| 
		[EA5A 2.5] wymiana swiec - pytanko | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 MisiekK  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Galant'99 2,5V6 A KOMBI WE 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 56 Skąd: Gdynia-Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10-12-2009, 00:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Stwierdzono w moim galu wyciek z uszczelniacza tylnego wału (niestety ten od strony skrzyni).
 
Szlag mnie trafił bo robiłem niedawno padnięte sprzęgło hydro i skrzynia była na wierzchu.
 
Jednak przy próbie wymiany świec okazało się że leje się spod pokrywy zaworów i wokół fajek od świec.
 
Niezawodny Japaneze ma oczywiście te małe okrągłe uszczelki, a serwis Mitsu w Gdańsku chciał mi je sprzedać z kompletem uszczelek do silnika za 3000zł bo ponoć osobno nie występują, albo z pokrywą zaworów za 1050zł (;-)).
 
 
Jutro wymiana świec na Denso i uszczelek i oby wycieki zniknęły bo nie mam ochoty na wyciąganie skrzyni za 500zł że by wymienić uszczelkę za 40zł. | 
             
						
				_________________ Galant 2,5V6 AT KOMBI WE
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 MEMMITS  		  
		 
         Mitsumaniak galuś by happy
  
  
                  Auto: MITSU GAL 2,5v6 99r.SE 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Mar 2009 Posty: 57 Skąd: Gora Kalwaria 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-01-2010, 23:37   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Witam czy montował ktoś świece NGK PFR6G bez określenia przerwy między elektrodami bo mam do kupienia w atrakcyjnej cenie do silnika 6A13. Pozdrawiam | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 swinks_UK  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer Evo 8 FQ300 
                  Kraj/Country: UK 
                  Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 08-01-2010, 00:04   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | NGK PRF6G bez oznaczonej przerwy mają wg. katalogu 0.8mm, a ty potrzebujesz owe -11, czyli 1.1mm | 
             
						
				_________________ swinks
 
 
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
 
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
 
Historia moich Misiów
 
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 BUBU  		  
		 
         Mitsumaniak Partyzant
  
  
                  Auto: Endeavor 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Sie 2006 Posty: 1548 Skąd: Częstochowa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 08-01-2010, 00:33   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | swinks_UK napisał/a: | 	 		  | NGK PRF6G bez oznaczonej przerwy mają wg. katalogu 0.8mm, a ty potrzebujesz owe -11, czyli 1.1mm | 	  
 
 
 
Czyli według NGK oznaczenie PFR6G-11
 
 
 
Pozdrav | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Zhan  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 695 Skąd: Sulejówek 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 08-01-2010, 08:51   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               a czy to prawda, ze przy LPG lepiej jest uzyc swiec PFR6G?
 
 
i jeszcze jedno, czy ktos ma moze symbole wszystkich uszczelek o ktorych byla mowa w tym watku? dzwonilem do sklepu MMC ale niestety gosc nie wiedzial o jakie uszczelki mi chodzi pozatym podobno niektorych sa dwa rodzaje wiec zeby je zamowic musze mu podac konkretne symbole | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 MisiekK  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Galant'99 2,5V6 A KOMBI WE 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 56 Skąd: Gdynia-Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 08-01-2010, 10:27   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Kolego mogę sprawdzić te symbole na woreczku z uszczelkami (tylnych jeszcze nie wymieniałem). Jak wrócę z trasy zajrzę do Gala bo w nim leżą uszczelki.
 
Niestety nie wiem jaki symbol maja te małe okrągłe bo Japaneze wysłał mi je w tym samym woreczku co pod pokrywę. | 
             
						
				_________________ Galant 2,5V6 AT KOMBI WE
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 swinks_UK  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer Evo 8 FQ300 
                  Kraj/Country: UK 
                  Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 08-01-2010, 13:03   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Zhan napisał/a: | 	 		  a czy to prawda, ze przy LPG lepiej jest użyc swiec PFR6G?
 
 | 	  
 
 
Tak. | 
             
						
				_________________ swinks
 
 
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
 
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
 
Historia moich Misiów
 
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Borys232  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: Galant 2.5 V6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 57 Skąd: Koronowo 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 09-01-2010, 13:52   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | swinks_UK napisał/a: | 	 		  | Poza tym nie kosztuje majątku (u nas w UK to 8 GBP w MMC). | 	  
 
 
Wnioskuję, że wiesz jak ona wygląda, mógłbyś mi wysłać linka do ebaya z taką uszczelką?
 
 
Świece kupiłem NGK PFR6J-11, nie wiem czy dobre - koleś w sklepie mi je polecił ...
 
No i czy trzeba od razu wymienić kable? Bo moje wyglądają dobrze, ale nawet nie mam pojęcia jak się je sprawdza. 
 
