.b napisał/a: | czujnilk jest obok termostatu ale na kanale wodnym | To oczywiste, że na kanale wodnym, tak czy inaczej wkręcony jest w kolektor ssący. |
|
|
|
 |
dominikpb [Usunięty]
|
Wysłany: 11-05-2007, 23:25 sinik gaśnie!
|
|
|
Warto sprawdzić luzy zaworowe. kiedy ostatnio regulowałeś? Objaw może na to wskazywać.
[ Dodano: 11-05-2007, 23:33 ]
PS. Tym bardziej że masz intalację gazową-szybciej się kasują przy słabej regulacji. |
|
|
|
 |
michal_g84
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.8 GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Lis 2006 Posty: 76 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 12-05-2007, 01:24
|
|
|
powiem że ja miałem podobny problem i u mnie pomogła regulacja luzów zaworowych i ustawienie wolnych obrotów |
_________________ Carisma 1.8 GDI 98r.
Lancer 4G13 C61A 91r. LPG - SPRZEDANY! |
|
|
|
 |
Oiramm [Usunięty]
|
Wysłany: 12-05-2007, 07:22
|
|
|
Nie regulowałem luzów zaworowych. Samochód mam dopiero niecały rok. Trudno się reguluje te luzy? Można to zrobić pod blokiem czy raczej udać się z tym do mechanika? |
|
|
|
 |
Suchar [Usunięty]
|
Wysłany: 12-05-2007, 12:07
|
|
|
Miałem identyczny problem. U mnie nie działał silniczek krokowy, ale po przeczyszczeniu zaczal dzialc tylko, ze obrotów wciaz nie bylo. Okazalo sie ze tak jak powyzej, zawory byly za ciasno, a kompresja na cylindrach okolo 7-8 (po regulacji 13-14). Tylko ze ja mialem takze problemy z odpalaniem. Do ustawienia zaworów najlepiej uzyc szczelinomierza. Jesli nigdy tego nie robiles, lub chociaz nie widziales jak to sie robi to najlepiej udac sie do mechanika. To nie sa duze koszty, sama regulacja trwa chwile, tylko silnik musi byc zimny. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 12-05-2007, 12:38
|
|
|
Suchar napisał/a: | tylko silnik musi byc zimny. | Coo? Obowiązkowo rozgrzany. |
|
|
|
 |
Suchar [Usunięty]
|
Wysłany: 12-05-2007, 13:06
|
|
|
Zawsze jak jade na regulacje luzów do mechanika to czeka az wystygnie, oczywiscie nie calkiem.. Wiec jak to w koncu jest?? Z tego co się orientuje luzy ustawia się na zimnym silniku, ponieważ w wyniku rozszerzalności temperaturowej luz kasuje się na rozgrzanym silniku. Wartości luzów podawanych przez producenta uwzględniają temperaturę i rozszerzalność temperaturową materiału, tak by juz po rozgrzaniu osiągnąć optymalną wartość, czyli jak najmniejszy luz przy jednoczesnym niepodpieraniu zaworów. Zawory wydechowe mają wyższą temp pracy dlatego ustawiamy większy luz. Gdybyśmy robili to na rozgrzanym to ustawialibyśmy taki sam luz na ssacyh i wydechowych ..chyba. Ale może się mylę... Chyba troszkę zamotalem ;P |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 12-05-2007, 13:35
|
|
|
Suchar napisał/a: | Ale może się mylę |
No niestety faktycznie się mylisz...
Mitsu podaje wartości luzów dla rozgrzanego silnika.
Luzy są mniejsze dla zimnego silnika, dla gorącego większe w tych silnikach |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 12-05-2007, 14:18
|
|
|
Wszystko właśnie zależy od tego czy producent podaje luzy dla silnika zimnego czy gorącego i tak należy je regulować. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Oiramm [Usunięty]
|
Wysłany: 12-05-2007, 16:42
|
|
|
Spróbuje ustawić te zawory. Pamiętacie jakie wartości luzów powinny być?
[ Dodano: 12-05-2007, 17:12 ]
Cytuje manuala dla silnika 4g1
Standard value (hot engine):
intake valve: 0.20 mm
exhaust valve: 0.25 mm |
|
|
|
 |
|