[EA5A 2.5] wymiana swiec - pytanko |
Autor |
Wiadomość |
MisiekK
Forumowicz
Auto: Galant'99 2,5V6 A KOMBI WE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 56 Skąd: Gdynia-Szczecin
|
Wysłany: 10-12-2009, 00:01
|
|
|
Stwierdzono w moim galu wyciek z uszczelniacza tylnego wału (niestety ten od strony skrzyni).
Szlag mnie trafił bo robiłem niedawno padnięte sprzęgło hydro i skrzynia była na wierzchu.
Jednak przy próbie wymiany świec okazało się że leje się spod pokrywy zaworów i wokół fajek od świec.
Niezawodny Japaneze ma oczywiście te małe okrągłe uszczelki, a serwis Mitsu w Gdańsku chciał mi je sprzedać z kompletem uszczelek do silnika za 3000zł bo ponoć osobno nie występują, albo z pokrywą zaworów za 1050zł (;-)).
Jutro wymiana świec na Denso i uszczelek i oby wycieki zniknęły bo nie mam ochoty na wyciąganie skrzyni za 500zł że by wymienić uszczelkę za 40zł. |
_________________ Galant 2,5V6 AT KOMBI WE
 |
|
|
|
 |
MEMMITS
Mitsumaniak galuś by happy

Auto: MITSU GAL 2,5v6 99r.SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Mar 2009 Posty: 57 Skąd: Gora Kalwaria
|
Wysłany: 07-01-2010, 23:37
|
|
|
Witam czy montował ktoś świece NGK PFR6G bez określenia przerwy między elektrodami bo mam do kupienia w atrakcyjnej cenie do silnika 6A13. Pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 08-01-2010, 00:04
|
|
|
NGK PRF6G bez oznaczonej przerwy mają wg. katalogu 0.8mm, a ty potrzebujesz owe -11, czyli 1.1mm |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
BUBU
Mitsumaniak Partyzant

