Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A 2.5] wymiana swiec - pytanko
Autor Wiadomość
MisiekK 
Forumowicz

Auto: Galant'99 2,5V6 A KOMBI WE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 56
Skąd: Gdynia-Szczecin
Wysłany: 10-12-2009, 00:01   

Stwierdzono w moim galu wyciek z uszczelniacza tylnego wału (niestety ten od strony skrzyni).
Szlag mnie trafił bo robiłem niedawno padnięte sprzęgło hydro i skrzynia była na wierzchu.
Jednak przy próbie wymiany świec okazało się że leje się spod pokrywy zaworów i wokół fajek od świec.
Niezawodny Japaneze ma oczywiście te małe okrągłe uszczelki, a serwis Mitsu w Gdańsku chciał mi je sprzedać z kompletem uszczelek do silnika za 3000zł bo ponoć osobno nie występują, albo z pokrywą zaworów za 1050zł (;-)).

Jutro wymiana świec na Denso i uszczelek i oby wycieki zniknęły bo nie mam ochoty na wyciąganie skrzyni za 500zł że by wymienić uszczelkę za 40zł.
_________________
Galant 2,5V6 AT KOMBI WE
 
 
MEMMITS 
Mitsumaniak
galuś by happy


Auto: MITSU GAL 2,5v6 99r.SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 57
Skąd: Gora Kalwaria
Wysłany: 07-01-2010, 23:37   

Witam czy montował ktoś świece NGK PFR6G bez określenia przerwy między elektrodami bo mam do kupienia w atrakcyjnej cenie do silnika 6A13. Pozdrawiam
_________________

 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 08-01-2010, 00:04   

NGK PRF6G bez oznaczonej przerwy mają wg. katalogu 0.8mm, a ty potrzebujesz owe -11, czyli 1.1mm
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
BUBU 
Mitsumaniak
Partyzant


Auto: Endeavor
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Sie 2006
Posty: 1548
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 08-01-2010, 00:33   

swinks_UK napisał/a:
NGK PRF6G bez oznaczonej przerwy mają wg. katalogu 0.8mm, a ty potrzebujesz owe -11, czyli 1.1mm



Czyli według NGK oznaczenie PFR6G-11


Pozdrav
 
 
Zhan 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 695
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 08-01-2010, 08:51   

a czy to prawda, ze przy LPG lepiej jest uzyc swiec PFR6G?

i jeszcze jedno, czy ktos ma moze symbole wszystkich uszczelek o ktorych byla mowa w tym watku? dzwonilem do sklepu MMC ale niestety gosc nie wiedzial o jakie uszczelki mi chodzi pozatym podobno niektorych sa dwa rodzaje wiec zeby je zamowic musze mu podac konkretne symbole
 
 
 
MisiekK 
Forumowicz

Auto: Galant'99 2,5V6 A KOMBI WE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 56
Skąd: Gdynia-Szczecin
Wysłany: 08-01-2010, 10:27   

Kolego mogę sprawdzić te symbole na woreczku z uszczelkami (tylnych jeszcze nie wymieniałem). Jak wrócę z trasy zajrzę do Gala bo w nim leżą uszczelki.
Niestety nie wiem jaki symbol maja te małe okrągłe bo Japaneze wysłał mi je w tym samym woreczku co pod pokrywę.
_________________
Galant 2,5V6 AT KOMBI WE
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 08-01-2010, 13:03   

Zhan napisał/a:
a czy to prawda, ze przy LPG lepiej jest użyc swiec PFR6G?


Tak.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Borys232 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 57
Skąd: Koronowo
Wysłany: 09-01-2010, 13:52   

swinks_UK napisał/a:
Poza tym nie kosztuje majątku (u nas w UK to 8 GBP w MMC).


Wnioskuję, że wiesz jak ona wygląda, mógłbyś mi wysłać linka do ebaya z taką uszczelką?

Świece kupiłem NGK PFR6J-11, nie wiem czy dobre - koleś w sklepie mi je polecił ...
No i czy trzeba od razu wymienić kable? Bo moje wyglądają dobrze, ale nawet nie mam pojęcia jak się je sprawdza.


