Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
2.5 V6 sedan problem, zawieszenie, wysprzeglik
Autor Wiadomość
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24298
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 02-04-2019, 17:16   

Cytat:
Możesz jasniej....który odpowietrznik i jaki to ma cel?
Marcin, wypuszczasz powietrze z końcówki wysprzęglika, to najważniejsze powietrze którego trzeba się pozbyć...
odpowietrznik na wysprzęgliku rzecz jasna
 
 
KrisNO 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6 01r b+g sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Mar 2019
Posty: 15
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 02-04-2019, 17:51   

sebo199 napisał/a:
Witam.Odpowietrzenie sprzęgła odbywa się w specyficzny sposób.Trzeba to zrobić agresywnie.Przygotuj sobie buteleczkę nowego płynu.Zalej zbiornik pod max.Na odpowietrznik nasuń wężyk i wsadź go do słoiczka w którym będzie trochę płynu (nie zaciągnie powietrza).Jedna osoba siada za kierownicę i pompuje tak z pięć razy i trzyma w podłodze pedał sprzęgła.Druga odkręca odpowietrznik i szybko zakręca (szybki ruch nie czekając aż całkiem zejdzie płyn).Pompowanie i popuszczanie powtarzamy aż płyn zejdzie do minimum.Robimy dolewkę do maksa i powtarzamy proces.Warto przepompować trochę płynu nawet jeśli nie leci z bańkami powietrza.Powinno przynieść efekt.Ja tak zrobiłem i się poprawiło działanie sprzęgła.Na początku miałem tak jak Ty.Powodzenia.



Zrobiłem tak wydawało się że jest lepiej ale po zrobieniu paru km znów to samo. Zastanawiam się czy może tam przy pedale coś przymajstrowac. Bo jeśli nie tam to zostaje mi regeneracja /kupno pompki albo zrzucanie skrzyni.
To robił znajomek nigdy babola nie zrobił i jak będzie trzeba to zrzuci ją. Tak teraz sobie przypominam że pedał był na starym sprzęgle taki kapciowaty i od pierwszych km jak nim zrobiłem stwierdziłem że sprzęgło się kończy bądź docisk. Zrobił tak kilkadziesiąt tysięcy km i sprzęgło zaczęło się ślizgać. Sprzęgło zostało wymienione i teraz ja jestem w posiadaniu gala i tak z nim walczę.

[ Dodano: 03-04-2019, 00:24 ]
Wybaczcie za dubla chyba że z automatu połączy. :lol:
Faktycznie przygasa tylko na gazie. Jakie wtryski tam siedzą na tą chwilę nie wiem ale do tego dojdziemy :wink:

Tak teraz patrzę i w stanie spoczynku wysprzeglik aż tak mocno nie wystaje jak mi się wydawało.


wysprzeglik, łapa

wysprzeglik

Więc wchodzę do kabiny sprawdzić te niwelowanie luzu a tam ta śruba już praktycznie wykręcona do oporu. I na śrubie jakiś osad nie wygląda to najlepiej.

[URL=Pompa sprzęgła, położenie wysprzeglika w czasie spoczynku. https://imgur.com/gallery/FhZrp3h]pompa[/URL]

pompa
wtyk czujnik


Myślę że w kolejności trzeba robić pompę sprzęgła. Kupić zestaw naprawczy i działać


Czy może jakieś inne propozycje?
Czy zdjęcia się lądują?

Zdjęcia na zapoznaj

https://zapodaj.net/e6afa4815aca9.png.html

https://zapodaj.net/3520c2491acfc.jpg.html

[ Dodano: 04-04-2019, 23:44 ]
Edit:

Nikt nie chce ze mną pisać to sam napiszę.

Wykręciłem śrubę nie mogłem wbić ani jednego biegu. Wkręciłem śrubę (czyli wkręciłem głębiej w wysprzeglik mniej wystawała przy obejmie pedału było wiele lepiej jedynkę zawsze wbije jak do tej pory że wstecznym bywa różnie.

Zamówiłem zestaw naprawczy pompy i wymienię jak tylko przyjdzie.

Zastanawiam się w jakim położeniu przy wyjściu z fabryki stoi regulacja sprzęgła, ktoś może wie?


Co do przygasanie na gazie problem się rozwiązał podczas regulacji pedału sprzęgła. Guzik zmiany gaz/benzyna jest po lewej w kokpicie. Kable szly pod dywanem.... Pewnie wielu tłumaczyć nie muszę ale pedał sprzęgła przy kazdej próbie zmiany biegu / odpowietrzenia przyciskał te przewody aż w końcu izolacja się poddała i pedał sprzęgła robił zwarcie. I mamy przyczynę. Głupie ale na takich przypadkach najczęściej człowiek się poddaje.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10689
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 05-04-2019, 09:55   

KrisNO napisał/a:
Zastanawiam się w jakim położeniu przy wyjściu z fabryki stoi regulacja sprzęgła, ktoś może wie?

Manual strona 21-2 do 21-3 bardzo dokładnie to opisuje.
Całkowity skok pedału - A = 163-166mm

Luz na pedale (free play) C = 6-13 mm

Skok do rozłączenia sprzęgła D = 80mm lub wiecej

Jeśli warotści sa poza zakresem to znaczy ze ukłąd jest zapowietrzony lub jest uszkodzony jest "master cylinder" ? czyli pompka sprzęgła.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
KrisNO 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6 01r b+g sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Mar 2019
Posty: 15
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 19-04-2019, 23:08   

(w kraju mnie nie było)
Przy mojej nieobecności "zrobiona" została pompa sprzęgła. Czyli zestaw naprawczy wszedł o ten....

https://autowanda.pl/czesc/zestaw-naprawczy-pompy-sprzegla-a-b-s-73371,2jj8v?gru=39&typ=7l6

Podobno dalej jest nie to co powinno być choć podobno lepiej. Sądzę że nie odpowietrzone tak jak powinni, już jestem na miejscu więc zrobię to sam i dam znać.

Ktoś wie czy jest dostępny polski manual do gala? Bo w download tylko sny.

Poprosił bym jeszcze o rozkodowanie VIN

JMBSNEA5A1Z000355

Dzięki Pozdrawiam!
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 19-04-2019, 23:58   

KrisNO, http://www.auto-parts.spb...BSNEA5A1Z000355
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.