Sonda lambda - Lancer CYxA |
Autor |
Wiadomość |
Sibul
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lut 2017 Posty: 4 Skąd: Gogolin
|
Wysłany: 28-02-2017, 08:23
|
|
|
Dzisiaj rano po odpaleniu samochodu (bez problemu) po kontrolce check engine nie ma ani śladu. Więc na razie się wstrzymam z tym jeszcze |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21019 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 28-02-2017, 18:38
|
|
|
Sprawdź choćby elmem i jakimś programem jak pracują sondy (wykres). |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Hyzz [Usunięty]
|
Wysłany: 28-02-2017, 21:17
|
|
|
|
Ostatnio zmieniony przez 04-05-2017, 21:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
LOW LIFE
Nowy Forumowicz SHIT happens :/

Auto: Mitsubishi Lancer IX 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 11 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24-03-2017, 10:23
|
|
|
Witam.
Od ponad roku mam problem z odczytem spalin na stacji kontroli pojazdów, twierdzą że sonda lambda przekroczona. Kręcą nosem przed wbiciem przeglądu do dowodu rejestracyjnego. Najdziwniejsze w całej sytuacji jest to że auto (Lancer 1.8 Benzyna) nie daje mi żadnych sygnałów że coś jest nie tak. Nie wyświetlają się żadne błędy, silnik pracuje płynnie. Może macie jakieś pomysły/sugestie o co chodzi bo w czwartek 30.03 jadę do mechanika i on też twierdzi że znalezienie przyczyny może być trudne i wymiana sondy nie zawsze pomaga.
Z góry dzięki.
Pozdrawiam. |
_________________ Ignorancja może być skorygowana za pomocą książki, głupota wymaga strzelby i szpadla...
 |
|
|
|
 |
INT15
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer CY0 CX313 /2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2010 Posty: 6 Skąd: Mitsubishi
|
Wysłany: 21-04-2017, 19:26 Re: padnięty obwód grzewczy sondy lambda
|
|
|
Właśnie mi się grzałka w 2 sondzie się zepsuła (170kkm): ASO 3200PLN, zamiennik Bosch 300PLN, Denso 240PLN
Wybrałem bramke B
Przy okazji przednie tarcze wymienię i wszystko zmieści sie w okolicy tauzena |
_________________ INT15 |
|
|
|
 |
Majkeltm
Nowy Forumowicz
Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2017 Posty: 4 Skąd: Kłodzko
|
Wysłany: 06-06-2018, 15:33 Sonda lambda
|
|
|
Witam, mam do wymiany sonde lambde za katalizatorem.
Mechanik próbował wymieniać na jakaś boshową, która wg. katalogu pasowała. Okazało się, że wtyczka jest inna. Może mi ktoś powiedzieć jaka będzie pasująca?
Mitsubishi lancer sportback, 1.8, 2009r.
Dzięki.
[ Dodano: 12-06-2018, 14:09 ]
@up |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 12-06-2018, 14:14
|
|
|
Ale jak to zamiennik to chyba normalne że trzeba przelutować wtyczkę? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21019 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 12-06-2018, 14:17
|
|
|
Zamienniki są albo z dedykowaną wtyczką (droższe) lub bez wtyczki z tulejkami zaciskowymi (tańsze) . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
matik0109
Mitsumaniak
Auto: Lancer 1.8 MIVEC -4B10
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Gru 2016 Posty: 65 Skąd: Zabrze, Śląskie
|
Wysłany: 17-06-2018, 11:54
|
|
|
ja mam z denso z tulejkami połączyłem i ponad 1,5miecha działa bez zarzutu |
|
|
|
 |
marcinex1
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sie 2011 Posty: 22 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 31-03-2021, 13:30
|
|
|
Witam,
2 miesiące temu zapaliła mi się lampka check engine, po skasowaniu błędu po 2, 3 rozruchu lampka zapala się ponownie. Komunikat z OBD - błąd P0037 obwód grzewczy tylnej sondy lambda. Kontakt z serwisem i niemały szok - nr OEM 1588A171 cena 2846,20 zł
Zakupiłem w Intercarsie z naszą klubową zniżką DENSO – DOX-0113 cena 160 zł. Po zamontowaniu skasowałem błąd, jeżdżę już 2 miesiąc i wszystko jest ok
Pzdr. |
|
|
|
 |
radioactive
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.5 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2022 Posty: 7 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 26-05-2022, 12:33
|
|
|
Sonda lambda temat rzeka i też z tym walczę. Dwa miesiące temu kupiłem samochód od użytkownika, który jest tutaj na forum i prawdopodobnie nie poradził sobie z trwałym usunięciem tejże usterki w ciągu 5 lat użytkowania samochodu, a ukrył to przy sprzedaży. Samochód w ogłoszeniu opisany był jako bez wkładu finansowego (Lancer 1.5 Pb, przebieg 180k, II właściciel, salon PL, rocznik 2008).
