 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Wyciek oleju - górny uszczelniacz kolumny kierownicy |
Autor |
Wiadomość |
klapek
Forumowicz
Auto: V80 Alpine Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Lis 2017 Posty: 150 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: 30-04-2018, 14:28 Wyciek oleju - górny uszczelniacz kolumny kierownicy
|
|
|
Z lewej strony zrobił się wyciek płynu do wspomagania.
Kolumna cicha, a i osłony suche więc to nie boczne uszczelniacze, gdzieś wyżej pojawił się przeciek.
Wjadę na kanał, zwalę koło i osłony i będzie wiadomo, ale może już Ktoś miał podobną usterkę?
edit:
wycieka z górnego uszczelniacza, który pracuje na drążku kierownicy.
Od dołu dojście kiepskie. Wywalę prawy akumulator i jego podstawę i spróbuję wymienić od góry.
[ Dodano: 06-06-2018, 08:30 ]
Piszę sam pod sobą, bo harmider tutaj jak w ulu..
Więc tak:
- zdjąłem prawy akumulator
- odkręciłem podstawę owego
- spuściłem płyn z układu wspomagania i demontaż zbiorniczka
- odkręciłem dolny krzyżak kolumny
Niestety, w Pajero nie ma możliwości wymiany górnego uszczelniacza, bez demontażu całej kolumny.
Czyli:
- zdjęcie kół przednich
- wykręcenie drążków z maglownicy
- odkręcenie zasilania i powrotu (dwie stalowe rurki)
- odkręcenie 4 śrub kolumny
- wyjęcie maglownicy na zewnątrz
Operacja demontażu zajęła 4h. Teraz mycie i kolumna na stół.
cdn.
[ Dodano: 07-06-2018, 08:44 ]
Po rozkręceniu kolumny mamy do wymiany:
- uszczelniacz górny
- łożysko
- uszczelniacz dolny
Nie trzeba być w temacie, aby widzieć że górny uszczelniacz jest stwardniały i popękany.
Pozostało znaleźć nowe uszczelniacze i łożysko. |
Ostatnio zmieniony przez klapek 12-06-2018, 08:22, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
|
|
|
 |
klapek
Forumowicz
Auto: V80 Alpine Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Lis 2017 Posty: 150 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: 08-06-2018, 11:45
|
|
|
Widziałem i zamawiam, w tym zestawie nie ma łożyska prawda? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 08-06-2018, 14:26
|
|
|
klapek napisał/a: | Widziałem i zamawiam, w tym zestawie nie ma łożyska prawda? |
Tylko to co na foto. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
klapek
Forumowicz
Auto: V80 Alpine Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Lis 2017 Posty: 150 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: 12-06-2018, 08:20
|
|
|
Łożysko DG1935A (KOYO) o wymiarach 19x35x7 nie do dostania u Nas.
Obdzwoniłem 9, prawdopodobnie największych hurtowni w Polsce, a firmy zajmujące się regeneracją, nie chcą gadać. Śmiem twierdzić, że podczas regeneracji w ogóle nie wymieniają tego łożyska... Dziś spodziewam się uszczelniaczy od @zbyszekm2 i składam kolumnę na starym, ale nadal dobrym łożysku.[/b]
[ Dodano: 15-06-2018, 09:05 ]
Operacja zakończona - nic nie kapie
Całkowity koszt naprawy:
- 204pln zestaw naprawczy kolumny
- 20zł Dextron II
- 50zł zmywacz w sprayu (4szt)
Nie jest to naprawa, którą można zrobić pod blokiem, ale też nie było nic skomplikowanego i zaskakującego. Czas pracy ok 10h (amatora z biura).
[ Dodano: 20-06-2018, 08:07 ]
Minęło kilka dni od naprawy, kolumna sucha a ja szczęśliwy, bo zaoszczędziłem kilka "stówek".
Wczoraj odkryłem jeszcze jeden plus, mojej "zabawy" - zaczęło działać sterowanie radiem z kierownicy. Wychodzi na to, że kierownica jest delikatnie w innej pozycji niż pierwotnie.
Kolejnych kilka "stówek" |
|
|
|
 |
|
|