Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CSx Ogólne] Sprzęgło klimatyzacji do kompresora MN185570 vs
Autor Wiadomość
whobertoos 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 7 Kombi 1.6 2006
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Cze 2018
Posty: 18
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-06-2018, 11:46   [CSx Ogólne] Sprzęgło klimatyzacji do kompresora MN185570 vs

Witam,

Potrzebuję wymienić sprzęgło do kompresora klimatyzacji i nie mogę znaleźć dokładnie dopasowanego.
Mój kompresor to MN185570. 5pv czyli pieciorowkowa rolka.
Znalazłem
http://www.inter-instal.c...lant-lancer-5pv
i wydaje się że wszystko się zgadza ale w opisie sprężarek jest

Numery OEM sprężarek:
MN185571

a u mnie
MN185570

Czy ktoś może stwiedzić czy to będzie pasować?

Pozdrav
 
 
czarny.marcin 
Mitsumaniak


Auto: Bądź Moją Walentynką :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 420
Skąd: Bielsko-Biała/okolice
Wysłany: 17-06-2018, 14:50   

W jakim celu chcesz go wymienić ? skąd taka diagnoza i jakie objawy ? bo może wystarczy dokonać regulacji a nie wymieniać
_________________
Niektórzy ludzie są jak 1grosz - mają dwie różne strony i nie przedstawiają praktycznie żadnej wartości...

BMW :D - jest
Lancer kombi 2.0 Sport :) -jest
Suzuki Swift :) - jest
Carisma 1,6 -była
Colt CJ0 - jest :)
Galant EA5W 6A13 -był
Galant E54 Diamond 6A12 - był
Mazda MX-3 -była
Renault Megane Coupe -było
 
 
 
whobertoos 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 7 Kombi 1.6 2006
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Cze 2018
Posty: 18
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-06-2018, 15:09   

Dzieki za odpowiedz.
Objawy:
Paskudny hałas. Wręcz chrobot. Jakby się silnik rozpadał. A mniej dramatycznie jakby rozwalone łożysko.
Tarcza sprzęgła odstaje z jednej strony. Zaraz spróbuję załączyć zdjęcia.

https://drive.google.com/file/d/0B0UvB1cRz6-dWC1vNFR6WURST0w3eXdpN0ZkV01TM0xyTldR/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B0UvB1cRz6-dazFBYUYta1I4b0xyemJHT3ItdWFTQzIzWWpJ/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B0UvB1cRz6-dNGJWb2JlS2x1c01IUWc0QkVPSFdCRjM1bHkw/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B0UvB1cRz6-deHJJNU5lRjN4WHZvNnZxX3ZjYlNvdFFNMTlN/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B0UvB1cRz6-da1dicDVqZFFvWG9scVN6bTZxdlJnSTF4SWww/view?usp=sharing
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 17-06-2018, 16:48   

Tłumik drgan w tarczy Ci sie rozleciał, łozysko na kole pasowym tez wyglada jakby mialo uszkodzony uszczelniacz
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
whobertoos 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 7 Kombi 1.6 2006
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Cze 2018
Posty: 18
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-06-2018, 16:52   

Czyli diagnoza mechanika, że sprzęgło do wymiany jest słuszna?

Jeśli tak jest najprościej to idę w to. Lancerek zasłużył. :)

Tylko pojawia się pytanie początkowe czy to co znalazłem się nada.

[ Dodano: 17-06-2018, 16:55 ]
Jeszcze jedno pytanie się pojawiło. Jaka (czy) jest różnica pomiędzy 5PK i 5PV. Widziałem takie dwa oznaczenia sprzęgła/paska/rolki klimatyzacji.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 17-06-2018, 17:27   

Nie wiem czy jest róznica niedzy 5pk a 5pv moze to tylko roznica w nomenklaturze a moze w ksztalcie wieloklina - choc w to nieco watpie bo to raczej jest usnadaryzowana rzecz, najlepiej zadzwon do sprzedawcy i sie upewnij czy bedzie pasowac
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
whobertoos 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 7 Kombi 1.6 2006
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Cze 2018
Posty: 18
Skąd: Wrocław
Wysłany: 23-06-2018, 10:01   

Wg sprzedającego PK i PV to oznacznia polskie i angielski. Zamowilem, przyszlo, wyglada tak samo. Jeszcze nie wiem czy pasuje. Pozostaje pytanie dlaczego sie zepsulo. Czy nie jest to objaw innych niedomagań. Mechanik twierdzi że mogło być przegrzane. Ja mam wrażenie że wentylator nie włącza się tak jak powinien tzn parkuję w garażu a wentylator nie chodzi. Mechanik twierdzi że włącza się przy 115 stopniach co wg niego jest za dużo. Miałem podobną sytuację w Seacie, aż zadymiło spod maski. Wrzucę nowy post.