 
 
Pozdrawiam
 
 
 
 
 
 
czekoladka_1981
 
 
Tak zadałem tam pytanie, ale odpowiedzi jak widać nie uzyskałem, ale to nie ważne bo świece już zakupiłem, teraz tylko nie wiem czy kupić tą uszczelkę i kable? | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez Borys232 09-01-2010, 14:33, w całości zmieniany 3 razy   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 czekoladka_1981  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: EA5W 2,5V6 '98 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 09-01-2010, 14:28   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Borys232 napisał/a: | 	 		  | Świece kupiłem NGK PFR6J-11 nie wiem czy dobre - koleś w sklepie mi je polecił  | 	  
 
Bardziej chodzi o oznaczenie  PRF6G-11silnik 6A13 ,  gdyż końcówka (J) pochodzi z poprzednika czyli poj. 2,0V6-24V silnik 6A12
 
Wydaje mi się że już zadałeś pytanie    TU 
 
 
[ Dodano: 09-01-2010, 14:46 ]
 
 	  | Borys232 napisał/a: | 	 		  | teraz tylko nie wiem czy kupić tą uszczelkę i kable | 	  
 
Ja osobiście dla świętego spokoju poszłabym za ciosem? | 
             
						
				_________________
   Piszę poprawnie po polsku.
 
pozdrawiam
 
 Renata
 
EA5W
 
  
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 swinks_UK  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer Evo 8 FQ300 
                  Kraj/Country: UK 
                  Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 09-01-2010, 22:45   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Borys232 napisał/a: | 	 		  
 
Świece kupiłem NGK PFR6J-11, nie wiem czy dobre - koleś w sklepie mi je polecił ...
 
 | 	  
 
Mogą być. "J" tez były w stosowane w 2.5V6     
 
 
[ Dodano: 09-01-2010, 22:01 ]
 
Jak wymieniasz swiece, to wymień o-ringi uszczelniające. Oryginalne są sprzedawane tylko w zestawach z uszczelkami pokryw zaworów za dość duże pieniadze, ale można też kupić same o-ringi jak to robimy na CVR4 z tego źródła:
 
http://www.polymax.co.uk/....html#aBS322V75
 
Ringi BS322V75
 
Oryginalny numer: MD178940 (i można je kupić tutaj: http://www.camskill.co.uk...22b0s1399p11349
 
 
 	  | Borys232 napisał/a: | 	 		  
 
Wnioskuję, że wiesz jak ona wygląda, mógłbyś mi wysłać linka do ebaya z taką uszczelką?
 
 | 	  
 
Nie znalazłem zdjęcia samej uszczelki pod kolektor, ale jest ona na zdjeciu zestawu uszczelek od głowicy 6A13TT, to ta w prawym dolnym rogu (6 dużych otworów):
 
http://www.camskill.co.uk...22b0s1399p11817 | 
             
						
				_________________ swinks
 
 
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
 
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
 
Historia moich Misiów
 
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bialyjayz  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: Galant 2.5 V6 Avance 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lip 2013 Posty: 1376 Skąd: Ścinawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17-05-2018, 18:02   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               po wymianie kabli i świec, kable i świece napewno w odpowiedniej kolejności, pytanie co dzieje się z obrotami przy próbie zaprogramowania ECU, po tej próbie pojechałem na przejażdżkę przy każdym dojeździe do skrzyżowania gasł na wolnych obrotach...
 
https://youtu.be/tvss6Cnl6Ms
 
a tutaj już po przejążdżce sprawdzałem czy ma moc, przy pierwszym przygazowaniu słychać i widać przymulenie póżniej jakby ok....co nie tak? Czy poprostu wina gazu?
 
https://youtu.be/wWQZvZDPOZA | 
             
						
				_________________    http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84457
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Mushkin  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Galant EA5A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Sie 2015 Posty: 126 Skąd: Świebodzin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17-05-2018, 19:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Posprawdzałbym wszystkie wężyki wchodzące do kolektora dolotowego - u mnie to było przyczyną gaśnięcia silnika na wolnych obrotach.. może któryś jest pęknięty?    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 draco09  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Galant Avance 99' 2,5 V6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 09 Cze 2011 Posty: 151 Skąd: Mściwojów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-10-2018, 22:02   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Czeka mnie zaraz wymiana rozrządu i gdzieś znalazłem informację, że warto w tym samym czasie zabrać się za świece i kable (przy poprzedniej wymianie rozrządu pominąłem to). Są jakieś polecane świece i kable do 2,6 V6 z 1999 r. do tego takie które nie zrujnują portfela? | 
             
						
				_________________ Galant Avance 99' 2,5 V6 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Hugo  		  
		 
         Mitsumaniak srebrny szatan
  
  
                  Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21970 Skąd: Wolsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-10-2018, 22:47   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | draco09 napisał/a: | 	 		  | Czeka mnie zaraz wymiana rozrządu i gdzieś znalazłem informację, że warto w tym samym czasie zabrać się za świece i kable | 	   Wymiana rozrządu w zadnym stopniu nie ułatwia wymiany świec i kabli zapłonowych, no chyba, że chodzi o to, że można to zrobić za jednym otwarciem maski     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 draco09  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Galant Avance 99' 2,5 V6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 09 Cze 2011 Posty: 151 Skąd: Mściwojów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-10-2018, 23:15   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Hugo napisał/a: | 	 		  Wymiana rozrządu w zadnym stopniu nie ułatwia wymiany świec i kabli zapłonowych, no chyba, że chodzi o to, że można to zrobić za jednym otwarciem maski    | 	  
 
Nie w tym rzecz     Gdzieś kiedyś na forum znalazłem poradnik z okresami poszczególnych wymian i było tam napisane, żeby razem z rozrządem (czyli co 6 lat lub 60 albo 90 tyś. - teraz już dokładnie nie pamiętam) wymienić również świece i kable. Nie miało to związku z lepszym dostępem itp.     | 
             
						
				_________________ Galant Avance 99' 2,5 V6 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |