Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Sonda lambda - Lancer CYxA
Autor Wiadomość
Sibul 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lut 2017
Posty: 4
Skąd: Gogolin
Wysłany: 28-02-2017, 08:23   

Dzisiaj rano po odpaleniu samochodu (bez problemu) po kontrolce check engine nie ma ani śladu. Więc na razie się wstrzymam z tym jeszcze ;)
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21019
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 28-02-2017, 18:38   

Sprawdź choćby elmem i jakimś programem jak pracują sondy (wykres).
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Hyzz
[Usunięty]

Wysłany: 28-02-2017, 21:17   

Ostatnio zmieniony przez 04-05-2017, 21:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
LOW LIFE 
Nowy Forumowicz
SHIT happens :/


Auto: Mitsubishi Lancer IX 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 11
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-03-2017, 10:23   

Witam.
Od ponad roku mam problem z odczytem spalin na stacji kontroli pojazdów, twierdzą że sonda lambda przekroczona. Kręcą nosem przed wbiciem przeglądu do dowodu rejestracyjnego. Najdziwniejsze w całej sytuacji jest to że auto (Lancer 1.8 Benzyna) nie daje mi żadnych sygnałów że coś jest nie tak. Nie wyświetlają się żadne błędy, silnik pracuje płynnie. Może macie jakieś pomysły/sugestie o co chodzi bo w czwartek 30.03 jadę do mechanika i on też twierdzi że znalezienie przyczyny może być trudne i wymiana sondy nie zawsze pomaga.
Z góry dzięki.
Pozdrawiam.
_________________
Ignorancja może być skorygowana za pomocą książki, głupota wymaga strzelby i szpadla...
 
 
INT15 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer CY0 CX313 /2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2010
Posty: 6
Skąd: Mitsubishi
Wysłany: 21-04-2017, 19:26   Re: padnięty obwód grzewczy sondy lambda

Właśnie mi się grzałka w 2 sondzie się zepsuła (170kkm): ASO 3200PLN, zamiennik Bosch 300PLN, Denso 240PLN

Wybrałem bramke B

Przy okazji przednie tarcze wymienię i wszystko zmieści sie w okolicy tauzena
_________________
INT15
 
 
Majkeltm 
Nowy Forumowicz

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2017
Posty: 4
Skąd: Kłodzko
Wysłany: 06-06-2018, 15:33   Sonda lambda

Witam, mam do wymiany sonde lambde za katalizatorem.
Mechanik próbował wymieniać na jakaś boshową, która wg. katalogu pasowała. Okazało się, że wtyczka jest inna. Może mi ktoś powiedzieć jaka będzie pasująca?
Mitsubishi lancer sportback, 1.8, 2009r.
Dzięki.

[ Dodano: 12-06-2018, 14:09 ]
@up
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 12-06-2018, 14:14   

Ale jak to zamiennik to chyba normalne że trzeba przelutować wtyczkę?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21019
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 12-06-2018, 14:17   

Zamienniki są albo z dedykowaną wtyczką (droższe) lub bez wtyczki z tulejkami zaciskowymi (tańsze) ;) .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
matik0109 
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 MIVEC -4B10
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Gru 2016
Posty: 65
Skąd: Zabrze, Śląskie
Wysłany: 17-06-2018, 11:54   

ja mam z denso z tulejkami połączyłem i ponad 1,5miecha działa bez zarzutu ;)
 
 
marcinex1 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 22
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 31-03-2021, 13:30   

Witam,
2 miesiące temu zapaliła mi się lampka check engine, po skasowaniu błędu po 2, 3 rozruchu lampka zapala się ponownie. Komunikat z OBD - błąd P0037 obwód grzewczy tylnej sondy lambda. Kontakt z serwisem i niemały szok - nr OEM 1588A171 cena 2846,20 zł :shock:
Zakupiłem w Intercarsie z naszą klubową zniżką DENSO – DOX-0113 cena 160 zł. Po zamontowaniu skasowałem błąd, jeżdżę już 2 miesiąc i wszystko jest ok :wink:
Pzdr.
 
 
radioactive 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.5 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2022
Posty: 7
Skąd: Brzeg
Wysłany: 26-05-2022, 12:33   

Sonda lambda temat rzeka i też z tym walczę. Dwa miesiące temu kupiłem samochód od użytkownika, który jest tutaj na forum i prawdopodobnie nie poradził sobie z trwałym usunięciem tejże usterki w ciągu 5 lat użytkowania samochodu, a ukrył to przy sprzedaży. Samochód w ogłoszeniu opisany był jako bez wkładu finansowego (Lancer 1.5 Pb, przebieg 180k, II właściciel, salon PL, rocznik 2008).

