Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyciek oleju - górny uszczelniacz kolumny kierownicy
Autor Wiadomość
klapek 
Forumowicz

Auto: V80 Alpine Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lis 2017
Posty: 150
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 30-04-2018, 14:28   Wyciek oleju - górny uszczelniacz kolumny kierownicy

Z lewej strony zrobił się wyciek płynu do wspomagania.
Kolumna cicha, a i osłony suche więc to nie boczne uszczelniacze, gdzieś wyżej pojawił się przeciek.

Wjadę na kanał, zwalę koło i osłony i będzie wiadomo, ale może już Ktoś miał podobną usterkę?

edit:
wycieka z górnego uszczelniacza, który pracuje na drążku kierownicy.
Od dołu dojście kiepskie. Wywalę prawy akumulator i jego podstawę i spróbuję wymienić od góry.

[ Dodano: 06-06-2018, 08:30 ]
Piszę sam pod sobą, bo harmider tutaj jak w ulu..
Więc tak:
- zdjąłem prawy akumulator
- odkręciłem podstawę owego
- spuściłem płyn z układu wspomagania i demontaż zbiorniczka
- odkręciłem dolny krzyżak kolumny

Niestety, w Pajero nie ma możliwości wymiany górnego uszczelniacza, bez demontażu całej kolumny.

Czyli:
- zdjęcie kół przednich
- wykręcenie drążków z maglownicy
- odkręcenie zasilania i powrotu (dwie stalowe rurki)
- odkręcenie 4 śrub kolumny
- wyjęcie maglownicy na zewnątrz

Operacja demontażu zajęła 4h. Teraz mycie i kolumna na stół.

cdn.

[ Dodano: 07-06-2018, 08:44 ]
Po rozkręceniu kolumny mamy do wymiany:
- uszczelniacz górny
- łożysko
- uszczelniacz dolny



Nie trzeba być w temacie, aby widzieć że górny uszczelniacz jest stwardniały i popękany.
Pozostało znaleźć nowe uszczelniacze i łożysko.
Ostatnio zmieniony przez klapek 12-06-2018, 08:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 08-06-2018, 11:30   

https://e-pajero.pl/elementy-kolumny-kierowniczej/1534-zestaw-naprawczy-przekladni-kierowniczej-pajero-iii-iv-mn103373-mr510275.html?search_query=przekladni&results=16
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
klapek 
Forumowicz

Auto: V80 Alpine Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lis 2017
Posty: 150
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 08-06-2018, 11:45   

Widziałem i zamawiam, w tym zestawie nie ma łożyska prawda?
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 08-06-2018, 14:26   

klapek napisał/a:
Widziałem i zamawiam, w tym zestawie nie ma łożyska prawda?

Tylko to co na foto.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
klapek 
Forumowicz

Auto: V80 Alpine Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lis 2017
Posty: 150
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 12-06-2018, 08:20   

Łożysko DG1935A (KOYO) o wymiarach 19x35x7 nie do dostania u Nas.
Obdzwoniłem 9, prawdopodobnie największych hurtowni w Polsce, a firmy zajmujące się regeneracją, nie chcą gadać. Śmiem twierdzić, że podczas regeneracji w ogóle nie wymieniają tego łożyska... Dziś spodziewam się uszczelniaczy od @zbyszekm2 i składam kolumnę na starym, ale nadal dobrym łożysku.[/b]

[ Dodano: 15-06-2018, 09:05 ]
Operacja zakończona - nic nie kapie :)

Całkowity koszt naprawy:
- 204pln zestaw naprawczy kolumny
- 20zł Dextron II
- 50zł zmywacz w sprayu (4szt)

Nie jest to naprawa, którą można zrobić pod blokiem, ale też nie było nic skomplikowanego i zaskakującego. Czas pracy ok 10h (amatora z biura).

[ Dodano: 20-06-2018, 08:07 ]
Minęło kilka dni od naprawy, kolumna sucha a ja szczęśliwy, bo zaoszczędziłem kilka "stówek".
Wczoraj odkryłem jeszcze jeden plus, mojej "zabawy" - zaczęło działać sterowanie radiem z kierownicy. Wychodzi na to, że kierownica jest delikatnie w innej pozycji niż pierwotnie.
Kolejnych kilka "stówek" ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.