[ Dodano: 18-07-2018, 20:57 ]
Sprzęgło wymienione. Działa. Niestety do ideału trochę brakuje. Słychać hałas gdy sprzęgło jest nieruchome. Nie brzmi to dobrze. Jak klima załączy jest ok. Mechanik tierdzi że nie mógł zamontować podkladki bo wtedy elektromagnes nie dawał rady przyciągnąć. Mie mam z tym problemu ale jak coś trze to chyba nie jest dobrze. Poradźcie proszę. Widziałem posty o "ustawianiu szczeliny". Czy to jest kierunek do usunięcia hałasu?

Pozdrav
 
 
remi 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 810
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 18-07-2018, 21:55   

Zacznij od pokręcenia sprzęgłem na wyłączonym silniku, zobacz, czy nic nie ociera. Odpal silnik, nie włączaj klimy i zobacz, czy sprzęgło nie chce się poruszać. U mnie na odpalonym aucie i wyłączonej klimie nawet nie drgnie (ale nie wkładaj tam paluchów...tylko popatrz). Ja u siebie ostatnio zmniejszałem szczelinę. Po wywaleniu podkładki mam 0,4 mm.
 
 
whobertoos 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 7 Kombi 1.6 2006
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Cze 2018
Posty: 18
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19-07-2018, 22:13   

Zakręciłem i ... ociera. Ale nie zawsze. Wydaje się że tarcza jest trochę elastyczna albo nie dokręcona. Pomysł jest taki żeby użyc dystansu 0.1 lub 0.2 mm. Wg mechanika szczelina jest 0.3 więc, a to już mój pomysł, jak sie ją trochę powiększy to wciąż powinno działac a nie będzie ocierać. Z dystansem 0.7 klima działała ... czasami ale z 0.1 powinno być ok. Prawda?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 19-07-2018, 23:03   

Tu masz mój post: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1569966#1569966

Moim zdaniem potrzebujesz podkładki o grubości 0,35-0,4mm średniczy wew 10mm zew 14mm.

Ale jest szansa że się dotrze.... A u mnie szczelina po zmontowaniu była 0,25mm i nic nie obcierało i po odpaleniu ani drgnęło.
 
 
whobertoos 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 7 Kombi 1.6 2006
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Cze 2018
Posty: 18
Skąd: Wrocław
Wysłany: 20-07-2018, 13:25   

10x14 to dokładne wymiary poprzednio zamontowanej o grubości 0.7. I tu kolejna zagwozdka bo nie znalazlem takiej w necie. Wiecie gdzie można kupić dokładnie taką?
Znalazlem 10x16. N.p. tutaj.
http://www.hexagon.biz.pl...sowa-p-133.html
Mechanik twierdzi że da radę. Kupie i spróbujemy.
W Mitsubishi nie sprzedają samych podkładek.
A co do grubości. Jeśli szczelina jest teraz 0.3 a powinna być od 0.3 do 0.5 to raczej najpierw wypróbuje 0.2 mm.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 20-07-2018, 13:35   

wydaje mi się, że około 0,3 wchodzi w jakieś podtoczenie aby nie trzeba było robić podkładek w zakresie od 0,05mm tylko od 0,35mm....
 
 
remi 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 810
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 20-07-2018, 21:52   

Zawsze można starą papierem ściernym potraktować. Oczywiście jest to opcja jeśli masz zamiar sam przy tym dłubać.
 
 
whobertoos 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 7 Kombi 1.6 2006
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Cze 2018
Posty: 18
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22-07-2018, 13:39   

Chodzi mi to po głowie ale raczej uzywajac drobnego kamienia szlifielskiego niz papieru. Wg mnie wieksza szana ze bedzie w miare równo.

[ Dodano: 20-08-2018, 23:45 ]
Spieszę donieść. Założyłem podkładkę 10x16, grubość 0.3mm. Działa.
Szczelina przed operacją
0.10 - 0.20
po
0.35-0.45
Róznice w zależności od miejsca pomiaru a to że się to nie całkiem dodaje to pewnie błąd pomiaru.

Dziekuję wszystkim
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.