W drugi dzień po zakupie auta wyskoczył mi „check engine” i samochód wszedł w tryb z ograniczoną mocą . Odczytane błędy z komputera: P0223 - Throttle position (TP) sensor B/accelerator pedal position (APP) sensor B – high input; P1234 – Fuel Pump Driver Module Off Line. Co chwilę pojawiły się błędy, czasami z P0136 – heated oxygen sensor rear (HO2S) 2, bank 1 – circuit malfunction.
W pierwszej kolejności wykonałem czyszczenie przepustnicy (bez jej wyciągania, odpowiedni preparat do czyszczenia w areozolu dozowany był bezpośrednio na przepustnicę przy zapalonym silniku i podnoszeniem obrotów aby silnik nie zgasł), efektem było brak błędów przez okres 2 tygodni. Do dzisiaj tankowałem benzynę na różnych „firmowych” stacjach i 98 oktanów i błąd przepustnicy (bez ograniczenia mocy) niestety cyklicznie pojawiał się. Błąd daje się wykasować zwykłym interfejsem diagnostycznym natomiast jest to bardzo irytujące. Poprzedni właściciel twierdzi, że miał taki problem tylko po zakupie auta, ale wymienił tylną sondę lambda i był spokój… Proszę zobaczyć na zdjęcia jak wygląda sonda (przy demontażu podobno urwał się króciec i był pospawany), choć myślę że to i tak nie ma wpływu na pracę sondy.

W internecie znalazłem jakiś emulator/dyfuzor ograniczający dopływ spalin, czy takie coś działa? Czy może warto wymienić sondę tylko na jaką...

Samochód miał też inne "niedomagania", ale to wrzucę w odpowiednie tematy.
Pierwsze tankowanie po zakupie i problem z otwarciem klapki wlewu paliwa (znany problem ułamanej blaszki sprężynującej, naprawiłem). Przy następnych tankowaniach, poczułem zapach paliwa i zobaczyłem rozlaną benzynę (przerdzewiała rura wlewu – wymieniłem).

Oczywiście poprzedni właściciel twierdził, że nie miał tych problemów...

Zdjęcia w linkach (tylna sonda lambda i rura wlewu paliwa):
https://drive.google.com/file/d/1_TI7S4_tGy0nPkiIPqk_p5iye1uLeWVT/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/14GzUHEVX0IJ_QbBjPVnmQZdqxHGix3K7/view?usp=sharing
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 26-05-2022, 12:38   

No ale to jest druga sonda, ona nie ma wpływu na pracę silnika. To sonda kontrolna od badania skuteczności katalizatora. Więc CE i może wyskoczyć jak jest niesprawna, ale nie powinno ograniczać mocy i powodować kolejnych błędów. Druga sprawa, że te pierwsze błędy nie wskazują na drugą sondę. Znaczy ona też może być jakimś problemem, ale nie głównym.
 
 
sla 
Forumowicz


Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2882
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-06-2022, 09:51   

radioactive napisał/a:
Samochód w ogłoszeniu opisany był jako bez wkładu finansowego (Lancer 1.5 Pb, przebieg 180k, II właściciel, salon PL, rocznik 2008).
To kto był takim kłamczuszkiem? :shock:
radioactive napisał/a:
Oczywiście poprzedni właściciel twierdził, że nie miał tych problemów.

Obecnie możesz wyegzekwować swoje prawa , jeżeli nabyłeś niesprawny pojazd i czujesz się oszukany
https://autoprawo.pl/na-czym-polega-rekojmia/?gclid=Cj0KCQjw4uaUBhC8ARIsANUuDjVsvBF3qSH8NUtL2soBrKSdAHUZCNoEC1vRsGn3kGVGaMnNA0WcyjkaAtr2EALw_wcB
Przy takiej skali usterek ja bym ten samochód zwrócił sprzedawcy
 
 
radioactive 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.5 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2022
Posty: 7
Skąd: Brzeg
Wysłany: 07-06-2022, 22:43   

Aktualnie 100 km przejechane bez "checka", poniżej wrzucam filmiki przedstawiające odczyt parametrów sond podczas jazdy:
1 jazda - prędkość do 64 km/h (odczyty tylnej sondy wahania 0.02V do 0.04V)
2 jazda - przy prędkościach powyżej 73 km/h tylna sonda 0.82V, przy 99km/h -> 0,92
, przy 111km/h -> 0,96V.

Może kiedyś uda mi się zarejestrować sytuację kiedy wyskoczy "check".

https://drive.google.com/file/d/1OXdYiNpxdKE5iR2-pruJbWrO7JmF-HRT/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1z7j-MZQ2U8eNuaUnfoAGwKifzp0EuGzK/view?usp=sharing
 
 
Piskosz 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 Mivec ClearTec 4A92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2019
Posty: 30
Skąd: Polska
Wysłany: 14-10-2022, 13:48   

Dzien dobry wszystkim!
Ja jezdze od jakiegos 1,5 roku z check engine. Blad jaki wyswietla u mechanikow to P0421 blad katalizatora. Jeden mechanik sceptycznie podchodzi do tematu sond i mowi ze za swierzy samochod zeby padly. Autko ma 5 lat, mam je od nowosci. Drugi mechanik po podlaczeniu mowi ze pierwsza sonda do wymiany, prawdopodobnie przepalone podgrzewanie sondy. Co robic? Kupic Boshowska za 600 zeta i wymienic czy blad wroci ponownie?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.