Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Aparat zapłonowy Gal 2.5 01' i inne problemy
Autor Wiadomość
Djmarcop 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2018
Posty: 56
Skąd: Toruń
  Wysłany: 11-05-2019, 13:21   Aparat zapłonowy Gal 2.5 01' i inne problemy

Witajcie!

Jako, że nadal szukam przyczyny nie równej pracy silnika na jałowych to postanowiłem pomierzyć aparat zapłonowy.
Drugie uzwojenie cewki wyszło kolo 11 kOhm więc idealnie po środku dopuszczalnego zakresu (9-13 kOhm)
Pierwsze uzwojenie cewki muszę jeszcze zmierzyć, ponieważ mój miernik nie obsługuje tak małych wartości, ale dam znać ja pomierzę (0.5-0.7 Ohm)
Zmierzyłem też według serwisówki tranzystor aparatu, czyli podłączyłem 1.5V na 3 i 4 pin a między 2 i 4 zmierzyłem i wyszło -0.55V i nie wiem czy to poprawna wartość. W serwisówce jest że ma być, ale nie podali jakie napięcie.

Pozostałe objawy:
Na obrotach poniżej 2k potrafi poszarpywać, na wyższych wszystko tiptop. Ta nierówna praca silnika jest też nie zawsze i czasem lepiej czasem gorzej.

Co jeszcze można sprawdzić jeśli chodzi o moje objawy? Świece, kable, kopułka i palec na pewno sprawne i dobre.

Samochód ma LPG, ale nie ma znaczenia najmniejszego paliwo na jakim się poruszam

Pozdrawiam

[ Dodano: 11-05-2019, 18:21 ]
Już zmierzyłem oporność pierwszego uzwojenia i jest górna granica, ale nadal w normie. Nie wiem co jeszcze poszukać?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 11-05-2019, 21:35   

Statyczny pomiar możesz wsadzić w :) - jak cewka pada to iskra ucieka lub jest słaba (ale często widoczna) i tylko przez podmianę można się upewnić czy to jej wina.
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 11-05-2019, 23:56   

Djmarcop napisał/a:
Na obrotach poniżej 2k potrafi poszarpywać, na wyższych wszystko tiptop


Zaślep EGR na testy :wink: Mało kto wie , ale pod lifcie EGR lubi sprawiać takie numery i wszyscy szukają problemu w układzie zapłonowym itp.
 
 
Djmarcop 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2018
Posty: 56
Skąd: Toruń
Wysłany: 12-05-2019, 00:37   

EGR już dawno zaślepiony, zero widocznych efektów.

Co do podmiany cewki to kupiłem rok temu nowa, a teraz na zmianę dałem Ori co była już w aucie i minimalnie lepiej na starej jest. Ale nadal coś nie tak...
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 12-05-2019, 11:02   

Krzywki na walkach rozrządu nie są wytarte???
 
 
Djmarcop 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2018
Posty: 56
Skąd: Toruń
Wysłany: 12-05-2019, 13:04   

Pojęcia nie mam, ale gdyby były wytarte to by cały czas było, a to się zdarza że całkowicie zaniknie, albo się nasili mocniej. Nie jest to stałe
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 12-05-2019, 13:53   

Miałem kiedyś tez 2,5 Galanta u siebie na warsztacie na wypadanie zapłonów i nierówną prace na B.jałowym. Co sie okazało po wykonaniu podstawowych testów cis sprężania i weryfikacji ukł. zapłonowego , okazało się właśnie ze wytarta jest krzywka na wałku rozrządu na 6 cyl. Nie twierdzę ze u ciebie jest to samo , ale warto spr. bo auto które do mnie trafiło objechało kilku mechaników i wymieniali wszytko po kolei .
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 12-05-2019, 16:58   

U mnie szarpało na wolnych obrotach, tylko na LPG i tylko z klimą - winne były przewody WN, głowica od grodzi... dziury straszne... kable Janmor jak dobrze pamiętam, po zmianie na NGK wszystko minęło).
 
 
Djmarcop 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2018
Posty: 56
Skąd: Toruń
Wysłany: 12-05-2019, 17:07   

Właśnie u mnie nie wypadają zapłony. Trochę nie równo pracuje, ale nadal sądzę że to nie wałek, bo by cały czas było tak samo, a teraz potrafi być raz dobrze, raz słabo.

Przewody miałem Janmor i zmieniłem z powrotem na stare ori Yazaki i się trochę poprawiło
 
 
przemek1602 
Mitsumaniak

Auto: Galant VIII AVANCE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Sie 2017
Posty: 255
Skąd: ŚWIDNICA
Wysłany: 12-05-2019, 23:54   

Brak błędu nie oznacza braku wypadania zapłonu. Mój też tak ma ;)
 
 
Djmarcop 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2018
Posty: 56
Skąd: Toruń
Wysłany: 13-05-2019, 10:14   

Nie jest to wypadanie zapłonu chyba, raczej za słaby zapłon, miałem kiedyś już wypadanie i to zupełnie co innego jest. Ale byłem u znajomego na pomiary bo ma lepszy sprzęt i on stwierdził, że ten silnik chodzi pięknie i to po prostu muszą być poduszki, że one są za sztywne ze starości i wszystko idzie na bude...
 
 
przemek1602 
Mitsumaniak

Auto: Galant VIII AVANCE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Sie 2017
Posty: 255
Skąd: ŚWIDNICA
Wysłany: 13-05-2019, 22:54   

Zmieniłeś przewody i się poprawiło to co mają poduszki? Pewnie ci wypada zapłon. Postaw 5zł na obudowie silnika, jak się przewróci to masz wypadanie
 
 
Djmarcop 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2018
Posty: 56
Skąd: Toruń
Wysłany: 14-05-2019, 12:12   

Chyba czeka mnie kolejna wymiana przewodów, dziś mocno padało i było trochę gorzej. Zauważyłem pewną prawidłowość: jak jest wilgotno, ale nie mokro zaraz po deszczu i jeszcze nie sucho to wtedy silnik działa najlepiej.

Jak sprawdzić przewody?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 14-05-2019, 17:43   

Ja wsadziłem rękę pod kolektor i poczułem trzepnięcie :) - już wtedy wiedziałem co i jak...
A wsadziłem bo myślałem, że mi podciśnienie od LPG wypadło. Mam pod przepustnicą.

EDIT: generalnie spryskiwaczem robi się mgiełkę nad nimi i widać czy iskra skacze, ale w V6 ciężko to zrobić na 1 głowicy
 
 
Djmarcop 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2018
Posty: 56
Skąd: Toruń
Wysłany: 15-05-2019, 09:38   

Jak będę miał chwilę czasu to to zrobię i dam znać co i jak
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.