Pozdrawiam





czekoladka_1981

Tak zadałem tam pytanie, ale odpowiedzi jak widać nie uzyskałem, ale to nie ważne bo świece już zakupiłem, teraz tylko nie wiem czy kupić tą uszczelkę i kable?
Ostatnio zmieniony przez Borys232 09-01-2010, 14:33, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 09-01-2010, 14:28   

Borys232 napisał/a:
Świece kupiłem NGK PFR6J-11 nie wiem czy dobre - koleś w sklepie mi je polecił

Bardziej chodzi o oznaczenie PRF6G-11silnik 6A13 , gdyż końcówka (J) pochodzi z poprzednika czyli poj. 2,0V6-24V silnik 6A12
Wydaje mi się że już zadałeś pytanie :arrow: TU

[ Dodano: 09-01-2010, 14:46 ]
Borys232 napisał/a:
teraz tylko nie wiem czy kupić tą uszczelkę i kable

Ja osobiście dla świętego spokoju poszłabym za ciosem?
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 09-01-2010, 22:45   

Borys232 napisał/a:

Świece kupiłem NGK PFR6J-11, nie wiem czy dobre - koleś w sklepie mi je polecił ...

Mogą być. "J" tez były w stosowane w 2.5V6 :wink:

[ Dodano: 09-01-2010, 22:01 ]
Jak wymieniasz swiece, to wymień o-ringi uszczelniające. Oryginalne są sprzedawane tylko w zestawach z uszczelkami pokryw zaworów za dość duże pieniadze, ale można też kupić same o-ringi jak to robimy na CVR4 z tego źródła:
http://www.polymax.co.uk/....html#aBS322V75
Ringi BS322V75
Oryginalny numer: MD178940 (i można je kupić tutaj: http://www.camskill.co.uk...22b0s1399p11349

Borys232 napisał/a:

Wnioskuję, że wiesz jak ona wygląda, mógłbyś mi wysłać linka do ebaya z taką uszczelką?

Nie znalazłem zdjęcia samej uszczelki pod kolektor, ale jest ona na zdjeciu zestawu uszczelek od głowicy 6A13TT, to ta w prawym dolnym rogu (6 dużych otworów):
http://www.camskill.co.uk...22b0s1399p11817
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
bialyjayz 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Lip 2013
Posty: 1376
Skąd: Ścinawa
Wysłany: 17-05-2018, 19:02   

po wymianie kabli i świec, kable i świece napewno w odpowiedniej kolejności, pytanie co dzieje się z obrotami przy próbie zaprogramowania ECU, po tej próbie pojechałem na przejażdżkę przy każdym dojeździe do skrzyżowania gasł na wolnych obrotach...
https://youtu.be/tvss6Cnl6Ms
a tutaj już po przejążdżce sprawdzałem czy ma moc, przy pierwszym przygazowaniu słychać i widać przymulenie póżniej jakby ok....co nie tak? Czy poprostu wina gazu?
https://youtu.be/wWQZvZDPOZA
_________________
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84457
 
 
Mushkin 
Forumowicz

Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sie 2015
Posty: 126
Skąd: Świebodzin
Wysłany: 17-05-2018, 20:01   

Posprawdzałbym wszystkie wężyki wchodzące do kolektora dolotowego - u mnie to było przyczyną gaśnięcia silnika na wolnych obrotach.. może któryś jest pęknięty? :)
 
 
draco09 
Mitsumaniak


Auto: Galant Avance 99' 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Cze 2011
Posty: 151
Skąd: Mściwojów
Wysłany: 29-10-2018, 22:02   

Czeka mnie zaraz wymiana rozrządu i gdzieś znalazłem informację, że warto w tym samym czasie zabrać się za świece i kable (przy poprzedniej wymianie rozrządu pominąłem to). Są jakieś polecane świece i kable do 2,6 V6 z 1999 r. do tego takie które nie zrujnują portfela?
_________________
Galant Avance 99' 2,5 V6
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 29-10-2018, 22:47   

draco09 napisał/a:
Czeka mnie zaraz wymiana rozrządu i gdzieś znalazłem informację, że warto w tym samym czasie zabrać się za świece i kable
Wymiana rozrządu w zadnym stopniu nie ułatwia wymiany świec i kabli zapłonowych, no chyba, że chodzi o to, że można to zrobić za jednym otwarciem maski :mrgreen:
 
 
draco09 
Mitsumaniak


Auto: Galant Avance 99' 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Cze 2011
Posty: 151
Skąd: Mściwojów
Wysłany: 29-10-2018, 23:15   

Hugo napisał/a:
Wymiana rozrządu w zadnym stopniu nie ułatwia wymiany świec i kabli zapłonowych, no chyba, że chodzi o to, że można to zrobić za jednym otwarciem maski :mrgreen:

Nie w tym rzecz :P Gdzieś kiedyś na forum znalazłem poradnik z okresami poszczególnych wymian i było tam napisane, żeby razem z rozrządem (czyli co 6 lat lub 60 albo 90 tyś. - teraz już dokładnie nie pamiętam) wymienić również świece i kable. Nie miało to związku z lepszym dostępem itp. :D
_________________
Galant Avance 99' 2,5 V6
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.