W drugi dzień po zakupie auta wyskoczył mi „check engine” i samochód wszedł w tryb z ograniczoną mocą . Odczytane błędy z komputera: P0223 - Throttle position (TP) sensor B/accelerator pedal position (APP) sensor B – high input; P1234 – Fuel Pump Driver Module Off Line. Co chwilę pojawiły się błędy, czasami z P0136 – heated oxygen sensor rear (HO2S) 2, bank 1 – circuit malfunction.
W pierwszej kolejności wykonałem czyszczenie przepustnicy (bez jej wyciągania, odpowiedni preparat do czyszczenia w areozolu dozowany był bezpośrednio na przepustnicę przy zapalonym silniku i podnoszeniem obrotów aby silnik nie zgasł), efektem było brak błędów przez okres 2 tygodni. Do dzisiaj tankowałem benzynę na różnych „firmowych” stacjach i 98 oktanów i błąd przepustnicy (bez ograniczenia mocy) niestety cyklicznie pojawiał się. Błąd daje się wykasować zwykłym interfejsem diagnostycznym natomiast jest to bardzo irytujące. Poprzedni właściciel twierdzi, że miał taki problem tylko po zakupie auta, ale wymienił tylną sondę lambda i był spokój… Proszę zobaczyć na zdjęcia jak wygląda sonda (przy demontażu podobno urwał się króciec i był pospawany), choć myślę że to i tak nie ma wpływu na pracę sondy.
W internecie znalazłem jakiś emulator/dyfuzor ograniczający dopływ spalin, czy takie coś działa? Czy może warto wymienić sondę tylko na jaką...
Samochód miał też inne "niedomagania", ale to wrzucę w odpowiednie tematy.
Pierwsze tankowanie po zakupie i problem z otwarciem klapki wlewu paliwa (znany problem ułamanej blaszki sprężynującej, naprawiłem). Przy następnych tankowaniach, poczułem zapach paliwa i zobaczyłem rozlaną benzynę (przerdzewiała rura wlewu – wymieniłem).
Oczywiście poprzedni właściciel twierdził, że nie miał tych problemów...
Zdjęcia w linkach (tylna sonda lambda i rura wlewu paliwa):
https://drive.google.com/file/d/1_TI7S4_tGy0nPkiIPqk_p5iye1uLeWVT/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/14GzUHEVX0IJ_QbBjPVnmQZdqxHGix3K7/view?usp=sharing |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 26-05-2022, 12:38
|
|
|
No ale to jest druga sonda, ona nie ma wpływu na pracę silnika. To sonda kontrolna od badania skuteczności katalizatora. Więc CE i może wyskoczyć jak jest niesprawna, ale nie powinno ograniczać mocy i powodować kolejnych błędów. Druga sprawa, że te pierwsze błędy nie wskazują na drugą sondę. Znaczy ona też może być jakimś problemem, ale nie głównym. |
|
|
|
 |
sla
Forumowicz

Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 27 Mar 2005 Posty: 2882 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
radioactive
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.5 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2022 Posty: 7 Skąd: Brzeg
|
|
|
|
 |
Piskosz
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 Mivec ClearTec 4A92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2019 Posty: 30 Skąd: Polska
|
Wysłany: 14-10-2022, 13:48
|
|
|
Dzien dobry wszystkim!
Ja jezdze od jakiegos 1,5 roku z check engine. Blad jaki wyswietla u mechanikow to P0421 blad katalizatora. Jeden mechanik sceptycznie podchodzi do tematu sond i mowi ze za swierzy samochod zeby padly. Autko ma 5 lat, mam je od nowosci. Drugi mechanik po podlaczeniu mowi ze pierwsza sonda do wymiany, prawdopodobnie przepalone podgrzewanie sondy. Co robic? Kupic Boshowska za 600 zeta i wymienic czy blad wroci ponownie? |
|
|
|
 |
|