Auto: Endeavor
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Sie 2006 Posty: 1548 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 08-01-2010, 00:33
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | NGK PRF6G bez oznaczonej przerwy mają wg. katalogu 0.8mm, a ty potrzebujesz owe -11, czyli 1.1mm |
Czyli według NGK oznaczenie PFR6G-11
Pozdrav |
|
|
|
 |
Zhan
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 695 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 08-01-2010, 08:51
|
|
|
a czy to prawda, ze przy LPG lepiej jest uzyc swiec PFR6G?
i jeszcze jedno, czy ktos ma moze symbole wszystkich uszczelek o ktorych byla mowa w tym watku? dzwonilem do sklepu MMC ale niestety gosc nie wiedzial o jakie uszczelki mi chodzi pozatym podobno niektorych sa dwa rodzaje wiec zeby je zamowic musze mu podac konkretne symbole |
|
|
|
 |
MisiekK
Forumowicz
Auto: Galant'99 2,5V6 A KOMBI WE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 56 Skąd: Gdynia-Szczecin
|
Wysłany: 08-01-2010, 10:27
|
|
|
Kolego mogę sprawdzić te symbole na woreczku z uszczelkami (tylnych jeszcze nie wymieniałem). Jak wrócę z trasy zajrzę do Gala bo w nim leżą uszczelki.
Niestety nie wiem jaki symbol maja te małe okrągłe bo Japaneze wysłał mi je w tym samym woreczku co pod pokrywę. |
_________________ Galant 2,5V6 AT KOMBI WE
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 08-01-2010, 13:03
|
|
|
Zhan napisał/a: | a czy to prawda, ze przy LPG lepiej jest użyc swiec PFR6G?
|
Tak. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Borys232
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 57 Skąd: Koronowo
|
Wysłany: 09-01-2010, 13:52
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | Poza tym nie kosztuje majątku (u nas w UK to 8 GBP w MMC). |
Wnioskuję, że wiesz jak ona wygląda, mógłbyś mi wysłać linka do ebaya z taką uszczelką?
Świece kupiłem NGK PFR6J-11, nie wiem czy dobre - koleś w sklepie mi je polecił ...
No i czy trzeba od razu wymienić kable? Bo moje wyglądają dobrze, ale nawet nie mam pojęcia jak się je sprawdza.
Pozdrawiam
czekoladka_1981
Tak zadałem tam pytanie, ale odpowiedzi jak widać nie uzyskałem, ale to nie ważne bo świece już zakupiłem, teraz tylko nie wiem czy kupić tą uszczelkę i kable? |
Ostatnio zmieniony przez Borys232 09-01-2010, 14:33, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 09-01-2010, 14:28
|
|
|
Borys232 napisał/a: | Świece kupiłem NGK PFR6J-11 nie wiem czy dobre - koleś w sklepie mi je polecił |
Bardziej chodzi o oznaczenie PRF6G-11silnik 6A13 , gdyż końcówka (J) pochodzi z poprzednika czyli poj. 2,0V6-24V silnik 6A12
Wydaje mi się że już zadałeś pytanie TU
[ Dodano: 09-01-2010, 14:46 ]
Borys232 napisał/a: | teraz tylko nie wiem czy kupić tą uszczelkę i kable |
Ja osobiście dla świętego spokoju poszłabym za ciosem? |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 09-01-2010, 22:45
|
|
|
Borys232 napisał/a: |
Świece kupiłem NGK PFR6J-11, nie wiem czy dobre - koleś w sklepie mi je polecił ...
|
Mogą być. "J" tez były w stosowane w 2.5V6
[ Dodano: 09-01-2010, 22:01 ]
Jak wymieniasz swiece, to wymień o-ringi uszczelniające. Oryginalne są sprzedawane tylko w zestawach z uszczelkami pokryw zaworów za dość duże pieniadze, ale można też kupić same o-ringi jak to robimy na CVR4 z tego źródła:
http://www.polymax.co.uk/....html#aBS322V75
Ringi BS322V75
Oryginalny numer: MD178940 (i można je kupić tutaj: http://www.camskill.co.uk...22b0s1399p11349
Borys232 napisał/a: |
Wnioskuję, że wiesz jak ona wygląda, mógłbyś mi wysłać linka do ebaya z taką uszczelką?
|
Nie znalazłem zdjęcia samej uszczelki pod kolektor, ale jest ona na zdjeciu zestawu uszczelek od głowicy 6A13TT, to ta w prawym dolnym rogu (6 dużych otworów):
http://www.camskill.co.uk...22b0s1399p11817 |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
bialyjayz
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lip 2013 Posty: 1376 Skąd: Ścinawa
|
Wysłany: 17-05-2018, 19:02
|
|
|
po wymianie kabli i świec, kable i świece napewno w odpowiedniej kolejności, pytanie co dzieje się z obrotami przy próbie zaprogramowania ECU, po tej próbie pojechałem na przejażdżkę przy każdym dojeździe do skrzyżowania gasł na wolnych obrotach...
https://youtu.be/tvss6Cnl6Ms
a tutaj już po przejążdżce sprawdzałem czy ma moc, przy pierwszym przygazowaniu słychać i widać przymulenie póżniej jakby ok....co nie tak? Czy poprostu wina gazu?
https://youtu.be/wWQZvZDPOZA |
_________________ http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84457
 |
|
|
|
 |
Mushkin
Forumowicz
Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Sie 2015 Posty: 126 Skąd: Świebodzin
|
Wysłany: 17-05-2018, 20:01
|
|
|
Posprawdzałbym wszystkie wężyki wchodzące do kolektora dolotowego - u mnie to było przyczyną gaśnięcia silnika na wolnych obrotach.. może któryś jest pęknięty? |
|
|
|
 |
draco09
Mitsumaniak

Auto: Galant Avance 99' 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Cze 2011 Posty: 151 Skąd: Mściwojów
|
Wysłany: 29-10-2018, 22:02
|
|
|
Czeka mnie zaraz wymiana rozrządu i gdzieś znalazłem informację, że warto w tym samym czasie zabrać się za świece i kable (przy poprzedniej wymianie rozrządu pominąłem to). Są jakieś polecane świece i kable do 2,6 V6 z 1999 r. do tego takie które nie zrujnują portfela? |
_________________ Galant Avance 99' 2,5 V6 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 29-10-2018, 22:47
|
|
|
draco09 napisał/a: | Czeka mnie zaraz wymiana rozrządu i gdzieś znalazłem informację, że warto w tym samym czasie zabrać się za świece i kable | Wymiana rozrządu w zadnym stopniu nie ułatwia wymiany świec i kabli zapłonowych, no chyba, że chodzi o to, że można to zrobić za jednym otwarciem maski |
|
|
|
 |
draco09
Mitsumaniak

Auto: Galant Avance 99' 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Cze 2011 Posty: 151 Skąd: Mściwojów
|
Wysłany: 29-10-2018, 23:15
|
|
|
Hugo napisał/a: | Wymiana rozrządu w zadnym stopniu nie ułatwia wymiany świec i kabli zapłonowych, no chyba, że chodzi o to, że można to zrobić za jednym otwarciem maski |
Nie w tym rzecz Gdzieś kiedyś na forum znalazłem poradnik z okresami poszczególnych wymian i było tam napisane, żeby razem z rozrządem (czyli co 6 lat lub 60 albo 90 tyś. - teraz już dokładnie nie pamiętam) wymienić również świece i kable. Nie miało to związku z lepszym dostępem itp. |
_________________ Galant Avance 99' 2,5 V6 |
|
|
|
 |
|